Gå til innhold

"ansatt" som ikke kan noen ting og feilinformerer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en som er på jobben noen dager i uken, h*n er ikke ansatt. H*n har en oppgave h*n skal gjøre hver dag h*n er der. Som tar en del timer (nesten all tiden h*n skal være på jobb). Men, desverre, er h*n tidlig ferdig noen ganger. Jobber i butikk, og du må gjerne ha litt kunskap for å betjene kunder (Er ikke meny liksom). Men h*n driver hele tiden å spør om h*n kan hjelpe kunder, til tross for at h*n ikke KAN hjelpe pga uvitenhet og lite kunnskap.

Jeg er drit lei av å hele tiden måtte "rette opp" feilene vedkommene gjør. H*n anbefaler feil ting, sier at vi ikke har ting vi faktisk har, feilinformerer om varer osv. Virker som om kun jeg ser dette, men i tillegg er h*n på NAV for en grunn. Jeg vet ikke grunnen til at h*n er hos oss, og kan være at det er underliggende grunner til hvorfor h*n er så treig, og gjør veldig mye rare ting. Derfor har jeg ikke nevnt noe til daglig leder.

Men til spørsmålet. Når h*n prøver å ekspidere kunder, som h*n aldri får til, bør jeg da gå å rette opp/avbryte, eller bare la h*n drite seg ut? Jeg vil kundens beste, men jeg vil heller ikke drite ut vedkommende ved å si at det er feil osv. I tillegg vil jeg gjerne at daglig leder ser hvor stort problem h*n er når det kommer til kundene, ettersom at jeg er redd for å ta det opp selv. er ganske ung, og h*n er noen år eldre enn meg. Men virker litt treg (h*n maser f.eks om å få nøkkel til jobben, selv om hun ikke er ansatt eller har noen som helst grunn til å få nøkkel. H*n skjønner ikke et hint hvis h*n står bak kassen hvor 2 stk ekspiderer + en fyller ut et sjema (bak kassa er LITE). h*n skjønner ikke at h*n er i veien eller noe, og er VELDIG irriterende... Nå virker sikkert jeg som en skikkelig kjip bitch som bare er sur og gretten på alle som ikke er normale, men jeg har prøvd så lenge nå å gi h*n en sjangse og være åpen og imøtekommende. Men når det går ut over kundene, blir jeg drit lei.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du personalansvarlig for personen?

Skrevet

Er du personalansvarlig for personen?

Nei?

Vet ikke hva det betyr en gang.

h*n blir ofte "gitt" til meg, altså de sender h*n til meg så jeg kan gi h*n oppgaver. Og skal h*n gjøre noe nytt, må jeg vise hvordan osv..

Skrevet

Dersom det ikke fungerer, og vedkommende ikke ser det selv når du sier ifra til henne bør du si noe til sjefen. Særlig om det går utover kundene.

Og det et forresten veldig irriterende når du setter inn de stjernene... Og siden du uansett glemte det minst ett sted har du jo avslørt at det er en dame.

• Liker 1
Skrevet

Nei?

h*n blir ofte "gitt" til meg, altså de sender h*n til meg så jeg kan gi h*n oppgaver. Og skal h*n gjøre noe nytt, må jeg vise hvordan osv..

Så om du faktisk gjør jobben din med å lære henne/ham opp, så kan hun/han kanskje gjøre tingene riktig. Evt. kan du sende ham/henne videre til en hyggeligere person, som evener å formidle sin viten. :)

• Liker 3
Skrevet

Du kan slutte med alle h*n, siden du allerede har glippet minst en gang. Og så er det så utrolig irriterende å lese!

Her er det vel ikke noe annet å gjøre enn å ta opp problemet med sjefen din?

• Liker 3
Skrevet

Så om du faktisk gjør jobben din med å lære henne/ham opp, så kan hun/han kanskje gjøre tingene riktig. Evt. kan du sende ham/henne videre til en hyggeligere person, som evener å formidle sin viten. :)

hun skal ikke "lære" noe om ting vi selger. Kun andre ting (sette sammen ting, pakke sammen ting, sette på plass varer osv). Jeg har aldri sagt at jeg ikke er hyggelig. Selv om jeg klager her, betyr ikke det at jeg ikke klarer å oppføre meg ovenfor henne. For det gjør jeg absolutt.

• Liker 1
Skrevet

Ikke undevurder hva meny ansatte må kunne.

• Liker 3
Skrevet

Du må snakke med sjefen din, og hvilke premisser denne personen skal jobbe på. Grunnen til at vedkommende "jobber" på din arbeidsplass er at det er NAV som betaler og det derfor er "gratis" arbeidskraft.

Bare så synd at det går utover deg og dine kollegaer og faktisk driften av butikken, siden vedkommende gjør feil.

Håper du og sjefen din får en god dialog om dette.

Skrevet

Nei?

Om du ikke vet hva "personalansvarlig" betyr, så skal du IALLEFALL ikke fortelle denne personen noe som helst om hva han skal gjøre og ikke gjøre. Det er ikke ditt ansvar, rett eller noe som helst.

Du kan ta det opp med sjefen din (din personalansvarlige, forresten..).. Så kan han ta det opp med den andre ansatte.

Men jeg lukter egentlig bare at du irriterer deg unødvendig mye og kanskje er litt lite arbeidsvant selv.

• Liker 2
Skrevet

Om du ikke vet hva "personalansvarlig" betyr, så skal du IALLEFALL ikke fortelle denne personen noe som helst om hva han skal gjøre og ikke gjøre. Det er ikke ditt ansvar, rett eller noe som helst.

Du kan ta det opp med sjefen din (din personalansvarlige, forresten..).. Så kan han ta det opp med den andre ansatte.

Men jeg lukter egentlig bare at du irriterer deg unødvendig mye og kanskje er litt lite arbeidsvant selv.

:skratte:

• Liker 1
Skrevet

[code]Men jeg lukter egentlig bare at du irriterer deg unødvendig mye og kanskje er litt lite arbeidsvant selv.
 du må gjerne ha litt kunskap for å betjene kunder

, syns den kommentaren falt på sin egen urimelighet, da du skrev kunnskap feil. :skratte:

Meny du liksom, alle butikker faller under servicesektoren, og i mine øyne er butikkarbeid butikkarbeid, og alle butikkansatte (på heltid) må ha kunnskap om det de selger. Man bør ikke sammenligne seg med deltidsansatte som går på skole o.l, det er vel helt feil målestokk å bruke :filer:

Skriver under på den. Utrolig vittig at du ts presterer å skrive:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...