Gjest Iah Skrevet 13. februar 2011 #1 Skrevet 13. februar 2011 (endret) Fredag formiddag tok jeg opp noen kyllingfileter fra fryseren, og skulle egentlig ha de til middag samme dag. Men så oppsto det noe, slik at det ikke ble slik allikevel. Vurderer nå kylling til middag i dag, men kan jeg da bruke de filetene jeg tok opp på fredag, eller bør jeg ta opp nye? De ligger selvsagt i kjøleskap. Endret 13. februar 2011 av Iah
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2011 #2 Skrevet 13. februar 2011 du kan bruke kyllingfileene du tok opp på fredag. Kjøtt kan ligge i kjøleskap 3 dager. alså, jeg bruker kjøttet senest dag 3.
Gjest navnelapp Skrevet 13. februar 2011 #3 Skrevet 13. februar 2011 Det går sikkert heilt fint, så lenge dei ikkje var like før utløpsdato då du fraus dei ned. Grunnen til at ein skal vere forsiktig med tint mat er nettopp det; ein kan ikkje vere sikker på kor gamle dei var då dei vart frosne ned. Ting som eg har kjøpt til halv pris pga dato og stappa i frysaren er eg forsiktig med å lagre lenge. Ting som var heilt nytt og ferskt då eg fraus det ned er uproblematisk å la ligge i kjøleskap, så lenge det tinte der og ikkje på benken. 1
Gjest Iah Skrevet 13. februar 2011 #4 Skrevet 13. februar 2011 Takk for svar. Jeg frøs ned kyllingen samme dag jeg kjøpte de, så det var ikke rett før utløpsdato. Da blir det kylling til middag i dag.
Gjest Consensio Skrevet 13. februar 2011 #5 Skrevet 13. februar 2011 `Kylling er veldig enkelt å se om den kan spises eller ikke. Lukt på den, lukter den surt så kaster du den. Lukter den helt greit, så spis den. Maten klarer seg fint i kjøleskap i noen dager. Hender ofte jeg tar opp kjøtt, for så å finne ut at det ikke kommer til å bli brukt den dagen. Pakker det godt inn og legges i kjøleskapet og spises senere i uka.
Gjest Iah Skrevet 13. februar 2011 #6 Skrevet 13. februar 2011 Joda, men jeg synes rått kjøtt lukter skikkelig dritt uansett. Så skulle jeg stolt på luktesansen hadde jeg vært vegetarianer. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå