Gå til innhold

KESAM eller cottage cheese?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

lurer bare på om jeg skal begynne å bytte ut melk til KESAM. Er kesam med litt funnlight sunnere enn MELK MED litt sukker i .. begge deler med frokostblandinger til feks.

Og er kesam mettende?

Er er cottage cheese enda bedre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva mener du med "bedre"?

Kalorier, karbo-innhold og slik står jo på pakken så det kan du jo selv vurdere ut ifra hvilket kosthold du har.

Cottage cheese metter vel kanskje mer vil jeg tro.

Skrevet

Mer hva som metter mest ja..og kombinasjonen..

Skrevet

Kommer an på til hva slags bruk? Jeg liker kesam med fun light som yoghurt og cottage cheese i en god del andre ting som salater, på brødskive/knekkebrød (med kanel og eple), lasagne og annen mat generelt.

Skrevet

Kommer an på til hva slags bruk? Jeg liker kesam med fun light som yoghurt og cottage cheese i en god del andre ting som salater, på brødskive/knekkebrød (med kanel og eple), lasagne og annen mat generelt.

tenker på til frokost feks eller lunsj (mellommåltid osv).

Har søkt litt på nettet og funnet ut at magert kesam inneholder litt mindre fett. Men begge variantene kan forsvares så..

Hvor stor mengde skal man spise av kesam da? er det ett beger det er snakk om ?

Skrevet

Både kesam lett og cottage cheese er jo så kalorifattig at det ikke spiller noen rolle om du spiser en halv eller en hel boks eller mer for den saks skyld.

men om du skal holde deg innenfor en viss kalorimengde/karb-mengde pr dag så må du jo se det i forhold til det andre du spiser i løpet av dagen.

Skrevet

Både kesam lett og cottage cheese er jo så kalorifattig at det ikke spiller noen rolle om du spiser en halv eller en hel boks eller mer for den saks skyld.

men om du skal holde deg innenfor en viss kalorimengde/karb-mengde pr dag så må du jo se det i forhold til det andre du spiser i løpet av dagen.

True that :) satser på at kesam også metter lett!

skal joha oppi havregryn feks.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...