Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en jente som er slank..og som trives veldig godt med slik jeg ser ut nå kroppsmessig. Det er derimot ikke en kropp jeg har fått gratis, og det krever et sundt kosthold og jevnlig trening.

Det som ofte frustrerer meg en hvordan andre litt større venner av meg ikke godtar at jeg ikke ønsker å (hele tiden) spise usunn mat sammen med de. De respekterer det liksom ikke, og sier bare "du som er så slank må jo kunne unne deg noe???"

Er det så vanskelig å forstå at jeg ikke hadde vært slank dersom jeg alltid hadde sagt ja til dessert, pizza ol.??

Hater at det alltid blir så dårlig stemning dersom jeg sier "nei takk".

Hva tenker folket om dette? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det er veldig synd at det er slik. Har det litt på samme måten.

Gjest Blubberella
Skrevet

Poenget er vel ikke at du alltid skal spise usunn mat sammen med dem, men at du av og til kan unne deg noe godt. Hvis du trener og spiser sunt til daglig blir du ikke tykk av en sjelden utskeielse (med mindre du har så dårlig selvbeherskelse at kostholdet sklir helt ut og går i dass av én liten fristelse). Men for all del, du velger jo selv hva du vil spise eller ikke spise. Du får bare forklare vennene dine at du foretrekker å spise sunt hele tiden. Hva de mener om det er vel egentlig ikke så viktig, så lenge du trives med levesettet ditt.

Jeg skjønner forøvrig ikke hvorfor du kaller dette "diskriminering av tynne". Er det diskriminering å unne folk god mat innimellom? Jeg tror neppe vennene dine ønsker å fore deg opp og ødelegge kostholdet ditt bare fordi de er store selv og ønsker å dele den usunne (og i deres øyne gode) maten med deg. Det er faktisk ikke alle "store" jenter som ønsker å tvangsfore sine slanke venninner. Mat er kos og belønning for mange, og som dine venner vil de vel gjerne dele godene med deg. Du kan jo også ta initiativ til å lage sunnere snacks og mat og servere vennene dine. Det finnes jo mye godt man kan lage av sunne ingredienser også, og kanskje venninnene dine lærer noen nye og gode oppskrifter med sunn kosemat.

• Liker 4
Skrevet

Du vet tydeligvis ikke hva "diskriminering" betyr. De sier jo ikke at det er noe galt med tynne folk.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...