lineær Skrevet 10. februar 2011 #1 Skrevet 10. februar 2011 Heihei, Om noen kan forklare meg hva som er forskjellen mellom "vanlig" mineral-løspudder og mineralpudder- foundation à la id bare minerals er, blir jeg svært takknemlig. Det har seg nå slik at jeg bruker hudfarget dagkrem som hovedbedekning, kan man si, deretter tar jeg på litt løspudder for å lage en finish over kremen. Da jeg nå skraper bunnen av min MAC mineral powder- boks, har jeg sett meg om etter best-i-test-mineralpudre på nett, og ser at id bare minerals kommer godt ut i flere tester. Men, der ser jeg at selv om dette er det jeg kaller "løspudder", så heter det faktisk mineral powder foundation. Jeg lurer da på hva som er forskjellen mellom dette og mineralpudre som bare heter "mineral powder"? Er denne foundation- utgaven tyngre? Jeg vil ikke tette igjen ansiktet mitt med sminke, jeg vil bare jevne ut fargen, og lurer på om dette foundation-pudderet kanskje er litt for "tungt"? Takknemlig for svar, og ønsker dere alle en fin kveld videre
Lulilelu Skrevet 10. februar 2011 #2 Skrevet 10. februar 2011 Nå skal jeg se om jeg klarer å forklare dette. Når man tar på seg full sminke så skal man først ta på foundation og så pudder. Pudder er da ett lag som skal dekke og beskytte foundation for at den skal holde bedre. Man har vanlig krem foundation og mineral foundation. Mineral foundation er i pudderform men smelter på huden etter påføring og gir ett jevnt fint lag over huden. Etter påføres pudder som man ville gjort med krem foundation. ID sin heter mineral veil eller noe slikt. Mineral sminke er bedre for huden og tetter porene mye mindre og inneholder gode ingredienser som i tillegg pleier huden. De har også solfaktor. Anbefaler deg å prøve. Jeg skal i hvertfall aldri tilbake til den grusomme kremmen. Det går så mye lettere og fortere med mineral foundation. Hvis du skal kjøpe ID vil jeg anbefale deg å kjøpe starting kit. Da får du prøve ut litt forskjellige farger og div annet i tillegg til at du får påføringskoster. Everyday minerals skal også være veldig god. Den ser veldig billig ut fordi den er billig men kvaliten er veldig høy, mange mener at den er bedre enn ID. Der kan man også kjøpe små prøver til 20 kr for å finne din farge. Jeg bruker ID nå men skal prøve Everyday når ID er tom.
Lulilelu Skrevet 10. februar 2011 #3 Skrevet 10. februar 2011 (endret) Dobbelpost Endret 10. februar 2011 av Lulilelu
lineær Skrevet 11. februar 2011 Forfatter #4 Skrevet 11. februar 2011 Nå skal jeg se om jeg klarer å forklare dette. Når man tar på seg full sminke så skal man først ta på foundation og så pudder. Pudder er da ett lag som skal dekke og beskytte foundation for at den skal holde bedre. Man har vanlig krem foundation og mineral foundation. Mineral foundation er i pudderform men smelter på huden etter påføring og gir ett jevnt fint lag over huden. Etter påføres pudder som man ville gjort med krem foundation. ID sin heter mineral veil eller noe slikt. Mineral sminke er bedre for huden og tetter porene mye mindre og inneholder gode ingredienser som i tillegg pleier huden. De har også solfaktor. Anbefaler deg å prøve. Jeg skal i hvertfall aldri tilbake til den grusomme kremmen. Det går så mye lettere og fortere med mineral foundation. Hvis du skal kjøpe ID vil jeg anbefale deg å kjøpe starting kit. Da får du prøve ut litt forskjellige farger og div annet i tillegg til at du får påføringskoster. Everyday minerals skal også være veldig god. Den ser veldig billig ut fordi den er billig men kvaliten er veldig høy, mange mener at den er bedre enn ID. Der kan man også kjøpe små prøver til 20 kr for å finne din farge. Jeg bruker ID nå men skal prøve Everyday når ID er tom. Tusen takk for svar . Nå vet jeg hva jeg skal lete etter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå