AnonymBruker Skrevet 13. februar 2011 #1 Skrevet 13. februar 2011 Jeg sluttet nettopp med cerasette eller hva det heter og skal liksom ha eggløsning imorgen. Men siden noen dager før jeg sluttet med pillene har jeg blødd, dvs over 14 dager... Jeg blør så mye som at det skulle vært i begynnelsen av menstruasjonen, ganske mye. Er dette normalt ved p-pilleslutt? Er det noe galt? Kan vel bare glemme eggløsning imorgen da?
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2011 #2 Skrevet 13. februar 2011 Ingen som har opplevd lignende ved p-pilleslutt?
Gjest Alabama Skrevet 13. februar 2011 #3 Skrevet 13. februar 2011 Det er ingen automatikk i at eggløsning kommer 14 dager etter p-pilleslutt. Høres ikke ut som eggløsning du har, nei. Hvis du blør veldig mye og det ikke gir seg snart, så ville jeg tatt en tur til legen sånn at du ikke blir blodfattig. Men er nok bare kroppen som kvitter seg med alle hormonene og "nullstiller" seg igjen. Blir lettere å telle seg frem til eggløsning etter neste ekte mens.
Athene Skrevet 13. februar 2011 #4 Skrevet 13. februar 2011 P-pille slutt er forskjelling fra person til person. Som regel får man en normal bortfallsblødning 2-5 dager et-par dager etter siste pille, deretter kan det ta lang tid før man får stabile sykluser. Veldig få får eggløsning igjen allerede 14 dager etter slutt, enkelte må vente opp til ett år på normale sykluser. Det er først når du har fått regelmessige sykluser (dvs. like mange dager mellom hver mens) at du sannsynligvis har eggløsning som normalt. Da er denne ca 14 dager før hver mens. Men det å blø to uker i strekk er ikke normalt. Jeg ville ikke drøyd det for lenge før jeg tok en tur til legen for å følge opp dette.
Lille´s Skrevet 13. februar 2011 #5 Skrevet 13. februar 2011 Når jeg sluttet på p-piller hadde jeg mer eller mindre konstant blødning i godt over 1 år. Og selv om mens etter en stund ble regelmessig så hadde jeg ikke eggløsninger, så det er ikke en selvfølge at man her eggløsning selv om man har stabile sykluser/blødninger. Hadde tatt meg en tur til legen hvis jeg var deg, og hvis ikke fastlegen kan svare på hva det er (noe de fleste fastleger ikke kan) be h*n da henvise deg til en gynekolog. Bedre å få svar på hva det er, enn å gå å lure
HubroTuppa Skrevet 14. februar 2011 #6 Skrevet 14. februar 2011 I pakningsvedlegget til Cerazette står det at man skal oppsøke lege hvis man opplever kraftig mens... Og ettersom du akkurat har sluttet så kan det være greit å snakke med legen, bare for å utelukke noe alvorlig. Selv om det helt sikkert bare er kroppen som prøver å justere seg etter sine egne hormoner og ikke kunstige. Tar opptil et år før kroppen er i gjenge igjen som flere her nevner. Jakter du på eggløsningen kan du kjøpe billige tester her; http://www.billige-tester.no/
mp84 Skrevet 18. februar 2011 #7 Skrevet 18. februar 2011 jeg sluttet nettopp på pillen og har ikke opplevd noe blødning og har ikke hørt om noen andre som har hatt det. Ville nok tatt en tur til lege/gyno å få sjekket det. Just in case...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå