Gå til innhold

Hvordan håndtere sinne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter fordi jeg har så utrolig mye sinne for tiden. Er så aggressiv. Har lyst til å slenge døra vegge mellom, plukke ut en random person og bitchpunche.

Jeg kan gå langs gata og føle meg rolig og innen jeg kommer hjem døra hjemme er jeg helt spinnvill.

Hva skal gjøre med sinnet? Håper på seriøse svar, ikke ..."Ladida, smil og vær glad, ladida..."

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du kvinne kan dette fint være PMS. Har hatt det sånn i 3-10 dager hver måned de siste gud vet hvor mange årene.

Gjest Angel of Death
Skrevet

I alle år har jeg tydd til aggressiv musikk, gjerne progga og teknisk metal, til vanlig så er det å gå med musikk på øret fin, fin terapi bare en passer på å ikke skru volumet opp for mye.

Skrevet

Høres litt slitsomt ut å ha det slik. Har du vurdert å snakke med legen om dette? Bare et tips.. :)

Skrevet (endret)

.

Endret av runekki
Skrevet

Kampsport er kjempeflott for å bli en roligere person. Har selv hatt mye utbytte av trening og sparring. Har skadet en del sparringpartnere, men det har alltid vært utilsiktede uhell og aldri sinne eller aggresjon. Har heller ikke sett noen som har skadet andre slik, men det er flott måte og kontrollere aggresjon på. Det er vel forsåvidt all fysisk fostring, men det er kanskje litt mere "direkte" i kampsport der man blir strengt nødt til å kontrollere og trene sin aggresjon. Da jeg var instruktør og også som deltaker under andre instruktører var det svært strenge reaksjoner på ukontrollert aggresjon. Da jeg hadde gult belte i TKD sparret jeg med en med sort belte, som ga meg et godt spark i hodet. Han sprang bort og gjemte seg bak en boksesekk, men litt på moro - selv regnet jeg "poeng" slik at jeg hadde aggresjon under kontroll, men ikke alle som ikke kjente meg klarte tolke det slik - og jeg er nok litt konkurransemenneske.

Jeg reagerer kun instinktivt på de som angriper eller utøver vold mot kvinner og barn, og de som evt klarer skremme meg (stå gjemt og hoppe foran meg). Det skjer veldig raskt, men jeg er ikke angripende selv om jeg som oftest blir angrepet av de som utøver volden. Når noen klarer få meg "kvekke til" ved å overraske meg, så er "kvekket mitt" et knyttneveslag som kommer raskere enn jeg klarer tenke. Har aldri slått en jente, men har også alltid sagt fra hvordan jeg reagerer så det ikke skal skje.

Jeg er helt ute av form, må man ikke være ganske trenet for å begynne med kickboxing? Kondisen holder neppe til kickboxing.

• 1 måned senere...
Skrevet

Vet ikke om tråden er aktiv ennå, men håper noen svarer.

Jeg er egentlig en snill og rolig kvinne. Jeg vet det er galt og jeg prøver å kontrollere det, men jeg kan bli voldelig.

Ofte så er det en utløsende faktor, men ikke noe vanlige personer ville reagert på.

Aner ikke om det er stress eller noe annet som gjør det, men jeg vil slå og tilogmed skade noen. Det er så ille at det går utover datteren min. Jeg vil ikke være et monster og er redd for å bli fratatt barnet mitt osv om jeg sier noe.

Har blitt noe bedre etter jeg sluttet med p-pilla(cerazette)

Som oftest forlater jeg rommet og slår i en vegg, pute eller lignende, men det bedrer ikke problemet. Jeg er da ikke sånn. Virker nesten som jeg blir til en ond versjon av meg selv. Hvorfor?

Noen tips til behandling som fungerer?

Gjest Psykolog
Skrevet

Hei,

Det finnes sinnemestringstilbud i mange kommuner. For eksempel hos familievernkontor, Regionalt senter for vold mm (RVTS), private tilbud som Alternativ til vold, eller hos voksenpsykiatrisk poliklinikk. Noen av disse kan du ta direkte kontakt med, andre må du ha henvisning fra fastlegen.

Uansett, dette kan du gjøre noe med! Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...