Gjest Mor Skrevet 13. februar 2011 #1 Skrevet 13. februar 2011 Har en stor sønn (myndig). I en krangel om plikter i hjemmet, ble det diskutert oppveksten hans. Jeg har alltid vært en streng mor, har aldri festet, drukket eller gjort ting foran barna mine. Har alltid vært en typisk hjemmemamma. Hadde mulighet til å jobbe hjemmefra og har derfor vært mye sammen med barna. Har derfor følt at jeg har gitt en god oppvekst. Da han var 8-9 år var vi på ferie og jeg møtte en mann som etterhvert ble min kjæreste. Altså vi ble kjæreste ved at vi snakket myyye på tlf og mail og jeg reiste på ferie dit. Etterhvert forlovet vi oss og skulle gifte oss. Noen ganger var sønnen min med på ferien. På ferien reiste vi mye rundt og så på forskjellige steder. Som oftest fikk sønnen eget rom, noen ganger lå vi alle på samme rom (på grunn av det var sånt rom som var ledig). Jeg var alltid veldig nøye med at vi ikke hadde sex når sønnen min var med oss. Nå sier sønnen min at han så at vi hadde sex. At vi sikkert trodde at han sov, men det gjorde han ikke og at han ikke sa noe, men lot som om han sov. Nå er han sint på meg fordi det skjedde. Jeg fikk helt sjokk! Og jeg er nå helt dårlig. Jeg vet at han ikke kan ha sett så mye, for jeg husker at vi alltid hadde lyset av hvis sønnen min var i rommet ved siden av i tilfelle han skulle gå på toalettet og komme inn, men han må ha sett noe eller hørt noe. Jeg blir helt dårlig av å tenke på dette, men jeg sa til han at det er jo ganske vanlig at barna kommer inn og kanskje "går på" foreldre i en pinlig situasjon? Nå var jo ikke dette farens hans, men .. Hvor vanlig er det at barna går på foreldrene? Han kan vel ikke ha blitt skadet av dette? Må si at dette er den eneste gangen han har sett/opplevd noe sånt.
Gjest Jay Skrevet 13. februar 2011 #2 Skrevet 13. februar 2011 Dette er en helt normal situasjon, og du har gjort ditt innenfor rimelighetens grenser for at det ikke skulle skje. Jeg tror bare at han prøver å bruke det mot deg, evt. for å gi deg dårlig samvittighet for å kunne slippe unna plikter. Hans argument blir da at du "skylder ham det", noe du selvfølgelig ikke gjør. 6
iskaffe Skrevet 13. februar 2011 #3 Skrevet 13. februar 2011 Mine foreldre var langt fra rike og vi hadde et lite hus. Min bror og jeg delte rom like ved foreldrenes rom. Foreldrene mine sov i samme rom som min lillebror helt til han ble 13. En ganske kjip situasjon for alle, men sånn er livet. Hørte ofte mine foreldre ha sex, og selv om sex er normalt, så tror jeg nok at jeg har tatt litt skade av det. Når jeg var liten pleide jeg å holde fingrene i ørene så mye at det gjorde vondt og jeg kunne begynne å gråte. Det var ganske fremmed, skummelt og ekkelt å høre mine foreldre i den sammenhengen. I ettertid skammer jeg meg over min egen nytelse og det å ha sex. Det er ekkelt, jeg blir fort anspent og føler situasjonen er ubehagelig. Liker ikke lydene og luktene. Om mine brødre har tatt samme skade vet jeg ikke. Selv klandrer jeg ikke mine foreldre på noen måte. De er gode mennesker. Men hvis det bare hadde skjedd en gang hadde jeg nok ikke brydd meg og sikkert glemt det etterhvert. Kommer nok ann på hele situasjonen, men ut fra ditt inlegg så synes jeg ikke sønnen din har rett til å være sint på deg på noen måte. 2
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2011 #4 Skrevet 13. februar 2011 Enig med Jay her. Han vil bruke det mot deg for å oppnå fordeler. Altså, gutten er myndig og da er han over atten!!! Du har et liv å leve og du høres ut til å ta mye hensyn til sønnen din i den forbindelse. Nå er han voksen nok til å ta hensyn til deg og ditt voksenliv og behov. Du har ingen grunn til å ha dårlig samvittighet. Hilsen en mor som har vært i en lignende situasjon og hvor alt ordnet seg til det beste etter at vi snakket ut og var åpne om saker og ting. 1
Brunhilde Skrevet 13. februar 2011 #5 Skrevet 13. februar 2011 Be gutten din om å bli voksen og bry seg om sine egne saker! Foreldre har sex, hva så? Han høres ut som en forutrettet drittunge, noe han bare kan være hvis du lar ham få lov. Ikke la ham få lov! 2
leirbål Skrevet 13. februar 2011 #6 Skrevet 13. februar 2011 Dette er en vanlig og ofte veldig effektiv måte å stoppe diskusjonen på. Beskyldninger som at: jeg så dere hadde sex, du er egentlig ikke glad i meg eller hva som helst annet som gjør at du glemmer det dere egentlig snakket om. Tenåringer er eksperter på dette. Sønnen din visste hva som ville være virkelig ille for deg. Min prøver seg med andre temaer. At han er "sint" for dette er nødvendig for å få deg til å bite på. Hadde han sagt det på en måte som viste at det ikke "ødela hele oppveksten hans", ville han ikke kunne brukt det mot deg så effektivt. Neste gang han vil diskutere andre ting når du setter en grense el., så si at det vil du gjerne, etter at han har forstått og godtatt det dere snakker om nå, nemlig... (Tilbake til grensesettingen.) Noen ganger må du gjennom flere følelsesladede protester, men det er like viktig å ikke gi etter for dette, som når han ville ha is i butikken hver gang dere handlet. 1
Gjest Gjest Skrevet 13. februar 2011 #8 Skrevet 13. februar 2011 Der har du en smart luring du! Tilby ham å betale for terapitimene du.. så skal du se han vokser opp! 1
-Vixen- Skrevet 13. februar 2011 #9 Skrevet 13. februar 2011 Dette er veldig vanlig da. Om folk vanligvis skulle ta store skader av å gå på foreldrene sine så tror jeg verdens psykologer og terapeuter hadde hatt problemer med å ta unna alle pasientene sine! Skjønner at det er flaut, men du lar det bli flauere enn det egentlig er. Dere tok hensyn, og jeg synes ikke det skal være et mye større tema om det ikke er hans far. Du skal jo ikke gå singel gjennom livet for å ta hensyn til han uansett, og da er det naturlig at du har sex når du kommer i et forhold. Han blåser det opp fordi han kan gi deg dårlig samvittighet ved det, og tydligvis vet hvilke knapper han skal trykke på. Husker jeg hørte mine foreldre gjennom noe som føltes som ei hel natt når jeg gikk på ungdomsskolen. Når jeg spiste frokost sammen med pappa påfølgende morgen spurte han hvorfor jeg var i så surmulende humør, så jeg svarte ganske enkelt "Hva du tror da? Har jo ikke fått sovet i natt fordi du og mamma på død og liv måte pule så jævla høylytt?!". Pappa ble ganske overraska da, og brøt bare ut i latter og prøvde å unnskylde Bare komisk nå, men ikke når jeg var 14!
nickless Skrevet 13. februar 2011 #10 Skrevet 13. februar 2011 Kjære vene,at din sønn hørte eller så dere to ha sex en gang er ikke noe han har tatt skade av,og ikke noe han bør få lov å bruke mot deg! Si ok,vi hadde sex,du fikk det med deg,glem det. snodig at han i det hele tatt tar det opp!!
Miss Puddel Skrevet 13. februar 2011 #11 Skrevet 13. februar 2011 hehe, husker at da jeg var tenåring og hørte mamma og pappa, og jeg kastet en bok i veggen og ba dem holde kjeft, fordi jeg skulle sove... Det ble veldig stille der inne kan man si... Men når det gjelder sønnen din er det ikke synd på ham. Hadde dere pula rundt i huset mens dere visste han var våken, etc, DA hadde han hatt noe å klage på, men sånn du beskriver det? Ikke søren, voksne har sex, det får han faktisk akseptere, og ikke bruke det mot deg.
Gjest TS Skrevet 14. februar 2011 #12 Skrevet 14. februar 2011 Trådstarter her: Tusen takk for svar alle sammen. Det hjelper veldig å lese det dere skriver. Jeg har vært så fortvilet. Fikk nesten ikke puste når han slengte dette i ansiktet på meg. Jeg husker jo selv at jeg gikk på mine foreldre en gang og at jeg også har hørt dem og jeg har ikke tatt skade av det. Men nå når det gjaldt meg selv syntes jeg det var så utrolig pinlig. Han påstod jo at han kunne se mye av det, men det får jeg ikke til å stemme siden vi hadde lyset av for sikkerhets skyld hvis han våknet og måtte på do. Tror han overdrev det en del, men pinlig uansett.
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2011 #13 Skrevet 14. februar 2011 Trådstarter her: Tusen takk for svar alle sammen. Det hjelper veldig å lese det dere skriver. Jeg har vært så fortvilet. Fikk nesten ikke puste når han slengte dette i ansiktet på meg. Jeg husker jo selv at jeg gikk på mine foreldre en gang og at jeg også har hørt dem og jeg har ikke tatt skade av det. Men nå når det gjaldt meg selv syntes jeg det var så utrolig pinlig. Han påstod jo at han kunne se mye av det, men det får jeg ikke til å stemme siden vi hadde lyset av for sikkerhets skyld hvis han våknet og måtte på do. Tror han overdrev det en del, men pinlig uansett. I all dager hvordan kunne du la deg påvirke av sånne utsagn? Er du så usikker på deg selv? Hvor mange millioner barn tror du ikke har enten hørt eller overrasket foreldrene i det de har hatt sex? Har de alle traumer etter dette? Sønnen sin prøver bare å spille på samvittigheten din og du har deg lure. Jo, det burde du være flau over, at du lot deg lure av hans påstander.
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2011 #14 Skrevet 14. februar 2011 Jeg synes nesten det er på sin plass å legge ut denne videoen her.http://www.youtube.com/watch?v=QZSb64Yq8vc Virker ikke som hun ble så traumatisert akkurat. Hehe!
Eidi_81 Skrevet 14. februar 2011 #15 Skrevet 14. februar 2011 Jeg synes nesten det er på sin plass å legge ut denne videoen her.http://www.youtube.com/watch?v=QZSb64Yq8vc Virker ikke som hun ble så traumatisert akkurat. Hehe! Hehe, der var ikke foreldrene så flaue heller. Men jeg tror ikke jeg hadde lagt det ut på YouTube...
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2011 #16 Skrevet 14. februar 2011 Min sønn som i dag er 21 år, kom en gang inn på kjøkkenet mens jeg og faren hans hadde het sex opp etter benken på kjøkkenet. Til mitt forsvar skulle gutten på 7 år være i bursdagselskap, men han ble plutselig kjørt hjem fordi han følte seg litt kvalm. Jeg glemmer ikke det lille sjokkerte ansiktet, og det at han spydde utover hele gulvet, men når til og med han vokste opp uten varige mèn, da kan du ta det helt med ro For flau til å ta denne uten AB. funksjon. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå