ja-vi-elsker Skrevet 12. februar 2011 #1 Skrevet 12. februar 2011 Jeg begynte på isotretinoin (også kjent som roaccutane) for omtrent en uke siden. Er 25 år og fikk tilbake "pubertetskvisene" for et års tid siden, så jeg gikk til fastlegen for å få hjelp. Grunnen til at jeg har fått igjen kvisene er antakeligvis fordi jeg sluttet på p-pillen Diane på denne tiden, og byttet til et annet merke med mindre hormoner. Jeg har ikke hatt noen andre bivirkninger enn at huden er begynt å bli tørr. Jeg smører meg morgen og kveld etter jeg har vasket ansiktet, men den gamle ansiktiskremen min passer nok ikke til min "nye" hud. Så, er det noen her som har erfaring med isotretinoin de vil dele (kan også være om bivirkninger), og noen som har noen gode råd til hudpleie?
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2011 #2 Skrevet 12. februar 2011 Tror det er en tråd om det her knøttet begynner på roacuttan.
ja-vi-elsker Skrevet 17. februar 2011 Forfatter #3 Skrevet 17. februar 2011 Takk for tipset. Det sto det utrolig mye bra informasjon. Nå har jeg gått på isotretinoin (roaccutane) i snart to uker og begynner å kjenne bivirkningene. Ømme muskler og ledd de første dagene, og huden har blitt nokså tørr. Ble tipset om en serie fra La Roche Posay. Ansiktskremen Effaclar H fra LRP er spesielt tilpasset hud som går på medisinen jeg tar. Ansiktsrensen er også fantastisk! Uten såpe og veldig mild, samtidig som den fjerner all sminke. På hendene bruker jeg L'Occitane sin håndkrem som er veldig fet. Ingen tørre hender hittil! På leppene har jeg Eucerin acute lip balm, men føler den tørker ut for fort. Samme hvor mye jeg smører på kvelden er jeg tørr igjen når jeg våkner. Når det kommer til kvisene ser jeg en bitteliten forbedring. Fikk en ny underjordisk i går, men det ser ut til at den er på vei bort igjen allerede. Jeg håper og tror dette vil løse problemet for alltid, men når jeg leste tråden til Knøttet virket det som om nesten samtlige hadde fått tilbakefall etter endt kur. Er det noen som har gått på roaccutane som ikke har hatt tilbakefall??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå