Gå til innhold

Ødelegger smokkene sine

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Kan det være at datra har planer om å kutte ut smokken?

Hun er tett på 2 år, og har siste par ukene tygd hull på smokkene, sier æsj, og nekter å bruke dem mer. Virker generelt litt mindre interessert i dem ellers også.

Hun har gått fra å skrike etter den 2-3 ganger om natta, til å bare spør etter den på morgenen når hun våkner.. Hun har ikke fått hatt den særlig på dagtid siste 3 månedene (Er ikke lenge siden det var på topp denne smokke- hungeren, og hele huset ble regjert av en smokkeavhengig surpomp på dagtid.. så vi vennet henne av med den på dagtid. Da ble hun en mye gladere unge.)

Kan dette være et tegn på at jeg bør utnytte situasjonen og få bort smokken?

Hva sier dere, tid for å kutte ut helt?

Endret av Duracella
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Få smokken vekk så fort som mulig! Det er vel ikke noe som er styggere enn unger som kan prate, men ikke får det til for at foreldrene putter smokken i ungen sin.

Du er ekstremt heldig nå, så benytt deg av situasjonen.

Unger trenger ikke smokk!

Skrevet

Kan det være at datra har planer om å kutte ut smokken?

Hun er tett på 2 år, og har siste par ukene tygd hull på smokkene, sier æsj, og nekter å bruke dem mer. Virker generelt litt mindre interessert i dem ellers også.

Hun har gått fra å skrike etter den 2-3 ganger om natta, til å bare spør etter den på morgenen når hun våkner.. Hun har ikke fått hatt den særlig på dagtid siste 3 månedene (Er ikke lenge siden det var på topp denne smokke- hungeren, og hele huset ble regjert av en smokkeavhengig surpomp på dagtid.. så vi vennet henne av med den på dagtid. Da ble hun en mye gladere unge.)

Kan dette være et tegn på at jeg bør utnytte situasjonen og få bort smokken?

Hva sier dere, tid for å kutte ut helt?

Jeg tror du har skjønt det rett. Men snik smokken ut bakveien.

La den være tilstede litt på morgenen en stund framover men aldri i syne ellers.

Når hun ikke ser etter den på morgenen lar du den forsvinne helt.

Men for all del, ikke snakk om å slutte med smokk med ord. Ikke engasjer deg når du lar henne få ha den litt. Ignorer den nærmest så det blir så lite fokus på den som mulig.

Lykke til :tommelopp:

• Liker 1
Skrevet

Min eldste datter var omtrent på samme alder da hun kastet smokken i vedovnen og vinket "hade" til den......

Benytt anledningen nå!

• Liker 2
Skrevet

Takk for gode svar dere :)

Kjøpte 4 nye smokker i forgårs, de er alle tygd hull i! Ca en hundrings "i dass" på halvannet døgn det :-P

En ting jeg er litt usikker på, og det er om det kan bli litt kjipt for dem i barnehagen når hun skal ta blunden sin, uten smokk. Vil jo ikke "være til bry" heller.. hmm.

Skrevet

En ting jeg er litt usikker på, og det er om det kan bli litt kjipt for dem i barnehagen når hun skal ta blunden sin, uten smokk. Vil jo ikke "være til bry" heller.. hmm.

De fleste barnehager er behjelpelige når de får høre at det dreier seg om smokkeslutt. Ta en prat med dem og spør, du!

Skrevet

Åh, så heldig du er! Benytt anledningen og gjem dem bort, eller kast dem. Jeg (som har en på smokkekjøret selv) hadde kanskje tatt en mykere variant og bare lagt dem bort, slik at barnet kunne få se dem eller ha dem litt hvis han/hun spurte etter dem.

Og det er jo ikke noe problem å ha liggende en smokk (utilgjengelig) i hylla i barnehagen, slik at barnet kan få smokk til luren hvis det plutselig skulle knipe. Har inntrykk av at barn som er i sluttemodus ikke er så interesserte når det kommer til stykket, men at det fort kan bli krise hvis de er HELT borte. Men for all del - det funker nok bra å bare kaste dem også. Du kan jo foreslå for barnet at hun bare kan kaste dem i søpla?

• Liker 1
Skrevet

Smi mens jernet er varmt og kast smokken. Barnehagen trenger du ikke bekymre deg for, de skal være behjelpelige med sånt.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Takk for tipsene folkens!

Vi har valgt å prøve å smi mens jernet er varmt.

Siste uka har hun tygd hull i 10- 12 stk (ja vi har hatt så mange liggende rundt i huset, i vogna, i bilen etc hehe), og nå er det 1 igjen her hjemme, og 1 i barnehagen.

Hun sovner uten smokk etter å ha tygd hull i dem her hjemme.. i dag var det den store testen til sovestunden i barnehagen, og det gikk uten problem! Blir spennende å se hvordan det går videre, men vi har troen på at dette skal gå bra. Så har vi jo de 2 siste til nødstilfeller..

Endret av Duracella
Skrevet

Høres herlig ut. Ingenting er bedre enn å kutte smokken så tidlig som mulig!

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

Oppdatering:

Hun har SLUTTET! Snart 2 uker uten smokken nå!

Skrevet

Oppdatering:

Hun har SLUTTET! Snart 2 uker uten smokken nå!

Så bra!

Skrevet

Så fint at hun har sluttet!!

:)

Her i huset fikk jenta smokk KUN om natta, og da hun fylte 2 sa jeg at nå er du stor, nå trenger du ikke smokk mer.

Det var litt gråt i to netter, og det var det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...