Djungelvrål Skrevet 21. februar 2011 #61 Skrevet 21. februar 2011 Det er jo selfølgelig større komplikasjoner og ingen råder en 11 åring til å få barn. Men som sagt så tror jeg naturen mener de skal være klare da. Det er en grunn til at en jente veier nærmere 40 kg før hun får mensen. Tenk når vi levde i steinalder-tiden, tror det var ganske vanlig å love bort 11 år gamle døtre da, folk levde jo ikke så lenge på den tiden. Vi har nesten ikke forandret oss fysisk siden vi var steinalderfolk, utrolig nok........
Gjest Airi Skrevet 21. februar 2011 #62 Skrevet 21. februar 2011 Det er jo selfølgelig større komplikasjoner og ingen råder en 11 åring til å få barn. Men som sagt så tror jeg naturen mener de skal være klare da. Det er en grunn til at en jente veier nærmere 40 kg før hun får mensen. Tenk når vi levde i steinalder-tiden, tror det var ganske vanlig å love bort 11 år gamle døtre da, folk levde jo ikke så lenge på den tiden. Vi har nesten ikke forandret oss fysisk siden vi var steinalderfolk, utrolig nok........ De første årene vi har mensen, skjer det forandringer i kroppen, som gjør den klar til å føde. Husker ikke hva det dreier seg om nå, men tror blant annet at leddbåndene i hoftene blir løsere, så en fødsel kan foregå lettere. Mye av det samme skjer også når man har blitt gravid, men forandringene for å gjøre kroppen klar til å føde begynner årevis før den er klar.
Vulpes Skrevet 21. februar 2011 #63 Skrevet 21. februar 2011 (endret) Vinnie: Jeg tror ikke man kan sammenlikne mennesker og tamme dyr med naturen på den måten. Evolusjonen fungerer ikke på samme måte hos oss og dyrene våre, det er jo vi som bestemmer hvilke dyr som skal få pare seg, og vi mennesker får jo barn uansett. Dermed kan man ikke automatisk regne med at alle mennesker og dyr er klare til å få barn så fort de får mensen/løpetid første gang. Hvis du likevel hardnakket vil påstå dette, så synes jeg du skal komme med kilder. Endret 21. februar 2011 av Tonje!
Djungelvrål Skrevet 21. februar 2011 #64 Skrevet 21. februar 2011 Som sagt, det er IKKE ideelt. Men tror naturen vil vi skal starte tidlig og få mange barn, derav tidli mens blant mennesker. Self er ikke en 11 år gammel jente utvokst, husker selv jeg hadde bare såvidt begynt å få pupper. Men det skal visst i teorien gå ann for en 12 åring å få barn. Ellers tror jeg ikke naturen ville latt det skje. Men nå er vi jo ganske "off topic" Tror en ung hukatt er bedre utrustet enn en ung jente til å bære fram unger uansett.
Gjest Airi Skrevet 21. februar 2011 #65 Skrevet 21. februar 2011 Når du først sier at kroppen er klar når man får eggløsning, og etterpå sier at det ikke er ideelt og at man ikke er ferdig utviklet, motsier du deg selv en smule.
Djungelvrål Skrevet 21. februar 2011 #66 Skrevet 21. februar 2011 Det sier seg selv at det ikke er ideelt, men jeg tror at en 12 åring ville greid å bære fram en frisk unge ja.
Vulpes Skrevet 21. februar 2011 #67 Skrevet 21. februar 2011 Som sagt, det er IKKE ideelt. Men tror naturen vil vi skal starte tidlig og få mange barn, derav tidli mens blant mennesker. Self er ikke en 11 år gammel jente utvokst, husker selv jeg hadde bare såvidt begynt å få pupper. Men det skal visst i teorien gå ann for en 12 åring å få barn. Ellers tror jeg ikke naturen ville latt det skje. Men nå er vi jo ganske "off topic" Tror en ung hukatt er bedre utrustet enn en ung jente til å bære fram unger uansett. Du har skrevet at både katter og mennesker er fysisk klare til å få barn så fort de får løpetid/mensen. Du skrev at kattene "klarer seg bra". På meg virker det som at du ikke ser forskjellen mellom å være fysisk i stand til noe, og fysisk klar. Det er ikke det samme. Eller har vi alle sammen misforstått deg? 2
Gjest Airi Skrevet 21. februar 2011 #68 Skrevet 21. februar 2011 (endret) Det sier seg selv at det ikke er ideelt, men jeg tror at en 12 åring ville greid å bære fram en frisk unge ja. Det er dette jeg forteller deg at er feil. En tolvåring er ikke fysisk i stand til å bære fram et barn. Kroppen er ikke klar, utviklingen fortsetter noen år etter at mensen først kommer. I land der man kan gifte seg i tolv års alder, har kvinner mye høyere risiko for komplikasjoner ved fødsel, med høyere dødelighet, fordi fødselsalderen blir lavere. Jeg har ikke kilder tilgjengelig nå, men dette har jeg lest undersøkelser om. Endret 21. februar 2011 av Airi
Djungelvrål Skrevet 21. februar 2011 #69 Skrevet 21. februar 2011 Du må gjerne dissekere svarene mine men jeg tror du har skjønt veldig godt hva jeg mener i disse innleggene....
Gjest Airi Skrevet 21. februar 2011 #70 Skrevet 21. februar 2011 Jeg leser det som at du mener at man er fysisk i stand til å bære fram et barn så snart man får eggløsning - noe som ikke stemmer.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå