Gå til innhold

Har jeg fått i meg for mange kalorier

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet dagens inntak er mega usunt,men likevel er det for mange kalorier?

- 2,5 dl suppe (86 kcal)

- ett eple

-en dobbel cheeseburger meny fra mc donalds.

Hvor mange kalorier utgjør dette?

Vet selv at det er helt feil kosthold,men bare måte Skeie ut med litt mc donalds idaf...

Håper noen kan svare meg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det alt du har spist i dag? Det er _lite_.

Aner ikke hva en dobbel cheeseburger meny fra Mcer'n inneholder. Men det er fortsatt under anbefalt dagsinntak av kalorier.

Skrevet

Visst du ikke har logge i sengen å spist alt dette hele dagen så er du nok på minusen altså, så tror ikke du skal tenke på de kaloriene der.

Du brant de opp på vei opp trappa ;) Kanskje ikke så ille, men et mennesket i normal aktivitet forbruker endel mer kcal enn det du har inntatt i dag.

Så sov med god samvittighet og få deg en sunn og god frokost i morgen tidlig ;)

Gjest pellepirat
Skrevet

Øøhh....er du seriøs eller??

Hvis det er alt du har spist i dag har du

1: Spist alt for lite kcal, hvertfall under halvparten av det du skal ha. HVERTFALL!

2: Så himla usunt er det ikke. Å skeie ut med en burger en sjelden gang er ikke så ille. Men hold deg gjerne unna chipsen, der får man fort en halv dagsrasjon med kcal.

Skrevet

Bra det ikke var for mye :) Hehe..

Men nå tok jeg meg en glass cola og ca 5 potet chips flakk(de med 35% fett eller noe;p)

Så da ble det enda mere kalorier..

Jeg vet aldri om jeg spiser for mye eller ikke:( greier ikke slutte helt med cola,så drikker ca 3,3 dl om dagen av det:(

Men ellers spiser jeg rundt en potet til middag og litt kjøtt/fisk.

Ca en halv suppe pose om dagen og det er egentlig alt :/ noen ganger spiser jeg litt godt om kvelden da men :)

Gjest Mynona83
Skrevet

Bra det ikke var for mye :) Hehe..

Men nå tok jeg meg en glass cola og ca 5 potet chips flakk(de med 35% fett eller noe;p)

Så da ble det enda mere kalorier..

Jeg vet aldri om jeg spiser for mye eller ikke:( greier ikke slutte helt med cola,så drikker ca 3,3 dl om dagen av det:(

Men ellers spiser jeg rundt en potet til middag og litt kjøtt/fisk.

Ca en halv suppe pose om dagen og det er egentlig alt :/ noen ganger spiser jeg litt godt om kvelden da men :)

Høres ut som du har spiseforstyrrelser... Folk som ikek har et anstrengt forhold til mat teller ikke antall potetchipsflak... Slutt å telle kalorier og søk hjelp!

• Liker 5
Skrevet

Du burde heller satse på noe sunnere alternativ, så du slipper å bekymre deg for å få i deg for mye. Det er ikke alltid kcal har noe å si, det er heller hva en pakker i munnen som påvirker hvordan en legger på seg og føler seg.

Skrevet (endret)

Dropp cola/chips og Mc Donaldsmat i hverdagen - ikke pga kalorier, men fordi det er søppel for kroppen din. Jeg antar du er i tenårene, og da er det spesielt viktig å ha riktig kosthold - særskilt siden kropp og hjerne er i viktig utvikling da.

En normalt aktiv kvinne/jente skal ha omlag 2000 kcal om dagen, det tilsvarer ca følgende på en gitt meny jeg googlet frem:

Forslag til dagsmeny på 2000 kcal

Frokost

1 porsjon kornblanding (4-korn) med skummet melk og lettsyltetøy

1 glass appelsinjuice

Mellommåltid

1 eple

Lunsj

1 tykk grov brødskive med lettmargarin og to skiver servelat (3% fra det sunne kjøkken) med tomat og agurk i skiver

1 tykk grov brødskive med lettmargarin og leverpostei og agurk/sylteagurk i skiver

1 glass fruktjuice eller skummet melk

1 gulrot

Mellommåltid1 fruktyoghurt

1 banan

Middag

1 porsjon med ris, 1 kyllingfilet (stekt i olivenolje) og 1 porsjon grønnsaksblanding med blomkål, gulrøtter, bønner og erter

Kveldsmat

1 tykk grov brødskive med lettmargarin og makrell i tomat

1 tykk grov brødskive med lettmargarin og to skiver røkt kalkunbryst med tomat og agurk i skiver

1 glass skummet kulturmelk

Følge du en slik meny(man kan selvsagt bytte ut ting etter ønske sålenge kaloriinnholdet er ca det samme) og er normalt aktiv(trene ca 3 ganger i uken)så vil kroppen din bli glad i deg, og du glad i den :klemmer:

Endret av norah
  • Liker 2
Skrevet

Jeg er ekstremt tykk (85 kg). Men må liksom spise litt suppe hver dag,det er så godt..

Men prøver som regel å komme meg under 1000 kcal om dagen,greier ikke alltid dette men :(

Jeg spiser en del grønnsaker og frukt også,når jeg har det i kjøleskapet :)

Skrevet (endret)

Du spiser for lite ts og du ødlegger forbrenninga di.

Hvis du vil NED i vekt må du ligge på ett minimum. MINSTE grensa er 1300 ifølge grete roede.

Endret av mirandaa
Skrevet

2 måltid på ein dag? Anbefaler deg å skaffe profesjonell kostholdsveiledning for å få riktig kostholdsforståelse. Greit nok at McDonalds ikkje er verdens sunneste mat, men du må få dekka dagsbehovet. Ein utskeielse ein gang i blant er heilt okay og bør ikkje vere eit problem i eit vanleg kosthald.

For meg virker det som du har spiseforstyrrelse viss du synes suppe på under 100 kalorier, eit eple, og ein burger er for mykje. Det er jo usunt viss det totale kaloriinntaket er langt under det du burde ha. I eit normalt og sunt kosthold er det rom for ein burger ein gang i blant.

Eg trur også det er sunt mentalt å kose seg med noko ein synes er godt så lenge det er ein gang i blant.

Søk hjelp.

Gjest Mynona83
Skrevet

Jeg er ekstremt tykk (85 kg). Men må liksom spise litt suppe hver dag,det er så godt..

Men prøver som regel å komme meg under 1000 kcal om dagen,greier ikke alltid dette men :(

Jeg spiser en del grønnsaker og frukt også,når jeg har det i kjøleskapet :)

Uff, du ødelegger kroppen din på den måten. Hva med å prøve lavkarbo? Da kan du spise deg god og mett og gå ned i vekt samtidig. Søk det opp her på KG, du kommer til å finne heftige diskusjoner, og også mye info.

Skrevet

Hvis du valgte cola og medium chips har du fått i deg 950 kalorier+ resten av det du har spist.

Skrevet

Kan man spise vanlig kremede suppe poser når man går på lavkarbo?

Jeg rett og slett elsker suppeposer :)

950 kalorier ja......herlig

Skrevet

jeg likte den mcern kalkulatoren :fnise: Du kan trøste deg med hvis du hadde tatt big mac så hadde du fått i deg 1050 kalorier :fnise:

Skrevet

jeg likte den mcern kalkulatoren :fnise: Du kan trøste deg med hvis du hadde tatt big mac så hadde du fått i deg 1050 kalorier :fnise:

Haha:p hvor mye er det i nuggets egentlig? Hvis du først driver der:p hehe

Gjest Mynona83
Skrevet

Ingen anelse... Jeg kan ikke lavkarbo, men fløte og smør er visst bra. Så da vil jeg tro kremet suppe er ypperlig :) Men ikke ta mitt ord på det, jeg vet ikke en gang hvor mange karbo man skal ha i seg ila en dag. Men jeg har fått inntrykk av at kaloriene spiller ingen rolle...

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...