iskaffe Skrevet 12. februar 2011 #1 Skrevet 12. februar 2011 Dumt spørsmål men... Har tenkt en stund på å farge håret. Er mørkeblond nå og synes det er en litt kjedelig farge, og har derfor lyst til å farge det mørkere. Lysebrunt kanskje. Men, jeg har egentlig ikke råd til å dra til frisøren for tiden, og lurer derfor på hva jeg bør tenke på hvis jeg skal få et bra resultat ved hjemmefarging? Hva slags merker er best, hvor bør jeg kjøpe det, tips til selve fargingen osv? Har altså null erfaring her.
Antoinette Skrevet 12. februar 2011 #2 Skrevet 12. februar 2011 Loreal Exellence er et godt merke. Selges i parfymerier, Vita, Cubus etc. Hvor du kjøper den er jo et fett, pakken er jo den samme :-) Følg bruksanvisningen og smør vaselin langs hårfestet så du ikke får flekker på huden. Bruk også et gammelt håndkle du ikke er redd for å ødelegge. Hansker ol. ligger i pakken.
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2011 #3 Skrevet 12. februar 2011 Pass på å få fargen godt fordelt i hele håret. Har du langt hår, kjøp to pakker farge. Bedre med for mye enn for lite.
Hoppetaujenta Skrevet 12. februar 2011 #4 Skrevet 12. februar 2011 Vær forberedt på at det ikke er så "renslig og enkelt" som det ser ut på reklamen. Tørk av "farge-splætter" med en gang, ellers sitter det som regel veldig godt fast i all evighet.
CafeLatte Skrevet 12. februar 2011 #5 Skrevet 12. februar 2011 Aldri se på bildene og tro at du vil få samme farge, skjer aldri. Velg alltid en nyanse lysere enn hva du vil ha. Skal du ha lys brun tar du mørk blond. Vil du ha kald farge tar du ask, vil du ha rødelig tar du gylden. Lykke til
iskaffe Skrevet 12. februar 2011 Forfatter #6 Skrevet 12. februar 2011 Her var det mange gode tips. Takk for det. Har halvlangt hår som når ca ned til kragebeina. Vil det holde med en pakke da? Og forresten, hvordan blir fargen over tid? Vil den bli blassere etterhvert, eller må jeg farge på nytt når etterveksten kommer?
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2011 #7 Skrevet 12. februar 2011 Her var det mange gode tips. Takk for det. Har halvlangt hår som når ca ned til kragebeina. Vil det holde med en pakke da? Og forresten, hvordan blir fargen over tid? Vil den bli blassere etterhvert, eller må jeg farge på nytt når etterveksten kommer? Så vil nok en pakke holde. Fargen vil bli blassere. Gode produkter for farget hår vil kunne hjelpe.
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2011 #8 Skrevet 12. februar 2011 Hvor ofte bør man farge håret for å holde fargen frisk? Og hvilken farge skal man velge når man vil ha kald farge?
CafeLatte Skrevet 12. februar 2011 #9 Skrevet 12. februar 2011 Her var det mange gode tips. Takk for det. Har halvlangt hår som når ca ned til kragebeina. Vil det holde med en pakke da? Og forresten, hvordan blir fargen over tid? Vil den bli blassere etterhvert, eller må jeg farge på nytt når etterveksten kommer? Ja fargen vil bli blassere, da kan du ta en glansvask over. Det sliter ikke på håret. Når du får veldig synelig ettervekst så tar du etterveksten bare. Bruk sjampo og balsam for farget hår Redken har fine produkter som holder fargen fin.
CafeLatte Skrevet 12. februar 2011 #10 Skrevet 12. februar 2011 (endret) Hvor ofte bør man farge håret for å holde fargen frisk? Og hvilken farge skal man velge når man vil ha kald farge? Ask farger er kalde farger det vil si farger med 01 bak seg. Det kommer ann på etterveksten din og hva slags sjampo du ellers bruker. Selvom fargen blir blassere så kan du bare ta en glansvask over du må ikke farge det. Glansvask sliter ikke p håret. Endret 12. februar 2011 av CafeLatte
iskaffe Skrevet 12. februar 2011 Forfatter #11 Skrevet 12. februar 2011 Hmm... glansvask. Er det det samme som hva noen kaller minicolor? Da lurer jeg på om det er mulig å ta glansvask i lysebrunt før jeg farger det, bare for å se om jeg kler fargen? Er det mulig? For glansvask vil vel forsvinne etter noen uker, eller tar jeg feil?
CafeLatte Skrevet 12. februar 2011 #12 Skrevet 12. februar 2011 Hmm... glansvask. Er det det samme som hva noen kaller minicolor? Da lurer jeg på om det er mulig å ta glansvask i lysebrunt før jeg farger det, bare for å se om jeg kler fargen? Er det mulig? For glansvask vil vel forsvinne etter noen uker, eller tar jeg feil? Ja det er det samme som minicolor. Ja det kan du fint gjøre, glansvask forsvinner etter noen uker. Husk mørk blond hvis du skal bli lys brun:)
Gjest BabyBlue Skrevet 12. februar 2011 #13 Skrevet 12. februar 2011 Glansvask er ofte mye mørkere enn de ser ut som, ja. Og brunfargene har som regel en del rødskjær i seg, bare sånn i tilfelle du ikke har noe særlig lyst på det : p
iskaffe Skrevet 12. februar 2011 Forfatter #14 Skrevet 12. februar 2011 Takk for svar, CafeLatte, BabyBlue. Gleder meg til å farge håret nå!
Gjest BabyBlue Skrevet 12. februar 2011 #15 Skrevet 12. februar 2011 Det burde du! Glansvasker gir alltid meg et kjempefint resultat. Håret blir skikkelig glossy og glansfult, og det sliter ikke på håret i det hele tatt etter min erfaring =) Skulle bare ønske det var permanent, for de første dagene klarer jeg ikke slutte å speile meg og det fine håret mitt
CafeLatte Skrevet 12. februar 2011 #16 Skrevet 12. februar 2011 Det burde du! Glansvasker gir alltid meg et kjempefint resultat. Håret blir skikkelig glossy og glansfult, og det sliter ikke på håret i det hele tatt etter min erfaring =) Skulle bare ønske det var permanent, for de første dagene klarer jeg ikke slutte å speile meg og det fine håret mitt Enig det er så fint og naturlig, blir ikke så hardt og fargen ser bare fresh ut. Iskaffe lykke til, jeg er sikker på at det kommer til å gå helt fint. Bommer du på fargen vaskes den jo ut så noe farlig er det ikke.
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2011 #17 Skrevet 13. februar 2011 Ha våtservietter ved siden av deg. Hårfarge setter seg fort på huden, så det er greit å få det bort med en gang, både i ansiktet, bak ørene og på halsen/nakken. Det er noe skikkelig klineri!
Cæm Skrevet 13. februar 2011 #18 Skrevet 13. februar 2011 Ja det er det samme som minicolor. Nei, det er det ikke! Glansvask holder bare noen få vask.. 6-8 ganger ca. Fargen går ikke inn i håret. Minicolor går også ut etterhvert, men den trenger litt inn i håret. Man bruker ofte minicolor i hår som allerede er farget, for å friske opp litt, og fordi vanlig permanent farge vil skli ut av et farget hår.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå