leirbål Skrevet 11. februar 2011 #1 Skrevet 11. februar 2011 Jeg har hørt så mye om det i det siste, og lurer på å kjøpe meg en cd for å prøve. Passer det for alle som de sier, og er det god trening? Må man være flink å danse for å få det til?
Tears.of.the.Sun Skrevet 11. februar 2011 #2 Skrevet 11. februar 2011 Jeg trener Zumba jevnlig Riktig nok i studie med tjue andre folk, så aner ikke hvordan den CDen er. Men jeg syns det er veldig god trening. Har høyt tempo heletiden og blir svett etter hver time. Det er også utrolig gøy og litt flaut de første gangene, men er en god latter. Man trenger ikke ha god koordinasjon eller kunne danse for å gjøre det, men det er en fordel ja. Men har man ikke det er det inget problem, jo mer man øver på øvelsene, jo lettere blir det.
bergensjenta83 Skrevet 11. februar 2011 #3 Skrevet 11. februar 2011 Zumba er kjempe gøy1 Trenger ikke danse erfaring eller kjempe god koordinasjon.. bare greit å vite forskjell på høyre å venstre ;)Bare å shake på det du har å shake på ! Jeg danser Zumba 3-4 ganger i uken og på mandager tar det heelt av og det er ca 150 stk på timene! Ditch the workout join the party!
Gjest Pet Skrevet 11. februar 2011 #4 Skrevet 11. februar 2011 Jeg følte meg temmelig krøkkete på de tre zumba-timene jeg gikk på før jeg fant ut at det ikke var noe for meg. Synes det var mye koreografi og jeg ble stående mye å trippe og når jeg følte at jeg hadde fått inn trinnene sånn halvveis bortimot så bytta de sang/dans og så var det på´n igjen...
Timseh Skrevet 11. februar 2011 #5 Skrevet 11. februar 2011 Jeg synes det er kjempekjekt! Jeg blir bedre og bedre for hver eneste gang, og begynner å få til hoftene mye mer nå. Tiden flyr, en time føles som 10 minutter. Elsker zumba!
Kelsier Skrevet 12. februar 2011 #6 Skrevet 12. februar 2011 Zumba er supergøy! Jeg trener Zumba på Elixia da, så jeg vet ikke hvordan det er med cd, men jeg ville prøvd det hvis jeg var deg! Kjempegøy!
odah Skrevet 12. februar 2011 #7 Skrevet 12. februar 2011 (endret) Har vært på det en gang, ble faktisk svett! Var ikke noe kjempeutfordring kondismessig, men jeg trener mye løping og ski osv da! Men var litt stiv i rompa dagen etter Det var ganske morsomt! Endret 12. februar 2011 av odah
sussanne Skrevet 13. februar 2011 #8 Skrevet 13. februar 2011 Zumba er veldig morsomt. Jeg trener veldig ofte, men jeg trener veldig intensivt og noen ganger trenger kroppen min en "hviledag", da drar jeg vanligvis på zumba. Zumba er ikke fysisk krevende og jeg føler egentlig at det er en slags "tulletrening" bare for å få kroppen til å røre på seg litt dagen etter en veldig intensiv økt. Ikke missforstå, du blir svett som bare det, men jeg føler at jeg har "mer å hente" av aerobic eller step. Som sagt, det er veldig morsomt og jeg tar meg i å smile gjennom hele økten.
Sekretæren Skrevet 13. februar 2011 #9 Skrevet 13. februar 2011 Tråden er ryddet. Fra reglene: Det er forbudt å komme med informasjon som kan lede til piratvirksomhet. SportyShorty, mod
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2011 #10 Skrevet 13. februar 2011 Zumba er veldig morsomt. Jeg trener veldig ofte, men jeg trener veldig intensivt og noen ganger trenger kroppen min en "hviledag", da drar jeg vanligvis på zumba. Zumba er ikke fysisk krevende og jeg føler egentlig at det er en slags "tulletrening" bare for å få kroppen til å røre på seg litt dagen etter en veldig intensiv økt. Ikke missforstå, du blir svett som bare det, men jeg føler at jeg har "mer å hente" av aerobic eller step. Som sagt, det er veldig morsomt og jeg tar meg i å smile gjennom hele økten. Stemmer ikke i det hele tatt Når man gjør det riktig, gir det veldig god muskeltrening. Men det skal jo noe øvelse til.
Buljo Skrevet 13. februar 2011 #11 Skrevet 13. februar 2011 Tråden er ryddet. Fra reglene: SportyShorty, mod Beklager, tenkte ikke over det
MissStiles Skrevet 13. februar 2011 #12 Skrevet 13. februar 2011 Jeg har også lyst til å prøve. Bare ikke kommet så langt enda. Kanskje best i studio?
sussanne Skrevet 13. februar 2011 #13 Skrevet 13. februar 2011 Stemmer ikke i det hele tatt Når man gjør det riktig, gir det veldig god muskeltrening. Men det skal jo noe øvelse til. Jeg har ikke sagt at det ikke gir noe som helst muskeltrening. Men jeg mener at å trene styrke, kan ikke sammenlignes med zumba. Zumba er kondisjonstrening og på ingen måte kan du anbefale zumba for folk som vil ha muskeltrening. Har en bakgrunn fra latindans fra før av, så jo jeg får det veldig lett til.
Gjest Applestore Skrevet 13. februar 2011 #14 Skrevet 13. februar 2011 Jeg har ikke sagt at det ikke gir noe som helst muskeltrening. Men jeg mener at å trene styrke, kan ikke sammenlignes med zumba. Zumba er kondisjonstrening og på ingen måte kan du anbefale zumba for folk som vil ha muskeltrening. Har en bakgrunn fra latindans fra før av, så jo jeg får det veldig lett til. Jeg syntes det nesten ikke var kondisjonstrening engang..
sussanne Skrevet 13. februar 2011 #15 Skrevet 13. februar 2011 Jeg syntes det nesten ikke var kondisjonstrening engang.. Vel, kanskje du har bare en instruktør som legger til styrketrening i programmet? Men zumba er en ren kondisjonstrening.
odah Skrevet 14. februar 2011 #16 Skrevet 14. februar 2011 Vel, kanskje du har bare en instruktør som legger til styrketrening i programmet? Men zumba er en ren kondisjonstrening. Joda, greit nok! Men for oss som trener feks intervall og løping flere ganger i uka og har god kondis, så synes værtfall ikke jeg at dette er noe tungt! Blir jo ikke anpusten selvom jeg henger godt med
Sunniva81 Skrevet 14. februar 2011 #17 Skrevet 14. februar 2011 Har aldri prøvd Zumba. Tror ikke jeg kommer til å gjøre det heller siden det ikke frister noen særlig. Måtte slutte med Step timer også pga diverse ting, og innbiller meg at jeg ikke kan trene Zumba heller pga div plager. Men vanskelig å si uten å ha prøvd det, men det ser morro ut òg da-fra spinningsalen Derfra har jeg som regel panorama utsikt rett inn til Step salen.
Kirby Skrevet 14. februar 2011 #18 Skrevet 14. februar 2011 Det kan nok hende at du kan trene Zumba likevel, Step tar jo mye mer på knær og ankler, Zumba er mykere
Chiyo Skrevet 14. februar 2011 #19 Skrevet 14. februar 2011 Jeg har dvd'ene men har ikke gjort det på en stund. Men det er absolutt verdt å prøve. Det er gøy og det er god trening.
Mischa Skrevet 15. februar 2011 #20 Skrevet 15. februar 2011 Jeg er egentlig ikke noe spesielt fan av latin-amerikansk dans, men Zumba synes jeg er kjempegøy! Tror riktignok alt avhenger av instruktøren, merker at det er stor forskjell på hvordan ulike instruktører utfører bevegelsene og trinnene. Noen står bare å tripper, mens andre nærmest hopper og har mer eksplosive bevegelser. Jeg synes det er god kondisjonstrening når man har trinnene pp plass og får tatt den helt ut, men jeg blir mer sliten av spinning og løping! Men så er det viktig å ha det gøy med trening også, jeg gleder meg til Zumba, men gruer meg til å løpe..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå