Gå til innhold

Billigste måte å veksle kontanter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er den billigste måten å veksle norske kroner (kontanter) til utenlandske kontanter? Bør man gjøre det bank i skranke? Finnes det noen andre måter? Bør man gjøre det i Norge eller vente til man er i utlandet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lurer på det samme!

Skrevet

Jeg har brukt Forex (http://forex.no). Tror disse er stort sett billigst på kontanter og det er jo alltid lurt å ha med seg noe cash før en drar som en har med i tilfelle.

Likevel er det nok billigst å bare bruke vanlig bankkort for for det meste av utleggene tror jeg, sjekk hvilke gebyrer banken din tar.

Det sies også at det lønner seg stor sett alltid å betale i den utenlandske valutaen, selv om du får tilbud om å betale med norske.

Skrevet

Jeg har brukt Forex (http://forex.no). Tror disse er stort sett billigst på kontanter og det er jo alltid lurt å ha med seg noe cash før en drar som en har med i tilfelle.

Likevel er det nok billigst å bare bruke vanlig bankkort for for det meste av utleggene tror jeg, sjekk hvilke gebyrer banken din tar.

Det sies også at det lønner seg stor sett alltid å betale i den utenlandske valutaen, selv om du får tilbud om å betale med norske.

Men hvis man har norske kontanter som man ønsker å veksle i utenlandske kontanter, kan man putte norske kontanter inn i Forex-automaten?

Skrevet

Men hvis man har norske kontanter som man ønsker å veksle i utenlandske kontanter, kan man putte norske kontanter inn i Forex-automaten?

De har betjente filialer for eks på Oslo S og Lillestrøm stasjon.

Skrevet

... og de tar seff norske kontanter og kan veksle til stort sett hva som helst. Motsatt vei funker også hvis du har cash til overs ved retur.

Skrevet

... og de tar seff norske kontanter og kan veksle til stort sett hva som helst. Motsatt vei funker også hvis du har cash til overs ved retur.

Takk for svar. Vet du om de har automater også andre steder i landet?

Skrevet

Takk for svar. Vet du om de har automater også andre steder i landet?

Nei ikke som jeg vet om, bare å ringe de og høre.

Bruker jo ikke å ta med så mye cash jeg ihvertfall men ihvertfall nok til at en kan klare seg til noen kan overføre penger eller komme seg til en ambassade dersom det skulle bli noe krøll.

Skrevet

Nei ikke som jeg vet om, bare å ringe de og høre.

Bruker jo ikke å ta med så mye cash jeg ihvertfall men ihvertfall nok til at en kan klare seg til noen kan overføre penger eller komme seg til en ambassade dersom det skulle bli noe krøll.

Vet du om det er noe å tape på å veksle fra norsk til utenlandsk valuta når man er i utlandet eller bør man alltid veksle før man drar?

Gjest padawan
Skrevet

Motsatt vei funker også hvis du har cash til overs ved retur.

det spørs litt hvilken valutta det er snakk om. Pesos Convertible (som brukes på Cuba) får di ikek vekslet inn noe annet sted enn nettop der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...