Gå til innhold

"Vanlig" mengde, eller for mye?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis noen har lyst til å svare meg, så blir jeg glad ... selv om det vel er massevis av andre slike tråder her :gjeiper:

Har tidligere slitt med SF, og mat er egentlig ikke noe problem for meg lenger. Innimellom kommer allikevel gamle tankemønstre tilbake, og jeg kan bli usikker igjen, føle at jeg spiser for masse/usunt. Har en sånn periode nå, og synes jeg spiser litt mye og kanskje ikke så sunt/gjennomtenkt som jeg gjerne vil. Trener heller ikke regelmessig for tiden, men er relativt aktiv på jobb og beveger meg tross alt noe i løpet av uken!

I dag har dagen min vært sånn (litt merkelig dag da jeg spiser delvis lavkarbo & vi ikke hadde noe annet som fristet til frokost ...):

Frokost:

2 lomper m/ pesto, skinke & en del revet ost

Ca 1/2 liten pose baconsvor

Mellom:

1 liten skål frokostblanding m/ Cultura, sukrin & kanel

Lunsj:

2 knekkebrød m/ kaviar & ost

2 lomper m/ samme som til frokost

Middag:

1 vanlig/litt liten porsjon tomatbønner & bacon

Kvelds:

1 stor porsjon (fullkorns)pasta m/ en del revet ost & ketchup

I tillegg drikker jeg mellom 3-5 kopper te om dagen. Ellers går det i vann og Farris.

Det ble mye pasta med mye ost på til kvelds, fordi det var så utrolig godt :sjenert: Er mye mat jeg egentlig er glad i jeg har holdt meg unna lenge pga lavkarboen, og da er det så godt når jeg spiser det igjen ...

Ellers ser en vanlig dag omtrent sånn ut:

Frokost:

1 porsjon frokostblanding (hjemmelaget!) m/ Cultura, litt cottage cheese & syltetøy

Mellom:

1 frukt m/ 4-5 mandler til

ELLER

1 neve nøtter

Lunsj:

1 stor porsjon salat m/ kylling

Middag:

1 porsjon av nesten hva som helst av vanlig middagsmat - mye rent kjøtt og grønnsaker, ev. fullkornspasta, couscous osv.

Kvelds:

Ofte 1 neve nøtter & 1 knekkebrød

ELLER

1 liten skål kesam m/ nøtter, frø osv. + søtning

1 knekkebrød

ELLER

1 liten porsjon middagsrester

ELLER

1 Atkins-bar

Litt nøtter

ELLER

2 hjemmebakte brødskiver m/ pålegg

Ellers vet jeg at jeg spiser Atkins-barer litt for ofte, de er både dyre og inneholder mange kcal. Et eple er vel bedre som mellommåltid.

Hvordan ser dette ut for dere? :sjenert: Hvor mange kcal tilsvarer dette sånn cirka? 2000?

Takk for svar ... :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som har noe å si? :sjenert:

- TS

Skrevet

Det virker som at du fortsatt er litt sf, ikke vondt ment, men det der er veldig lite mat iløpet av en dag, blir ikke ekstremt mye kcal ut av det.

Oppsøk hjelp er mitt råd, for det er ingen her som har kompetanse til å svare på disse spørsmålene, ring IKS.

• Liker 1
Skrevet

Du kan selv registrere deg på vektklubben.no eller mylog.no og legge inn matvarene du spiser der, så regner den ut kcal for deg.

Gjest Nigiria
Skrevet

Synes det ser ganske greit ut. Jeg spiser nok en del mer enn deg i løpet av en dag, så jeg syntes det så ganske lite ut til sammenligning med mitt eget kosthold. Spiser selv mye mer på kvelden f.eks. Men hvis det funker for deg, så kjør på!

Gjest Nigiria
Skrevet

Og ang. kalorier: Tror neppe det der blir rundt 2000. Tenker mer 1200-1300 kanskje.

Skrevet

Som er altfor lite for en aktiv voksen dame. Her skal man ligge på ca 2000 kcal daglig! Så JO, det er for lite mat! SF SF SF SF SF SF SF! IKS RING!

• Liker 1
Skrevet

Som er altfor lite for en aktiv voksen dame. Her skal man ligge på ca 2000 kcal daglig! Så JO, det er for lite mat! SF SF SF SF SF SF SF! IKS RING!

Kutt nå ut! Ingenting av det ts skriver tyder på at hun har en spiseforstyrrelse.

Skrevet

Kutt nå ut! Ingenting av det ts skriver tyder på at hun har en spiseforstyrrelse.

Enig! Synes det ser greit ut jeg :) Spiser omtrent samme som deg nå som jeg er inne i en periode hvor jeg ikke trener aktivt, og har aldri vært i nærheten av noen spiseforstyrrelse. Spiser derimot litt mer når jeg trener normalt.

Så lenge du ikke føler at du er sulten gjennom dagen uten å spise ville jeg ikke bekymret meg :)

Skrevet

TS her.

Som jeg sa - jeg har slitt med SF, og får tidvis tilbake gammel usikkerhet/tankemønstre, men jeg får i meg mat. Jeg føler stort sett jeg spiser nok, og jeg trener ikke noe særlig for tiden - som

sagt, min bekymring var om jeg spiste for mye - fordi jeg fortsatt kan bli usikker og litt skrudd når det gjelder tanker rundt mat. Sånn sett er det kanskje fortsatt SF, men i forhold til hvordan jeg har det nå i fht til tidligere, så vil jeg si at jeg er frisk.

Og hva er egentlig frisk ... Og hvem har ikke skrudde tanker i fht til mat nå for tiden ... ? :sjenert:

Tusen takk for svar til alle.

Skrevet

Jeg synes det ser ut som en grei dag jeg TS:)

Men prøv å få i deg litt mer frukt/grønt.

Skrevet

Syns det høres greit ut jeg Er omtrent det jeg spiser i løpet av en dag. Så lenge du blir mett og fornøyd og ikke sulter deg selv så er det vel greit?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...