Lissi Skrevet 11. februar 2011 #1 Del Skrevet 11. februar 2011 Har tatt et par bilder i stua mi og der dukker de opp! Runde sirkler med mønster som en heklet duk. Noen som vet hva dette er? Bor i ei nybygd blokk... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antlers Skrevet 11. februar 2011 #2 Del Skrevet 11. februar 2011 Sannsynligvis støv i luften eller på linsa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lissi Skrevet 11. februar 2011 Forfatter #3 Del Skrevet 11. februar 2011 Sannsynligvis støv i luften eller på linsa Nei, er ikke det, det ser man helt klart at det ikke er... Ser ikke ut som støvfnugg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest strykebrett Skrevet 11. februar 2011 #4 Del Skrevet 11. februar 2011 Runde halvgjennomsiktige flekker på bildene er støvfnugg som blir lyst opp av blitsen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lissi Skrevet 11. februar 2011 Forfatter #5 Del Skrevet 11. februar 2011 Runde halvgjennomsiktige flekker på bildene er støvfnugg som blir lyst opp av blitsen. Er et helt fin og jevn runding, med mønster inni. På den andre er det også et øye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Envy Skrevet 11. februar 2011 #6 Del Skrevet 11. februar 2011 En orb som kommer av overnaturlig aktivitet har gjerne en liten "hale", slik som denne. Dette fordi de er i bevegelse. De aller fleste orbs er støv eller fuktighet. At det faktisk har noe med noe overnaturlig å gjøre er svært sjelden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2011 #7 Del Skrevet 11. februar 2011 Ååå, jeg ler...! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lissi Skrevet 11. februar 2011 Forfatter #8 Del Skrevet 11. februar 2011 En orb som kommer av overnaturlig aktivitet har gjerne en liten "hale", slik som denne. Dette fordi de er i bevegelse. De aller fleste orbs er støv eller fuktighet. At det faktisk har noe med noe overnaturlig å gjøre er svært sjelden. Ser ikke sånn ut i det hele tatt! Dumt at jeg ikke får lagt inn bilde av den her.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antlers Skrevet 11. februar 2011 #9 Del Skrevet 11. februar 2011 Er et helt fin og jevn runding, med mønster inni. På den andre er det også et øye. Det er typisk for menneskehjernen å lage mønstre ut av ingenting, enten det er snakk om kvisthull som ser ut som øyne, "orbs" eller Jesus i rumpa på en hund: http://1.bp.blogspot.com/_sJMwLVfVcVw/SnPTVqkJTNI/AAAAAAAABnM/oIENhLhIBss/s400/dogbuttjesus.gif Du kan lese litt mer om dette fenomenet her: http://en.wikipedia.org/wiki/Pareidolia Her står det litt om orber: http://en.wikipedia.org/wiki/Orb_%28optics%29 Du har allerede bestemt deg for at det ikke er støv (noe det mest sannsynlig er), siden du har sett et mønster. Det må selvsagt være opp til deg selv hva du velger å tro - jeg tror selv at det finnes mer mellom himmel og jord - men i de aller fleste tilfeller er det snakk om enkle, naturlige forklaringer på noe tilsynelatende overnaturlig. I dette tilfellet er det nok noe så enkelt som dobbelteksponering eller støv 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Envy Skrevet 11. februar 2011 #10 Del Skrevet 11. februar 2011 Ser ikke sånn ut i det hele tatt! Dumt at jeg ikke får lagt inn bilde av den her.. Om du bor i en helt ny blokk vil jeg nok si med ganske stor sikkerhet at det bare er støv. Selv om du ikke ser støv på linsa så skal det ikke mer til en ett eneste lite støvkorn som havner foran linsa akkurat når du tar bilde, og støv har gjerne den egenskapen at det ser ut som en heklet duk i mønsteret. Hvis du vil vite mer er det mange som har god peiling på temaet på paranormal.no Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 11. februar 2011 #11 Del Skrevet 11. februar 2011 Hvorfor ligger dette her, når det helt klart er woo og hører hjemme på religionsforumet. Dvs, fenomenet er helt klart refleks fra blitzen, noe som er et velkjent problem med ALL fotografering som har blitz plassert nær linsa. Lurt på hvorfor proffe fotografer har blitz på fancy armer som stikker ut til sidene og opp? Det reduserer refleks fra støvpartikler å flytte blitzen ut av siktlinjen til motivet. Eller "orbs" som dere tullinger sier. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lissi Skrevet 11. februar 2011 Forfatter #12 Del Skrevet 11. februar 2011 For det første har jeg aldri hørt om ORBS før i dag! Jeg har kjøpt ny sofa og så ikke dette før noen kommenterte det på facebook! Så bare spar dere fra å kalle meg dum. Jeg spør dere hva dette kan være, da flere kalte dette energi. By the way, så tror jeg ikke på et liv etter døden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zzyzx Skrevet 11. februar 2011 #13 Del Skrevet 11. februar 2011 Utfordring: Ta bilde av orbs uten å bruke blits eller andre kraftige lyskilder. Eller what the heck - forsøk å ta bilder av orbs med speilrefleks, faktisk. Se på formen på orb-ene og bli overrasket over at de plutselig har fått form som ligner mistenkelig på blenderlamellene som et speilrefleksobjektiv har, men som de fleste kompakter mangler. Oi, geometriske former og ikke hekleduker. Så det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lissi Skrevet 11. februar 2011 Forfatter #14 Del Skrevet 11. februar 2011 Utfordring: Ta bilde av orbs uten å bruke blits eller andre kraftige lyskilder. Eller what the heck - forsøk å ta bilder av orbs med speilrefleks, faktisk. Se på formen på orb-ene og bli overrasket over at de plutselig har fått form som ligner mistenkelig på blenderlamellene som et speilrefleksobjektiv har, men som de fleste kompakter mangler. Oi, geometriske former og ikke hekleduker. Så det. TOk bilder med mobiltlf. Har ikke annet bra kamera. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lissi Skrevet 11. februar 2011 Forfatter #15 Del Skrevet 11. februar 2011 Hvorfor ligger dette her, når det helt klart er woo og hører hjemme på religionsforumet. Dvs, fenomenet er helt klart refleks fra blitzen, noe som er et velkjent problem med ALL fotografering som har blitz plassert nær linsa. Lurt på hvorfor proffe fotografer har blitz på fancy armer som stikker ut til sidene og opp? Det reduserer refleks fra støvpartikler å flytte blitzen ut av siktlinjen til motivet. Eller "orbs" som dere tullinger sier. Som sagt, visste ikke at det fantes eget forum for det paranormale, og forbinder ikke dette med religion! Jeg har ikke blitz og linse. Er tatt med et mobilkamera. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zzyzx Skrevet 11. februar 2011 #16 Del Skrevet 11. februar 2011 TOk bilder med mobiltlf. Har ikke annet bra kamera. Nei, det som skjer er at hvordan lyset styres på sensoren på kameraet avgjør hvordan disse partiklene ser ut. De vil ofte være mer diffuse med kompaktkamera enn med spilrefleks, men jeg har ikke sett noen som er tatt med mobilkamera ennå. Det er umulig å få bilde av dette uten en sterk lyskilde, noe som i seg selv forteller at det er refleksjoner og ikke energier. Så du kan slå deg til ro med at det flyr støv i leiligheten din, som det også gjør hos alle andre. Støvet flyr bare litt vel nærme linsa idet du tar bilde, og ødelegger litt for resten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lissi Skrevet 11. februar 2011 Forfatter #17 Del Skrevet 11. februar 2011 Nei, det som skjer er at hvordan lyset styres på sensoren på kameraet avgjør hvordan disse partiklene ser ut. De vil ofte være mer diffuse med kompaktkamera enn med spilrefleks, men jeg har ikke sett noen som er tatt med mobilkamera ennå. Det er umulig å få bilde av dette uten en sterk lyskilde, noe som i seg selv forteller at det er refleksjoner og ikke energier. Så du kan slå deg til ro med at det flyr støv i leiligheten din, som det også gjør hos alle andre. Støvet flyr bare litt vel nærme linsa idet du tar bilde, og ødelegger litt for resten. Ja liker den tanken mye bedre enn å ha spøkelser her Har en Nokia N8, ble best i test pga bra kamera. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 11. februar 2011 #18 Del Skrevet 11. februar 2011 Som sagt, visste ikke at det fantes eget forum for det paranormale, og forbinder ikke dette med religion! Jeg har ikke blitz og linse. Er tatt med et mobilkamera. Wow! Har du et kamera uten linse? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lissi Skrevet 11. februar 2011 Forfatter #19 Del Skrevet 11. februar 2011 Wow! Har du et kamera uten linse? Jeg skrev ikke at jeg IKKE har linse. Jeg skrev: jeg har ikke blitz OG linse.. for å forklare deg at det du kom med ikke var særlig bra svar Men takk for all hjelp! Orbs eller støv.. I dont care Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 11. februar 2011 #20 Del Skrevet 11. februar 2011 Jeg skrev ikke at jeg IKKE har linse. Jeg skrev: jeg har ikke blitz OG linse.. for å forklare deg at det du kom med ikke var særlig bra svar Men takk for all hjelp! Orbs eller støv.. I dont care I resent that! Det var et utmerket svar. La meg spørre deg om en ting: Orbs. Hvis det fantes lysende kuler i luften som lyser sterkt nok til at de kan fanges på film, hvordan har det seg da at ingen ser disse greiene UNNTATT på fotografier? Det er SELVSAGT fordi de er artifakter. Finnes ingen annen rasjonell forklaring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå