Unn9 Skrevet 3. juli 2022 #21 Del Skrevet 3. juli 2022 (endret) AnonymBruker skrev (På 10.2.2011 den 19.52): Jeg kjenner en som har jobbet i SATS, og så sluttet han fordi han syns opplegget med lønn og sånn var så dårlig. Men tenker det kanskje er litt kult å jobbe der likevel? Noen som vet hva en resepsjonist på SATS får i timen? Eller hva en personlig trener tjener i året? Noen som kjenner noen, eller jobber på SATS sjøl? Altså treningssenteret, hvis noen lurte :-P Jeg jobbet på barnepassen på sats. Det er mange år siden nå da, men til og med da, var det veldig dårlig betalt. Jeg tror ikke de i resepsjonen hadde så godt betalt heller. Jeg tror jeg tjente 124 kroner timen, og jeg var voksen den gangen. Jeg fikk gratis trening da, og mannen min og barna mine fikk også gratis trening. Eldstemann var vel voksen nok til å trene på sats på den tiden. Jeg hadde jobben som deltid, ved siden av en annen jobb. Det er vel ca 15 år siden. Veldig hyggelig miljø. Endret 3. juli 2022 av Unn9 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/539997-l%C3%B8nn-og-arbeidsmilj%C3%B8-p%C3%A5-sats/page/2/#findComment-30133471 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #22 Del Skrevet 3. juli 2022 Lav lønn. Og veldig hierarki -bygget struktur hvor du merker hvem som er "best" og hvem som blir sett ned på (type vaskefolkenen som jo faktisk gjør en fantastisk jobb!). Jeg jobbet som spinning instruktør og som PT. Helt ok lønn for gruppetine, tilsvarende det jeg fikk på andre sentre. PT -lønn... Vel... Jeg har aldri tjent så lite som det jeg gjorde der. 100t i måneden blir ansett som fulltids-stilling for en PT, men gir så vidt over 20000 utbetalt (husk at oppfølguav kunder, kostholdsoppsett, treningsprogram osv kommer utenfor den tiden en bruker med kunden og ikke er lønnet arbeid i seg selv) Man får betalt per PT-time man leverer. Men intro-timer (de.man får som nytt medlem) er ulønnet. Ergo må man selge pakker med timer for å få betalt. Jeg måtte ofte delta på OBLIGATORISKE kurs, med kort varsel. Dette betydde at enkelte PT-timer måtte utgå pga kurset if jeg tapte penger da dette var ulønnet kurs. Det ble også forventet at jeg skulle gå rundt å rydde på senteret - igjen uten betaling da jeg kun fikk betalt for PT-timen jeg leverte. Hadde ikke trengt mye penger heller, men det er litt prinsipielt at jeg ikke vil bruke fritiden min på å RYDDE etter andre Siste dråpen var da jeg ble sykmeldt i over ett år - og mens jeg var vekke ble jeg sagt opp UTEN Å FÅ BESKJED. Jeg fant tilfeldigvis ut av at jeg hadde mistet jobben da jeg sendte mail for å spørre om noe og fikk som svar at jeg ikke lenger var ansatt... Så...min oppfordring: jobb en annen plass! Anonymkode: c8b43...34c Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/539997-l%C3%B8nn-og-arbeidsmilj%C3%B8-p%C3%A5-sats/page/2/#findComment-30133569 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 3. juli 2022 #23 Del Skrevet 3. juli 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Lav lønn. Og veldig hierarki -bygget struktur hvor du merker hvem som er "best" og hvem som blir sett ned på (type vaskefolkenen som jo faktisk gjør en fantastisk jobb!). Jeg jobbet som spinning instruktør og som PT. Helt ok lønn for gruppetine, tilsvarende det jeg fikk på andre sentre. PT -lønn... Vel... Jeg har aldri tjent så lite som det jeg gjorde der. 100t i måneden blir ansett som fulltids-stilling for en PT, men gir så vidt over 20000 utbetalt (husk at oppfølguav kunder, kostholdsoppsett, treningsprogram osv kommer utenfor den tiden en bruker med kunden og ikke er lønnet arbeid i seg selv) Man får betalt per PT-time man leverer. Men intro-timer (de.man får som nytt medlem) er ulønnet. Ergo må man selge pakker med timer for å få betalt. Jeg måtte ofte delta på OBLIGATORISKE kurs, med kort varsel. Dette betydde at enkelte PT-timer måtte utgå pga kurset if jeg tapte penger da dette var ulønnet kurs. Det ble også forventet at jeg skulle gå rundt å rydde på senteret - igjen uten betaling da jeg kun fikk betalt for PT-timen jeg leverte. Hadde ikke trengt mye penger heller, men det er litt prinsipielt at jeg ikke vil bruke fritiden min på å RYDDE etter andre Siste dråpen var da jeg ble sykmeldt i over ett år - og mens jeg var vekke ble jeg sagt opp UTEN Å FÅ BESKJED. Jeg fant tilfeldigvis ut av at jeg hadde mistet jobben da jeg sendte mail for å spørre om noe og fikk som svar at jeg ikke lenger var ansatt... Så...min oppfordring: jobb en annen plass! Anonymkode: c8b43...34c Altså, kreves det at PT’ er jobber reellt gratis for å - Lage opplegg til kunden - Obligatoriske kurs - Rydding Og fagforening sier ingenting? Det er jo ulovlig 🤷♀️ Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/539997-l%C3%B8nn-og-arbeidsmilj%C3%B8-p%C3%A5-sats/page/2/#findComment-30133626 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Villfisker Skrevet 3. juli 2022 #24 Del Skrevet 3. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 13.2.2011 den 13.23): 114 kroner i timen for resepsjonist er ikke så veldig bra, syns jeg. 😳 Det er jo ingenting. Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/539997-l%C3%B8nn-og-arbeidsmilj%C3%B8-p%C3%A5-sats/page/2/#findComment-30133640 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #25 Del Skrevet 3. juli 2022 DundreMilfin skrev (11 minutter siden): Altså, kreves det at PT’ er jobber reellt gratis for å - Lage opplegg til kunden - Obligatoriske kurs - Rydding Og fagforening sier ingenting? Det er jo ulovlig 🤷♀️ Å lage opplegg til kunder er del av jobben så den er egentlig grei. Jobber fremdeles som PT men via eget foretak - dvs høyere timelønn og dermed også noe mindre arbeidsmengde slik at jeg faktisk kan følge opp kundene skikkelig. Dette ekstraarbeidet gjenspeiles også i prisen Hadde jeg jobbet like mye nå som på det meste på Sats ville jeg tjent 85000 (før skatt). Anonymkode: c8b43...34c Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/539997-l%C3%B8nn-og-arbeidsmilj%C3%B8-p%C3%A5-sats/page/2/#findComment-30133735 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 3. juli 2022 #26 Del Skrevet 3. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Å lage opplegg til kunder er del av jobben så den er egentlig grei. Jobber fremdeles som PT men via eget foretak - dvs høyere timelønn og dermed også noe mindre arbeidsmengde slik at jeg faktisk kan følge opp kundene skikkelig. Dette ekstraarbeidet gjenspeiles også i prisen Hadde jeg jobbet like mye nå som på det meste på Sats ville jeg tjent 85000 (før skatt). Anonymkode: c8b43...34c Jeg tenker at lønnen som PT skal beregnes for all jobb man gjør - og vil senteret bruke PT’ er til annet enn timene må de jo lønne det og. Inkludert kurs. Men, SatsElixia har jo vært i media ang dårlige arbeidsforhold - så jeg tviler ikke 🤷♀️ Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/539997-l%C3%B8nn-og-arbeidsmilj%C3%B8-p%C3%A5-sats/page/2/#findComment-30133777 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #27 Del Skrevet 4. juli 2022 anbefaler ikke sats. jobbet ofte 8-12 timer uten å få overtidsbetalt. lunsj fikk jeg ikke alltid heller, og det var veldig hieraki. glad jeg slutta. Anonymkode: 590da...c9a Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/539997-l%C3%B8nn-og-arbeidsmilj%C3%B8-p%C3%A5-sats/page/2/#findComment-30137963 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #28 Del Skrevet 4. juli 2022 Unn9 skrev (18 timer siden): Jeg jobbet på barnepassen på sats. Det er mange år siden nå da, men til og med da, var det veldig dårlig betalt. Jeg tror ikke de i resepsjonen hadde så godt betalt heller. Jeg tror jeg tjente 124 kroner timen, og jeg var voksen den gangen. Jeg fikk gratis trening da, og mannen min og barna mine fikk også gratis trening. Eldstemann var vel voksen nok til å trene på sats på den tiden. Jeg hadde jobben som deltid, ved siden av en annen jobb. Det er vel ca 15 år siden. Veldig hyggelig miljø. Og den du svarer skrev innlegget for 11 år siden.... Anonymkode: 43d60...a24 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/539997-l%C3%B8nn-og-arbeidsmilj%C3%B8-p%C3%A5-sats/page/2/#findComment-30137996 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Unn9 Skrevet 4. juli 2022 #29 Del Skrevet 4. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Og den du svarer skrev innlegget for 11 år siden.... Anonymkode: 43d60...a24 Ja jeg så det etterpå😅 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/539997-l%C3%B8nn-og-arbeidsmilj%C3%B8-p%C3%A5-sats/page/2/#findComment-30138008 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marvels Skrevet 10. april 2023 #30 Del Skrevet 10. april 2023 (endret) Vet tråden er gammel, men må få ut litt gammelt grums 😂 Jobbet i Sats i fem år. Vanvittig dårlig lønn mtp at jeg den gang hadde en bachelorgrad i idrett i tillegg til pt-utdanning og flere kurs (som man deltok på ulønnet). Når jeg stod i resepsjonen eller på barnepass hadde jeg 145,- timen! Jeg var i midten av 20-årene med noen års ansiennitet og høyere utdanning... Man gjorde alt forarbeid ved salg gratis; dvs. at for å få en kundeportefølje jobbet man gratis for senteret med rydding, vasking og noe som het ptstart-timer (sistnevnte ga oss 95,- pr tre kvarter). Når vi solgte pt-timer og pt-pakker tok sats omkring 60 prosent av salget, og vi satt igjen med resten som provisjon. Dvs. hvis jeg solgte en pt-pakke på 10 klipp, kostet det (den gang), 5000,-. Jeg fikk da 2000,- av disse), fordelt på hver pt-timer (200,- pr time). Utakknemlig arbeid, man fikk oftere beskjed om alt galt man gjorde fremfor alt bra osv. Valgte etter hvert å gå tilbake på skolebenken, ta en mastergrad (fordi jeg plutselig ble oppsagt da jeg var i barselpermisjon), og har i dag en annen jobb. Skal aldri tilbake dit. Betaler ikke engang for et medlemskap der, for slike arbeidsforhold kan jeg ikke stå for. Det er flaut at en bedrift ikke verdsetter sine ansatte noe som helst! Det er flaut av en bedrift å lønne ansatte under fattigdomsgrensen. Uff, så mange historier jeg har derfra, som hadde fått arbeidsforbund til å vri seg av smerte 🫠 Endret 10. april 2023 av Marvels Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/539997-l%C3%B8nn-og-arbeidsmilj%C3%B8-p%C3%A5-sats/page/2/#findComment-31952309 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå