AnonymBruker Skrevet 13. februar 2011 #1 Skrevet 13. februar 2011 Jeg spiser ganske sunt, er ikke på lavkarbo, men har mer salat og kjøtt/fisk på fatet og lite ris, potet og pasta. Tror jeg inntar cirka 12-1600 kcal per dag. Er begynt å trene aktivt, 4-5 ganger i uka og kjører styrke pluss cardio. Men jeg har ikke lyst å trene dagen etter en utskeielse, som i dag, ble mye vin og øl i går og formen er ikke helt bra. Skal jeg bare ha god samvittighet og tenke at andre elsker sjokolade på lørdager, mens jeg er glad i øl, vin, whiskey osv. ??? Vet med meg selv at jeg ikke vil holde ut hvis jeg skal leve videre uten alkohol og samtidig innføre trening som en rutine. Men burde jeg det når jeg skal ned noen ekstra kilo? Jeg driter i de siste fem kiloene og synes det er et luksusproblem, men tenker helsemessig. Jeg syndet fært i går, var på besøk og ut etter det. Jeg er ikke i form til å trene i dag, er bare trett. ETter malen burde jeg trene en økt styrke, men ... Hvordan er det med dere, har dere dager som denne?
Coronas Skrevet 13. februar 2011 #2 Skrevet 13. februar 2011 Hei Jeg gjør akkurat det samme. Ingen potetgull eller snop, bare øl, vin og Cognac i helgene. Trener mellom 5 og 8 timer i uka, har vært oppi 10 timer da med zumba hjemme med DVD. Er jo endel karbo i alkohol, men noe må man unne seg. Trener heller litt for mye for å nyte noe godt, en å være helsefreak delux, been there done that, no fun!
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2011 #3 Skrevet 13. februar 2011 Hei Jeg gjør akkurat det samme. Ingen potetgull eller snop, bare øl, vin og Cognac i helgene. Trener mellom 5 og 8 timer i uka, har vært oppi 10 timer da med zumba hjemme med DVD. Er jo endel karbo i alkohol, men noe må man unne seg. Trener heller litt for mye for å nyte noe godt, en å være helsefreak delux, been there done that, no fun! Jeg har ikke søtsug så det går bra, men et liv uten utskeilser er ... Takk for svar. Holder på å lage dagenderpå mat.
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2011 #4 Skrevet 13. februar 2011 12-1600 kalorier om dagen er vel for lite når du trener så ofte? Skal du ned i vekt, hvor raskt og mye..? Synes heller ikke man skal ha dårlig samvittighet for å feste litt eller skeie ut litt en gang i blant, det er bare å gjenoppta gode vaner (men er usikker på hvor gode de er hvis man ikke spiser nok). Folk som trener mye og har som mål å bedre kondisjon og styrke, spiser langt over 2000 kal om dagen, kanskje 4-8000 avhengig av nivå (mener jeg så intervju med en OL-deltaker som spiste 12000 om dagen).
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2011 #5 Skrevet 13. februar 2011 12-1600 kalorier om dagen er vel for lite når du trener så ofte? Skal du ned i vekt, hvor raskt og mye..? Synes heller ikke man skal ha dårlig samvittighet for å feste litt eller skeie ut litt en gang i blant, det er bare å gjenoppta gode vaner (men er usikker på hvor gode de er hvis man ikke spiser nok). Folk som trener mye og har som mål å bedre kondisjon og styrke, spiser langt over 2000 kal om dagen, kanskje 4-8000 avhengig av nivå (mener jeg så intervju med en OL-deltaker som spiste 12000 om dagen). hehe, i den klassen er jeg ikke og har ikke tenkt mer på det. Forbrenner ved trening ca 3-4000 kcal i uka. Men skal kanskje begynne på spinning (har hatt en skade så må ta det litt rolig).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå