Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg kjenner en som har jobbet i SATS, og så sluttet han fordi han syns opplegget med lønn og sånn var så dårlig.

Men tenker det kanskje er litt kult å jobbe der likevel?

Noen som vet hva en resepsjonist på SATS får i timen?

Eller hva en personlig trener tjener i året?

Noen som kjenner noen, eller jobber på SATS sjøl? Altså treningssenteret, hvis noen lurte :-P

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/539997-l%C3%B8nn-og-arbeidsmilj%C3%B8-p%C3%A5-sats/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke for å kuppe tråden, men får man trene i arbeidstiden?

Hvis du er instruktør i sal/sykkeltreing, så får du trene ja.

Men en resepsjonist feks kan selvfølgelig ikke gå å trene i arbeidstiden..

En personligtrener vil nok ikke kunne yte max mens veiledningen pågår.

:trene:

Om du ønsker å trene i arbeidstiden ville jeg nok satset på å få en jobb som sal- eller sykkelinstruktør

:danser:

Annonse

Jeg tror det er den laveste lønnen som er lov å gi i Norge. Jeg jobbet der selv, og vi fikk heller ikke lønn for obligatoriske jobbrelaterte kurs og heller ikke for personalmøter. Det er obligatorisk, men vi får ingen lønn for det. Det henger ikke på greip mener jeg. Og nei, man trenger ingen utdanning for å stå i resepsjonen, men man må være opptatt av trening og sånt. Og miljøet var kjipt..

Jeg tror det er den laveste lønnen som er lov å gi i Norge. Jeg jobbet der selv, og vi fikk heller ikke lønn for obligatoriske jobbrelaterte kurs og heller ikke for personalmøter. Det er obligatorisk, men vi får ingen lønn for det. Det henger ikke på greip mener jeg. Og nei, man trenger ingen utdanning for å stå i resepsjonen, men man må være opptatt av trening og sånt. Og miljøet var kjipt..

Oi, det vra merkelig vil jeg si.. Det er vel vanlig å få lønn for sånne obligatoriske ting som det?

Det er så vidt jeg vet ikke minstelønn i Norge.

En del næringer er regulert via særavtale med fagforbund, men tror neppe det gjelder treningssentre.

Annonse

Arbeidsmiljøet på de forskjellige treningssentrene varierer nok veldig, fra kjempebra til mindre bra, men sånn er det jo i mange andre jobber også. På SATS-senteret der jeg trener, har jeg lagt merke til at det er et vannvittig gjennomtrekk av både resepsjonister, treningsveiledere og til dels instruktører, noe som kan tyde på dårlig arbeidsmiljø. Men som sagt, dette varierer jo fra sted til sted, og kan hende senteret du søker jobb på har et sosialt og fint miljø.

Jobbet selv en kort periode i en annen treningskjede. Husker ikke helt hva lønna var, (men høy var den ikke...)men vi fikk en del treningsutstyr og klær, samt ukentlige solariumstimer!!!!! Slutta etter prøvetiden, for maken til baksnakking av både medarbeidere og kunder har jeg aldri opplevd!

Endret av frkharepus
Annonse

Tror ikke noen som jobber i SATS tør skrive noe her, for vi har taushetsplikt!

Hæ? Taushetsplikt om hva dere tjener og om det er godt miljø?

Forresten ingen som vet hvem somskriver her når man skriver som AB

• Liker 1
  • 11 år senere...

Fikk helt sjokk da jeg som barnepasser/resepsjonist i 2016/2017 ble presentert med timeslønna på 130 kroner. Arbeidsmiljøet var godt da, trolig fordi vi hadde en veldig ålreit sjef. Det var dessverre vanskelig å få nok timer, f.eks. kunne man som barnepasser bli satt opp 3 timer formiddag og 2,5 timer kveld samme dag. Det er få dette passer for. Man blir ofte avhengig av å få byttet til seg vakter og jobbe på mange SATS-sentre samtidig (Oslo). 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...