Gå til innhold

Jeg savner familien min!

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei på dere:-)

Jeg savner familien min. De bor på Sunnmøre, jeg bor i Oslo.

Er jo ikke mer enn 18 år jeg, men er samboer likevel. Hadde ikke trodd at jeg kom til å savne dem så fælt, for når jeg har vært der på besøk får jeg nok etter tre dager:-)

Det var så godt å sitte oppe om natten og snakke med mamma og pappa. Vi hadde så fin kontakt, og kunne snakke om nesten alt.

Vi ringes og skriver brev enda, men jeg savner sånn å snakke med dem face to face!!

**sukk**

Har IKKE lyst til å flytte hjem til dem, kommer ikke på tale! Men jeg kunne godt tenkt meg å flytte nærmere dem egentlig. Men så er det det at samboeren min har en stabil og godt betalt jobb her i byen, og han nekter å flytte på seg. Javel.. icon_frown.gif

Noen med trøst eller gode råd?

~Vinga~1212[ Dette Innlegg er endret av: Vinga den 2002-02-21 12:21 ]

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjaere Vinga!

Jeg har ikke saa mye troest aa komme med til deg, annet enn at jeg vet hvordan du foeler det...

Jeg er naa blitt 25 aar og har bodd hjemmefra i 7 aar og 4 av de aarene har vaert/er i utlandet...

Jeg savner familien min utrolig mye, saerlig ille blir det naar jeg har vaert hjemme paa besoek(selv om de fortsatt klarer aa gaa meg paa nervene...icon_razz.gif ) og jeg skal reise tilbake igjen!

Har veldig lyst til aa flytte hjem igjen, bare studiene mine er over, men samboeren min har en bra jobb her og trives bedre enn det jeg gjoer...saa jeg er redd for at en dag maa vi komme til ett kompromiss som kan foere til at en av oss vil foele nag mot den andre...

Men, enda har jeg igjen ett og ett halvt aar, saa vi faar vel bare ta det som det kommer?

Mye kan jo forandre seg?

Masse klemmer til deg! 12

Skrevet

hei du!!

ja du har rett i at det er noe spesielt med familien ja...savner min familie jeg også , og nå skal jeg og samboeren snart flytte nærmere våre foreldre fordi min kjære har fått ny jobb , og det skal bli litt godt å komme nærmere foreldre og svigerforeldre..12

Skrevet

Ja, det hadde jammen vore godt å vere litt nærmare mamma og pappa, ingenting erstattar dei! Men det kjipe er at mine foreldre og svigers bur så langt fra kvarandre at både sambuaren min og meg kan ikkje få bu nært foreldra våre samtidig. Men det er kanskje greit å ikkje bu FOR nært heller, dele gårdsplass eller noko...12

Skrevet

Hei, jeg kan godt forstå hva du mener.

Jeg er 18 nå, og flyttet hjemmefra da jeg var 16. flyttet til kjæresten min. han er 12 år eldre enn meg, så da jeg dro skape det stor motstand fra min mor. Men siden hun vet at jeg er så sta fant hun ut at det var nok best å heller passe på litt i bakgrunnen.

Vi bor ikke veldig langt fra hverandre, men vi sees sjelden. Hun jobber mye og det samme gjør jeg og når begge jobber turnus er det ikke så enkelt.

Jeg har lyst til å flytte til Elverum, det er der slekta til mamma kommer fra, men typen er litt mer reservert, tror ikke det er no lett for han å få jobb der.

Det er ikke alltid så lett med hjemlengsel, men har man god kontakt med de man savner kan jo det hjelpe.

Håper at alt blir bra.

• 5 år senere...
Skrevet

Jeg flyttet hjemmenfra for å studere. Dro 50 mil og planen var å flytte hjem igjen etter 3 år. Så fant jeg meg kjæreste og nå etter 9 år har vi fått 2 barn. Jeg har hele tiden ytret ønske om å flytte hjem igjen, men kjæresten er nært knyttet til sitt hjemsted også. Av og til tenker jeg at jeg bare må pakke sakene mine og ta med meg barna og reise (selv om vårt forhold er helt supert).

I vinter døde min mamma etter å ha vært syk lenge. Både mens hun var syk og da hun døde var det ekstra vanskelig og ikke kunne være tilstede. Jeg kommer alltid til å ha dårlig samvittighet for at jeg ikke klarte å komme nærmere og være mer tilstede.

Jeg kan ikke fortelle deg hva du skal gjøre, men du må være klar over at det kommer til å bli mye vanskeligere å bo så langt borte når foreldrene blir eldre og syke og trenger hjelp i hverdagen. Du vil også merke at det er tungt å ikke ha dem i nærheten når du får barn. Både det at de ikke får være ofte tilstede å se all utviklingen og at de ikke kan avlaste deg i tunge perioder. Det er mye lettere å be sine egne foreldre om hjelp enn evnt svigerforeldre.

Håper du tar det rette valget. Lykke til

Gjest Gjest
Skrevet

Siden det har gått 5 år siden hun skrev innlegget kommer nok rådet ditt litt sent :D

Gjest Gjest
Skrevet

Hvorfor tar folk opp 5 år gamle tråder og svarer på dem?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...