Gå til innhold

Kattunger - Når?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synd når folk går til direkte hets bare fordi de er uenig i andres tanker og spørsmål. Det må da gå an å oppføre seg orntlig!

Og ikke minst se an folk. Det er tydelig at du ikke har all verdens kunnskap om katt, Porphyra, og må ha tid til å fordøye at det ikke er rasekatt du har, deretter ønsket om kattunger. Skjønner godt det går en faen i deg når folk er så krasse i uttalelsene sine.

Noen ganger må man se an hvem man snakker til, og moderere seg deretter.

Syntes det faktisk er litt fortjent jeg. Tulette å få enda flere katter når det er så mange som er nnoen timer fra giftsprøyta.

• Liker 1
Skrevet

Så du mener altså at en jente på 12-13-14 år er klar til å få barn siden hun har fått mensen? De er jo ferdig utviklet, iom de har fått mensen. Det er akkurat det samme som at en ung katt får unger. Jeg slipper ikke mine katter ut før de er kastrert og chippet. For da er jeg sikker på at det ikke blir masse kattunger, og jeg slipper å ende opp som en gammel, ensom og gal kattekvinne, fordi jeg ikke ville gi fra meg noen av kattungene (klart man blir glad i disse nurkene) :sjenert:

Når de får mensen skal de være fysisk klar til å få unger ja, da har de eggløsning! En kvinne får ikke eggløsning før kroppen er fysisk klar for å bære fram en unge. Det er derfor små tynne jenter får mens sent. Det er slik naturen er laget. Men det er jo self ikke bra å få barn som 12 åring.

Skrevet

Synes det er synd at det blir personhets i tråden, men samtidig er jeg glad budskapet kommer frem. TS mangler kunnskap en gjerne ønsker alle katteeiere skal ha, men hun har nå kanskje sett situasjonen fra et annet synspunkt. Huskatter er det mer enn nok av, og flere trengs ikke foreløpig.

• Liker 4
Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Alt for mange dyr lider pga menneskets egoistiske tanker :tristbla:

• Liker 4
Skrevet

Alt for mange dyr lider pga menneskets egoistiske tanker :tristbla:

Så slem du er, klart alle skal få ha så mange kull de ønsker etter de utrolig nusselige pusene sine... At halvparten av alle huskatter som blir født ender opp som hjemløse, det er da ikke deres skyld...

Seriøst, en ting er at katter *kan* stikke av, og komme hjem drektige. Men at folk faktisk planlegger kull på huskattene sine, det er for meg idioti. Selv har jeg tre fertile rasekatter, og en huskatt, men hun er selvfølgelig kastrert. Alle mine er innekatter, og ingen av dem har noengang klart å snike seg ut på egen hånd.

Ser det står en bengalmix avertert på finn nå, og den er ikke kastrert, kjøper må jo gjerne parre henne for å få nydelige bengalblandinger. Jeg var så--- langt unna å sende en krass mail til selger, men det er vel fullstendig bortkasta tid og energi...

• Liker 1
Skrevet

Så slem du er, klart alle skal få ha så mange kull de ønsker etter de utrolig nusselige pusene sine... At halvparten av alle huskatter som blir født ender opp som hjemløse, det er da ikke deres skyld...

Seriøst, en ting er at katter *kan* stikke av, og komme hjem drektige. Men at folk faktisk planlegger kull på huskattene sine, det er for meg idioti. Selv har jeg tre fertile rasekatter, og en huskatt, men hun er selvfølgelig kastrert. Alle mine er innekatter, og ingen av dem har noengang klart å snike seg ut på egen hånd.

Ser det står en bengalmix avertert på finn nå, og den er ikke kastrert, kjøper må jo gjerne parre henne for å få nydelige bengalblandinger. Jeg var så--- langt unna å sende en krass mail til selger, men det er vel fullstendig bortkasta tid og energi...

Vedkommende er ikke slem. Folk skulle måtte tvang sterilisere kasttene sine.

Skrevet

Synes det er synd at det blir personhets i tråden, men samtidig er jeg glad budskapet kommer frem. TS mangler kunnskap en gjerne ønsker alle katteeiere skal ha, men hun har nå kanskje sett situasjonen fra et annet synspunkt. Huskatter er det mer enn nok av, og flere trengs ikke foreløpig.

Det er fryktelig mye kunnskapsløshet når det gjeldet katter. :(

Det er også dessverre mange som bryr seg for lite om katter "det er jo bare en katt", mens hunder blir tatt bedre vare på siden de som oftest koster penger. Noen får seg katt og synes det er fint så lenge den er liten og søt, men ikke når den blir stor. De klager over adferden til voksne katter, mye p.g.a. at de ikke er kastrert.

Idèen til trådstarter har jeg aldri hørt om. Altså å bevisst sette unger på en huskatt som også er innekatt. En ting er når det skjer uhell og det blir gatemix-katttunger. Å ta en fremmed hannkatt inn i huset for å avle kattunger på en huskatt høres helt merkelig ut.

Hvordan skal TS skaffe hannkatt? Skal hun spør hos venner og kjente om de har en fertil hannkatt til låns? For at paringen skal gi resultater må pusefrøkna hennes har løpetid. Er hun villig til å ha en fremmed hannkatt i huset til katta hennes er klar for paring? Har du TS kunnskap om katteadferd slik at du kan se når katten din har løpetid?

Skrevet

Vedkommende er ikke slem. Folk skulle måtte tvang sterilisere kasttene sine.

Du forstod jo ikke innlegget du siterte. Les det en gang til :)

Skrevet

Kikket på annonsen og er ærlig talt i tvil om det i det hele tatt er bengal i den. Siden de ikke vet akkurat hvor gammel hun er høres det ut som ukjent opphav, og hun så egentlig ut som en vanlig huskatt med ett pent og tydelig tabby-mønster. Pen pus, men å selge henne som bengalmix er heller tvilsomt.

Til Trådstarter: Når bør pusen din få kattunger? Svaret er aldri. Anbefaler at du stikker innom nærmeste avdeling av dyrebeskyttelsen, og hilser på kattene der, og så går du hjem og tenker over om du fortsatt synes dette er en så jævla god ide.

• Liker 2
Skrevet

Når de får mensen skal de være fysisk klar til å få unger ja, da har de eggløsning! En kvinne får ikke eggløsning før kroppen er fysisk klar for å bære fram en unge. Det er derfor små tynne jenter får mens sent. Det er slik naturen er laget. Men det er jo self ikke bra å få barn som 12 åring.

Vent nå litt, forstår jeg deg riktig nå..? Mener du at jenter er fysisk klare til å få barn så fort de får mensen? Mange jenter får mensen når de er 11. Vil du si at alle disse jentene er fysisk klare for en graviditet og fødsel?

(Litt på siden av temaet, beklager det. Men ble litt satt ut.)

• Liker 1
Skrevet

Seriøst? :lete:

Skrevet

Du forstod jo ikke innlegget du siterte. Les det en gang til :)

Hehe, morsomt med folk som ikke skjønner ironi da;)

Skrevet (endret)

Det her er bare tull. At man har har de fått eggløsning, betyr ikke at man er klar for å bære fram et barn.

Barna kan dø i fødselen, noe det finnes mange eksempler på.

Endret av Airi
Skrevet

Hehe, morsomt med folk som ikke skjønner ironi da;)

Vannskelig å forstå ironi på ett forum. Når man har så mange forskjellige mennesker med så mange meninger.

Skrevet

Vannskelig å forstå ironi på ett forum. Når man har så mange forskjellige mennesker med så mange meninger.

Burde ikke være så vanskelig om man leser hele innlegget, og setter første setning i sammenheng med resten av innlegget:)

Annonse
Skrevet

Det her er bare tull. At man har har de fått eggløsning, betyr ikke at man er klar for å bære fram et barn.

Barna kan dø i fødselen, noe det finnes mange eksempler på.

Hvorfor lar naturen det skje hvis det ikke er liv laga?

Skrevet

Vent nå litt, forstår jeg deg riktig nå..? Mener du at jenter er fysisk klare til å få barn så fort de får mensen? Mange jenter får mensen når de er 11. Vil du si at alle disse jentene er fysisk klare for en graviditet og fødsel?

(Litt på siden av temaet, beklager det. Men ble litt satt ut.)

Ja det mener jeg helt seriøst. De er klare fysisk men ikke mentalt. Ellers ville ikke naturen vært slik.

Skrevet

Ja det mener jeg helt seriøst. De er klare fysisk men ikke mentalt. Ellers ville ikke naturen vært slik.

Det er større risiko for komplikasjoner ved tenåringsfødsler - fordi de ikke er klare fysisk.

Skrevet

Hvorfor lar naturen det skje hvis det ikke er liv laga?

Det er mye i naturen som ikke fungerer knirkefritt. Menneskene har for eksempel så stor hjerne at en fødsel er en risiko uansett alder, siden hjernen krever en større prosent av kroppens energi.

Gjest BabyBlue
Skrevet

Kilder...?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...