Lutto Skrevet 11. februar 2011 #1 Skrevet 11. februar 2011 (endret) Hei. Jeg (eller heter det kanskje vi nå ) skal vies i Johanneskirken 01.10.11 og lurere på om det er flere Bergensbruder der ute som skal gifte seg i 2011? Har lyst til å dele tanker, erfaringer, bekymringer, gleder og alt annet som følger med den store dagen. Som sagt er kirken og lokale til festen booket. Vi skal ha festen på Kronstad hovedgård. Noen andre som skal være der? Også tenkte vi å bestille suite for bryllupsnatten på Havnekontoret. Det er bare et helt fantastisk hotell. Utrolig lækkert! Endret 11. februar 2011 av Lutto
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2011 #2 Skrevet 11. februar 2011 Vi skal gifte oss i Bergen i 2011. Har faktisk også booket havnekontoret? Har du funnet blomsterbutikk? Jeg lurer på å bruke Adam og Eva som frisør. Noen som har erfaring med dem?
monica86 Skrevet 11. februar 2011 #3 Skrevet 11. februar 2011 heisann vi gifter oss om 9!! uker (16 april) vi skulle ha festen på kronstad, men ombestemte oss, da vi ble litt flere gjester enn de hadde plass til, så da gjør vi det litt enklere med et grendahus, innleide servitører og en knakanes fest i stedet tiden begynner å gå veldig fort og jeg kjenner jeg begynner å bli mer og mer nervøs for hver dag som går, selv om eg vet det ikke er noe å være nervøs for meg og min tilkommende har vært sammen i over 8 år, så dette er noe jeg har sett frem til en good stund.
monica86 Skrevet 11. februar 2011 #4 Skrevet 11. februar 2011 Vi skal gifte oss i Bergen i 2011. Har faktisk også booket havnekontoret? Har du funnet blomsterbutikk? Jeg lurer på å bruke Adam og Eva som frisør. Noen som har erfaring med dem? vil anbefale den lille grønne blomsterbutikken ved haukeland (ved rema), de er fantastisk flinke og gir en utrolig god service, prisene var ikke gale heller
Lutto Skrevet 12. februar 2011 Forfatter #5 Skrevet 12. februar 2011 (endret) Vi skal gifte oss i Bergen i 2011. Har faktisk også booket havnekontoret? Har du funnet blomsterbutikk? Jeg lurer på å bruke Adam og Eva som frisør. Noen som har erfaring med dem? Havnekontoret er jo bare helt fantastisk. Vi har vært runden på diverse hoteller i Bergen for å se på rom og suiter, men Havnekontroet syntes vi var best. Vi skal også bruke fargen lilla i bryllupet så det var litt morsomt at Havnekontoret bruker samme farge. Når skal du ha bryllupsdag? Vi har blomsteroppsatser (fra Blomster Dekor) inkl i pris når vi booket Kronstad, men har ikke bestemt hvilken blomsterbutikk som skal få lage brudebuketten. Har aldri vært hos Adam og Eva så kjenner ikke til denne frisøren. Jeg skal sikkert gå til min vanlige frisør. Hun jobbet på DADA før, men har startet å jobbe på den frisørsalongen som er startet opp i Sundt-bygget. Husker ikke helt hva den frisørsalongen heter i farten, men ligger i 2. etg. Hun sminker også. Endret 12. februar 2011 av Lutto
Lutto Skrevet 12. februar 2011 Forfatter #6 Skrevet 12. februar 2011 heisann vi gifter oss om 9!! uker (16 april) vi skulle ha festen på kronstad, men ombestemte oss, da vi ble litt flere gjester enn de hadde plass til, så da gjør vi det litt enklere med et grendahus, innleide servitører og en knakanes fest i stedet tiden begynner å gå veldig fort og jeg kjenner jeg begynner å bli mer og mer nervøs for hver dag som går, selv om eg vet det ikke er noe å være nervøs for meg og min tilkommende har vært sammen i over 8 år, så dette er noe jeg har sett frem til en good stund. Steike, det er ikke lenge til! Du må glede deg noe enormt. Jeg har jo 8 mnd igjen, men kjenner nå allerede presset. Hvilke kirke skal dere gifte dere i? Vi valgte Johanneskirken siden vi sokner til denne + at mine sivgerforeldre giftet seg i samme kirke for 30 år siden så det ble litt ekstra stas for de og for oss. G Gleder meg til å høre dine tanker og erfaringer nå når det store dagen nærmer seg med stormskritt!
monica86 Skrevet 12. februar 2011 #7 Skrevet 12. februar 2011 Steike, det er ikke lenge til! Du må glede deg noe enormt. Jeg har jo 8 mnd igjen, men kjenner nå allerede presset. Hvilke kirke skal dere gifte dere i? Vi valgte Johanneskirken siden vi sokner til denne + at mine sivgerforeldre giftet seg i samme kirke for 30 år siden så det ble litt ekstra stas for de og for oss. G Gleder meg til å høre dine tanker og erfaringer nå når det store dagen nærmer seg med stormskritt! vi velger å gifte oss i loddefjord kirke, siden det var der vi døpte vår datter. det er en veldig fin kirke, veldig romantisk synest eg, så er veldig fornøyd med valget vårt der. nei det er ikke lenge til, tiden flyr jo bare av sted, føler det var i går eg var å kjøpte brudekjolen!!! (kjøpte den i august) vi har egentlig ikke stresset eller noe ang bryllupet. alt har falt på plass ganske så enkelt, men begynner vel å bli stresset når vi får nøkkelen til lokalet og vi skal begynne å pynte, sette border på plass og finne ut hvordan alt skal være. så har vi en veldig spent datter på 4 år, hun gleder seg veldig til dette og få prinsessekjole for en dag, med masse pynt i håret og en liten bukett, hun er bare så herlig når hun forteller alle at hun skal gifte seg med mamma og pappa. har dere funnet ut om dere skal ha live band elller hvordan dere skal gjøre det musikken? vi har innleid band som spiller 3*45 min, men synest det var innmari dyrt da, 8000 kr. men vi er heldig å har en mormor som har sagt seg villig til å betale dettte for oss:) når de er ferdig å spille bruker vi ipod med masse musikk.
Lutto Skrevet 14. februar 2011 Forfatter #8 Skrevet 14. februar 2011 vi velger å gifte oss i loddefjord kirke, siden det var der vi døpte vår datter. det er en veldig fin kirke, veldig romantisk synest eg, så er veldig fornøyd med valget vårt der. nei det er ikke lenge til, tiden flyr jo bare av sted, føler det var i går eg var å kjøpte brudekjolen!!! (kjøpte den i august) vi har egentlig ikke stresset eller noe ang bryllupet. alt har falt på plass ganske så enkelt, men begynner vel å bli stresset når vi får nøkkelen til lokalet og vi skal begynne å pynte, sette border på plass og finne ut hvordan alt skal være. så har vi en veldig spent datter på 4 år, hun gleder seg veldig til dette og få prinsessekjole for en dag, med masse pynt i håret og en liten bukett, hun er bare så herlig når hun forteller alle at hun skal gifte seg med mamma og pappa. har dere funnet ut om dere skal ha live band elller hvordan dere skal gjøre det musikken? vi har innleid band som spiller 3*45 min, men synest det var innmari dyrt da, 8000 kr. men vi er heldig å har en mormor som har sagt seg villig til å betale dettte for oss:) når de er ferdig å spille bruker vi ipod med masse musikk. Min bror jobber litt som DJ på fritiden og derfor skal han ta seg av musikken i starten. Vi kommer sikkert også til å bruke ipod senere på kvelden. Er utrolig dyrt å leige inn noen til å spille så vi valgte den løsningen. Synes egentlig det er greit jeg. I går booket vi hotellovernatting på Havnekontoret så da er det i boks også. Så da er lokale, kirke, overnatting krysset av. Meny bestemmer vi oss for i slutten av februar. Jeg har også fått min venninne, som er designer, til å lage alle trykksakene for meg så det er utrolig deilig å slippe å stresse med selv. Hun er veldig flink så det blir supert fint. Kan jeg spørre hvor mye dere har i budsjett? Vi har satt opp 100.000 som utgangspunkt, men tror vi kommer til å gå litt over. Da er heller ikke bryllupsreisen inkludert (den har vi ikke startet med å tenke på enda)
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2011 #9 Skrevet 14. februar 2011 Vi har et budsjett på ca 80.000 men regner med at vi kommer til å ende på nærmere 100.000. Dette omfatter det meste utenom bryllupsreisen. Jeg forsøker å spare hvor det er mulig, men ser at det er en rekke ting som kommer til etterhvert som jeg ikke hadde tenkt på i det oprinnelige budsjettet. Vi har nå booket festlokalet, vigsler, fotograf, overnatting og frisør. Maten kommer med stedet og jeg venter på kjole fra Jkdress.com, så da er de fleste store tingene i orden :)Vi har en venn som er dj, og han skal hjelpe oss lage noen spillelister på forhånd, samt mulig være litt dj på kvelden om/når det blir gang på dansegulvet like over 4 mnd til den store dagen. Gleder meg
monica86 Skrevet 16. februar 2011 #10 Skrevet 16. februar 2011 Min bror jobber litt som DJ på fritiden og derfor skal han ta seg av musikken i starten. Vi kommer sikkert også til å bruke ipod senere på kvelden. Er utrolig dyrt å leige inn noen til å spille så vi valgte den løsningen. Synes egentlig det er greit jeg. I går booket vi hotellovernatting på Havnekontoret så da er det i boks også. Så da er lokale, kirke, overnatting krysset av. Meny bestemmer vi oss for i slutten av februar. Jeg har også fått min venninne, som er designer, til å lage alle trykksakene for meg så det er utrolig deilig å slippe å stresse med selv. Hun er veldig flink så det blir supert fint. Kan jeg spørre hvor mye dere har i budsjett? Vi har satt opp 100.000 som utgangspunkt, men tror vi kommer til å gå litt over. Da er heller ikke bryllupsreisen inkludert (den har vi ikke startet med å tenke på enda) vi har vel ca 60 000 kr i budsjett, der har vi ingen bryllupsreise inni. min mor og de kjøper brudepikekjolen og de holder det meste av alkoholen, vi må kjøpe øl og vin ellers har de kjøpt inn cocnac,baylis,wisky,spris osv. moren/mormor hannes betaler for musikken, så vi har sluppet unna med en del tusen på dette. også jobber jeg i et firma der de har catering, så jeg har fått en god pris på maten. og han har ordnet gratis transport for oss. og sminke og hår er det beskjente som skal gjøre uten at dette koster noe. vi har veldig mange rundt oss som skal hjelpe til med pyntingen av lokalet, så jeg føler meg utrolig heldig som har så mange rundt meg som stiller opp for oss, vi sparer mye på dette. 2 mnd igjen idag......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå