Wildrose Skrevet 11. februar 2011 #1 Skrevet 11. februar 2011 Jeg ønsker å samle opp praksis på veien til å bli barne og ungdomsarbeider og ønsker å jobbe med fremmedspåklige barn/ innvandrer barn/ungdom. Noen som vet hvor jeg kan jobbe på dagtid da?Noen tips og råd?
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2011 #2 Skrevet 11. februar 2011 Vet ikke hvilken by du bor i, men jeg vet det finnes skoler som har endel fremmedspråkelige elever og lærere som spesialiserer seg på dette. Visst du feks sjekker ut voksenopplæring, som feks en skole som heter Breidablikk i haugesund så kan det være de har noe info på siden sin. Om ikke så ville jeg tatt med skole/kultur/oppveksetaten i kommunen din og høre med de hvilken tilbud de gir til disse barna/ungdommene. Bor du i en relativt stor by skal ikke det være noe problem å finne. Lykke til.
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2011 #3 Skrevet 11. februar 2011 Jeg aner heller ikke hvor du bor, men i Oslo har vel halvparten av skolene overvekt av barn med fremmedspråklig bakgrunn. Det betyr at disse skolene i realiteten er spesialister på området(Osloskolen generelt er). Utover det tror jeg at jeg hadde sjekket asylmottak i nærheten? Etter min erfaring er kompetansen på fremmedspråkelige elever så som så utenfor Oslo..
Wildrose Skrevet 11. februar 2011 Forfatter #4 Skrevet 11. februar 2011 Jeg bor på sørlandet, med ca 30.000 innbyggere. Skal forhøre meg litt om de stedene som foreslås. Takk for tips!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå