AnonymBruker Skrevet 11. februar 2011 #1 Skrevet 11. februar 2011 Jeg har slitet lenge med kviser og gjør det forsatt bare jeg går på medisiner nå. Problemet er at jeg sitter igjen med masse arr og flekker fra gamle kviser. Jeg tør aldri å gå uten foundation,ikke til butikken, ikke på trening, ingen steder utenfor huset. Dette begynner å bli så kjedlig at jeg blir gal. Noen tips til at jeg kan slutte med dette?
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2011 #2 Skrevet 11. februar 2011 Jeg er også sånn! Slet med kviser for 7 år siden, og nå har jeg litt porer i kinnene, samt litt ujevn farge i ansiktet. Alle sier at de ikke ser det, og det kan godt hende at kun jeg legger merke til det. Men jeg tar likevel alltid på foundation før jeg går ut av huset. Men i det siste har jeg begynt med selvbruning! Når jeg er brun er huden mye finere, og jeg tør å gå uten sminke Kanskje du kan prøve det? Vet ikke om det vil gjøre huden din værre igjen, så det må du vurdere selv.
post-it Skrevet 11. februar 2011 #3 Skrevet 11. februar 2011 Du burde ikke trene med sminke, det gjør bare vondt verre. La huden puste, og slutt å pell så mye på kvisene dine, det er jo derfor du får arrene du er så lite glad for. Prøv å la huden være i fred så mye som mulig.
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2011 #4 Skrevet 11. februar 2011 Jeg er også sånn! Slet med kviser for 7 år siden, og nå har jeg litt porer i kinnene, samt litt ujevn farge i ansiktet. Alle sier at de ikke ser det, og det kan godt hende at kun jeg legger merke til det. Men jeg tar likevel alltid på foundation før jeg går ut av huset. Men i det siste har jeg begynt med selvbruning! Når jeg er brun er huden mye finere, og jeg tør å gå uten sminke Kanskje du kan prøve det? Vet ikke om det vil gjøre huden din værre igjen, så det må du vurdere selv. Jeg har begynt å ta sol med høy solfaktor. Gjør det samme nytten som selvbruning? Hvilken selvbruning bruker du forresten?
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2011 #5 Skrevet 11. februar 2011 Du burde ikke trene med sminke, det gjør bare vondt verre. La huden puste, og slutt å pell så mye på kvisene dine, det er jo derfor du får arrene du er så lite glad for. Prøv å la huden være i fred så mye som mulig. Jeg trener ikke nettopp pga huden min. Anngående arrene så pirket jeg ikke på kvisene, men jeg slet i over 10 år med kraftig akne som etterlot jeg arr og små hull i huden. Jeg har ikke kviser nå der er arrene som står igjen.
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2011 #6 Skrevet 11. februar 2011 Jeg har begynt å ta sol med høy solfaktor. Gjør det samme nytten som selvbruning? Hvilken selvbruning bruker du forresten? Å sole seg kan gjøre kviseproblemet enda verre! 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2011 #7 Skrevet 11. februar 2011 Du burde ikke trene med sminke, det gjør bare vondt verre. La huden puste, og slutt å pell så mye på kvisene dine, det er jo derfor du får arrene du er så lite glad for. Prøv å la huden være i fred så mye som mulig. Man trenger virkelig ikke å pirke på kvisene for å få røde arr bare så det er sagt. Det er vel søkkene man får i huden som skyldes pirking. 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2011 #8 Skrevet 11. februar 2011 Jeg har slitet lenge med kviser og gjør det forsatt bare jeg går på medisiner nå. Problemet er at jeg sitter igjen med masse arr og flekker fra gamle kviser. Jeg tør aldri å gå uten foundation,ikke til butikken, ikke på trening, ingen steder utenfor huset. Dette begynner å bli så kjedlig at jeg blir gal. Noen tips til at jeg kan slutte med dette? Hvilke medisiner er det du går på? Ser du noen virkning, at du får færre kviser av dem?
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2011 #9 Skrevet 11. februar 2011 Man trenger virkelig ikke å pirke på kvisene for å få røde arr bare så det er sagt. Det er vel søkkene man får i huden som skyldes pirking. Folk som aldri har slitet med huden sin vet sefføllgelig ikke dette. Jeg har hatt store akne byller i over 10 år og har alri rørt dem likvel sitter jeg igjen med arr. Det blir som å si du får kviser fordi du spiser usunt. ts 3
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2011 #10 Skrevet 11. februar 2011 Hvilke medisiner er det du går på? Ser du noen virkning, at du får færre kviser av dem? Ja jeg går på diane og det hjelper. Ts
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2011 #11 Skrevet 11. februar 2011 Jeg har ikke kviser dere, men arr. Diane stabiliserer hormonene så kviser får jeg ikke. Tenker derfor at sol vil hjelpe meg litt. TS
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2011 #12 Skrevet 11. februar 2011 Folk som aldri har slitet med huden sin vet sefføllgelig ikke dette. Jeg har hatt store akne byller i over 10 år og har alri rørt dem likvel sitter jeg igjen med arr. Det blir som å si du får kviser fordi du spiser usunt. ts Det var ganske dårlig sammenligning, fordi kostholdet kan også være en grunn til at man får mer kviser. Jeg får mange kviser av sjokolade og godteri. Det samme gjør mange andre, så kosthold har noe å si. De fleste som er plaget av kviser, er nok plaget selv om de spiser usunt eller ikke.
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2011 #13 Skrevet 11. februar 2011 Det var ganske dårlig sammenligning, fordi kostholdet kan også være en grunn til at man får mer kviser. Jeg får mange kviser av sjokolade og godteri. Det samme gjør mange andre, så kosthold har noe å si. De fleste som er plaget av kviser, er nok plaget selv om de spiser usunt eller ikke. Og jeg er allerede plaget fra før av.
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2011 #14 Skrevet 11. februar 2011 Ja jeg går på diane og det hjelper. Ts Okay, jeg har vurdert å begynne med Diane selv pga. samme kviseproblem etter bruk av andre medisiner jeg tar. Jeg hadde 0 kviser før jeg begynte med medisin, har alltid hatt en ren hud, men nå popper de opp støtt og stadig pga. hormonnivået i medisinene jeg går på :/ Sliter også med røde flekker etter disse, selv om jeg ikke har pellet på alle.
NovaFlare Skrevet 11. februar 2011 #15 Skrevet 11. februar 2011 (endret) Jeg sliter med akkurat det samme som deg, TS. Etter kvisene er vekk, sitter jeg igjen med røde arr (ikke hull) som ser ut som kviser for de som ikke vet at det er arr, og det er frustrerende. Nå er jeg gravid, så jeg måtte slutte på tetracyclinene mine. Det jeg har tenkt til etter jeg er HELT ferdig med kviser (sikkert rundt 30 årsalderen om jeg slekter på min far) er å få bestilt meg time til sånn laserpeeling eller hva det heter og bli kvitt de en gang for alle. Jeg må også ha på foundation hver dag for å føle meg vel. Det kjipe er at utenom de røde flekkene så er huden min kjempefin, stram og ingen store porer eller hull. Så de ødelegger alt! Endret 11. februar 2011 av NovaFlare
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2011 #16 Skrevet 11. februar 2011 Jeg sliter med akkurat det samme som deg, TS. Etter kvisene er vekk, sitter jeg igjen med røde arr (ikke hull) som ser ut som kviser for de som ikke vet at det er arr, og det er frustrerende. Nå er jeg gravid, så jeg måtte slutte på tetracyclinene mine. Det jeg har tenkt til etter jeg er HELT ferdig med kviser (sikkert rundt 30 årsalderen om jeg slekter på min far) er å få bestilt meg time til sånn laserpeeling eller hva det heter og bli kvitt de en gang for alle. Jeg må også ha på foundation hver dag for å føle meg vel. Det kjipe er at utenom de røde flekkene så er huden min kjempefin, stram og ingen store porer eller hull. Så de ødelegger alt! Skjønner. Jeg er selv helt besatt av å bli kvitt disse arrene, bare tanken på å slippe foundation gjør meg glad. Jeg har lest litt om denne hudpleie serien Min lenke og vurderer sterkt å prøve den siden dette er noe som tydligvis funker, men jeg orker ikke nå det er en lang prosess så du må tåle å ha helt jævlig hud før det blir bedre. Huden skal fornye seg og bli bedre arr og pigmentflekker blir borte eller mindre. Du kan lese litt om det på den linken. Jeg tenker kanskje å starte med den til høsten. Det er ganske dyrt og produktene er respetbelagt.
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2011 #18 Skrevet 12. februar 2011 En venninne slet veldig med huden sin, og tok noen runder med kjemisk peeling. Dette er veldig sterkt for huden, og man ser ikke ut i noen dagen etterpå. Men nå har hun kjempefin hud! En annen venninne slet også, og prøvde krystallsliping. Hun har vært et par ganger der nå. Vet egentlig ikke om det hjalp noe, har glemt å spørre. Men du kan jo sjekke ut dette?
*amanda* Skrevet 12. februar 2011 #19 Skrevet 12. februar 2011 Jeg har hatt det på nøyaktig samme måte, og føler veldig med deg! Det som har hjulpet for meg er langvarig bruk av MD formulations serien. Bruker scrub i ansiktet ca to ganger i uken, renewal serumet hver dag samt critical care en sjelden gang. Serien er svært dyr, men absolutt verdt det.
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2011 #20 Skrevet 12. februar 2011 Jeg har hatt det på nøyaktig samme måte, og føler veldig med deg! Det som har hjulpet for meg er langvarig bruk av MD formulations serien. Bruker scrub i ansiktet ca to ganger i uken, renewal serumet hver dag samt critical care en sjelden gang. Serien er svært dyr, men absolutt verdt det. Hvilken serie fra md bruker du? Hva er critical care? Jeg har hørt om alle de andre, men ikke critical care. Hvor lang tid tok det før dine kvise arr ble borte?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå