AnonymBruker Skrevet 11. februar 2011 #1 Skrevet 11. februar 2011 Når slutter barn å dra til far annenhver helg og en dag i uken?
Stinkerbell Skrevet 11. februar 2011 #2 Skrevet 11. februar 2011 Når de er 18, kanskje, fordi det er da de regnes for å være voksne i juridisk forstand? Men jeg vet om "barn" som har holdt på med helgesamvær til de har flyttet hjemmefra etter fylte 20.
Gjest jomfrua Skrevet 11. februar 2011 #3 Skrevet 11. februar 2011 Min erfaring er at det "skurrer" for barna og reise vekk fra sitt miljø lenge før de er 18 år. Men bor samværsforeldren i samme krets, så er det vel ikke noe som skulle tilsi at det gjør det uattraktivt å dra ditt. Mitt ene barn på 14 har allerede valgt å være hjemme i helgene pga det sosiale som han vil være med på.
Gjest Okusan Skrevet 11. februar 2011 #4 Skrevet 11. februar 2011 Det varierer nok veldig, men for mange så fisler det ut etterhvert som man går oppover i tenårene og begynner å sentrere livet rundt andre ting enn mamma og pappa.
Gjest Mamma Skrevet 11. februar 2011 #5 Skrevet 11. februar 2011 Vi bor et kvarters busstur fra hverandre, og 15 åringen har venner på begge steder. Jeg forsøker å opprettholde ordningen, ungdommen trenger kontakt med begge foreldre selv om det ikke er så mye de er hjemme. 2
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2011 #6 Skrevet 11. februar 2011 Her valgte tenåringen å ikke ha fast helgesamvær med faren sin da hun var 16 år. Hun dro til faren sin når hun hadde lyst og en sjelden gang så overnattet hun. Far reagerte negativt, men jeg holdt med at tenåringen var så stor at hun måtte bestemme selv.
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2011 #7 Skrevet 11. februar 2011 14 år ca. Var da jeg iallefall fikk bestemme helgene selv.
Purple Toxic88 Skrevet 11. februar 2011 #8 Skrevet 11. februar 2011 jeg var så heldig at de bodde 45min gåtur fra hverandre og 10min med buss, og undomsskolen lå akkurat i midten.. fra jeg begynte der, kunne jeg fint ringe mamma og si jeg ble hos pappa noen dager lenger (hadde vært fra fre-søn) og kunne ringe pappa og si jeg kom neste helg istedet mamma og pappa pratet veldig sjelden sammen, men jeg fikk velge helt selv.. eneste som var "fast" frem til jeg var 18, var jul og nyttår annenhvert år hos hver men ifølge loven kan ungen selv bestemme hvor den vil være fra 12års alder..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå