Gå til innhold

Kirke program

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal gifte oss i kirken, har enda ikke vært til samtale med presten - så får nok svar der, men lurer sånn på nå om man må ha sånn kirkeprogram som hver og en får utdelt? I min kirke vet jeg at det er sånn skjerm hvor det kommer opp både program og hvilke salmer osv....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man MÅ ikke, og om kirken tilbyr en digital løsning, hadde nok jeg satsa på det selv :) (mest sannsynlig ville nok min kjære insistert og ordnet det selv :fnise: )

Skrevet

Beklager men jeg må bare: Det heter kirkeprogram i ett. Sorry men jeg klarte ikke dy meg :sjenert:

• Liker 1
Skrevet

Hvis salmetekstene faktis kommer opp på en skjerm funker nok det.. Men er det bare program og salmenr så ville jeg hatt program slik at gjestene slipper å sitte med salmebøker. Vi hadde kirkeprogram og det var min søster og brudgommens bror som delte ut og samtidig ønsket velkommen - det synes vi var fint :)

Skrevet

Hvorvidt man har kirkeprogram eller ikke er helt opp til en selv. Vi fikk beskjed om at hvis vi ikke hadde kirkeprogram, så kunne man benytte salmebøkene til salmene man skulle ha, så det var ikke noe stress sånn sett. Vi synes imidlertid det var greit med kirkeprogram så gjestene kunne følge med på hva som skjedde i hvilken rekkefølge, hvilke sanger som ble fremført og av hvem etc. Men det blir jo en smakssak for hver enkelt hva man synes er best. :)

Skrevet

Vi skal gifte oss i kirken, har enda ikke vært til samtale med presten - så får nok svar der, men lurer sånn på nå om man må ha sånn kirkeprogram som hver og en får utdelt? I min kirke vet jeg at det er sånn skjerm hvor det kommer opp både program og hvilke salmer osv....

Vi skal lage det selv for at det skal passe inn i samme design som resten av trykksakene som skal lages. Om vi ikke skulle laget det selv ville jeg nok latt kirken gjort det slik at alle hadde fått et program og ikke bare satt der med salmebøkene. Kjekt å følge med på det som skjer.

Skrevet

Vi lagde et kirkeprogram. Ikke noe fancy, bare vanlig svart-hvitt a4-kopiert med bilde av kirken og oss på.

Vi driver begge to med musikk, og hadde venner som bidro med musikalske innslag, og det var viktig for oss å skrive hvem dette var, og hvilke stykker/komponister som ble fremført. Vi hadde lagt ned mye tankevirksomhet i inn- og utgangsmarsjene. Vi hadde også litt melodiveksling i en av salmene (vers med ulike melodier satt sammen), og måtte ha noteark slik at folk visste hvilken melodi de skulle synge til hvilket vers. De aller fleste av gjestene våre er også notekyndige, så vi syntes det var morsomt med denne lille vrien.

Har vært i mange bryllup uten program i kirken, og det går selvfølgelig like fint.

Gjest hopeful
Skrevet

Vi lagde kirkeprogram til vårt bryllup, og de fleste brudepar vi kjenner har også hatt det! Men et must er det ikke!

Skrevet (endret)

Vi lagde selv, og sånn i etterpåklokskapens lys var det nok en god idè, for ellers hadde ikke jeg husket nå i ettertid hva som ble spilt/sunget den gang da :fnise:

Endret av Brukernavn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...