Gjest Qlio Skrevet 14. juni 2002 #21 Skrevet 14. juni 2002 Kan ikke gjøre annet enn å le av Anonym som mener at min samboer vasker huset rundt for å overleve. La oss med en gang gjøre en ting klart: Det er min samboer som har ett sterkt ønske om hund, jeg har allerede omplassert "min" hund pga. hans allergi, og ønsker ikke å gjenoppleve den smerten en gang til. Selvfølgelig er jeg glad i dyr. Jeg elsker dyr. Og da spesiellt hunder...... Men jeg gjorde mitt valg for snart 2 år siden. Skal jeg ha min samboer, må jeg velge bort hunder. For alltid! Men samtidig må jeg forstå min samboer, han har aldri eid en hund, men er veldig glad i dem (og andre dyr). Vi fant en gylden mulighet til å prøve, vi grep om den med begge hender og håpet. Men valpen ble levert i går kveld. Min samboer merket ingen bedring (slik oppdretteren "lovet"), og måtte ta langt over anbefalt dose av sine medisiner. Ingen skal behøve å ta medisiner på daglig basis hvis det ikke er behov for det. Det synes hvertfall ikke vi! Det kan sikkert diskuteres i det vide og brede om dette var det riktige valget, men det var nå en gang VÅRT valg! Jeg gråt mine tapre tårer da jeg leverte den lille gutten "vår" i går. Han hadde da knyttet seg veldig til meg, og ville ikke til oppdretteren. Når hun slapp han ned på bakken, gikk han til føttene mine og satt seg ned. Det var der han hørte hjemme, mente han...... *smerte* Men jeg er glad for den korte tiden vi fikk sammen, og håper han får ett godt hjem. Ha det godt, lille mann! Du satte noen små poteavtrykk i våre hjerter!12
Gjest Anonymous Skrevet 5. oktober 2002 #22 Skrevet 5. oktober 2002 AUSTRALSK TERRIER kan være hunderasen for dere.
Gjest Anonymous Skrevet 7. oktober 2002 #23 Skrevet 7. oktober 2002 Hvorfor ikke kjøpe en perserkatt, langhåret. Det er gjort en stor undersøkelse i Amerika på allergi og katt. Det viste seg at alle katteraser unntagen langhåret perser ga allergi. Jeg kjenner ei som har 3 unger som er allergisk mot vanlige huskatter. Men hjemme hos dem selv har hun tre perserkatter som bader en gang for måneden, men ingen av barna reagerer på perserkatt. Vet om andre også. Har to perserkatter selv. Min mann reagerer på sin mors huskatt. Men på våre egne perserkatter reagerer han ikke i det hele tatt. Likevel om han er med på å gre de og kose med de. Men det aller viktigste når du kjøper en perser er at den blir vant til greing, bading og stell fra fødselen av. Så prøv å dra på besøk til noen som kun har perserkatt. Kanskje du også kan få låne en på besøk.
oralix Skrevet 29. oktober 2002 #24 Skrevet 29. oktober 2002 fisk er vakkert, og en spennende hobby. hvis man ikke er nødt til og ha et dyr man vil kose med er dette perfekt... mye finere med et akvarium på 250 liter enn f,eks et dyrt bilde som aldri forandrer seg. Dette er naturens kunst. Skillpadder er også tillatt for alergikere. Men ikke anskaff dere sumpskilpadder.. for all del.. landskillpadder er blant de enkleste dyr og ha og de er også kjælne. Jeg kan være behjelpelig med anskaffelse av slike. Ellers er australsk terrier det beste rådet på hund jeg hittil har sett dere fått. lykke til
jordbær Skrevet 29. oktober 2002 #25 Skrevet 29. oktober 2002 Hmm.. Jeg kan anbelfale dere å prøve ilder. De har en annet type hun enn de fleste "vanlige" husdyr, slik at midden de fleste er allergiske mot ikke kan leve på en ilder. Noen er allergiske mot ildere også.. Men forsøk å ta kontakt med en som har ilder og se om h*n reagerer. Jeg har iallefall hatt bare positive tilbakemeldinger fra allergikere på mine ildere. Lykke til
xeyes Skrevet 30. oktober 2002 #26 Skrevet 30. oktober 2002 Trist med den lille snuten da.. :cry: Har du/dere prøvd Huskey da? Søstra mi har en venninde som har astma og er allergisk mot hunder. Hun havnet på sykehuset fordi hun hadde besøk av en som hadde hund. (Så allergisk) Men den eneste hunden hun kan være i nærheten av er huskey'en til mamma. (Alaska huskey) Kanskje verdt et forsøk? -x
Gjest ese Skrevet 25. mars 2003 #27 Skrevet 25. mars 2003 og har funnet ut at hvis du vil ha hund er det australsk terrier som er allergi vennlig. Så dette ville vært den beste hunden etter det jeg har hørt. Men jeg har og hørt at puddel og er allergi vennlig!
Chil Skrevet 1. april 2003 #28 Skrevet 1. april 2003 Hei! De er mange allergikere som ikke reagerer på Chinchillaer! De er søte og morsomme dyr! (se avater, eller www.silverstreak.no ) Men man kan jo ikke gå tur med dem ute ,da. :blunke: Det lønner seg å kjøpe et dyr av en oppdretter da dyrebutikk-dyr av og til ikke er så lett å få tamme. Lykke til med hva enn du velger.
Kira27 Skrevet 2. april 2003 #29 Skrevet 2. april 2003 Legger ved en link fra programmet "Kompis" på NRK: http://www.nrk.no/programmer/tv/kompis/2602582.html Der anbefaler de rasen Welsh Terrier for allergikere. Lykke til :D
Mrs. K Skrevet 2. april 2003 #30 Skrevet 2. april 2003 Ikke for å være surmaget, men må man ha dyr hvis man har allergi? Det forstår jeg ikke. Hva hvis babyen har allergi? Hilsen Trille
Gjest Vega Skrevet 2. april 2003 #31 Skrevet 2. april 2003 Ingen hunder er allergivennlige, men en liten hund sprer færre allergener, og er lettere å bade ofte (bruk uparfymert shampo). Det er også en fordel å ha stor leilighet. Kan også prøve homeopatmedisin, men vet ikke om man må ha gått på dette en stund. Vet at det hjelper å ta daglige tilskudd av solhatt, pluss cirka 1000 til 2000 mg c.vitamin, og tilskudd av magnesium og hvitløk. Resultatet avhenger litt av hvor mye han reagerer, noen er mer og andre mindre allergisk. Selv er jeg hyperallergisk hver gang jeg er forkjølt, mot tobakksrøyk, parfyme, dyr osv. Men det er til å leve med. Ville ikke være foruten kontakta med dyr. Har lest at tft - såkalt tankefelt-terapi kan hjelpe. www.tftnorway.com Men ikke anskaff hund før dere har utprøvd hva sambo tåler. Alle hunder vil vekke symptomer i mer eller mindre grad.
Gjest Vega Skrevet 2. april 2003 #32 Skrevet 2. april 2003 Har lest at det lønner seg å fòre hunden med mest mulig vegetabilsk mat, der bønner og erter kan brukes som proteintilskudd. Da skal visstnok hunden ikke skille ut allergenet man reagerer på. Men her må veterinær bli med og sette opp et riktig sammensatt kosthold slik at hunden får i seg alle næringstoffene den trenger. Vet om hunder som elsker å spise variert, epler, paprika, banan, agurk, oliven, vaniljesaus, mandariner, til og med sylteagurk på leverposteien... og parmesan på pastaen - i tillegg til alt det vanlige. (Får mest vanlig hundemat... og det andre i små mengder...) Husker ikke hvor jeg leste om vegetabilsk kosthold for hunder (synd...) - men kanskje andre vet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå