Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Midt i prøvetiden på 6 måneder må arbeidsplassen min legges ned, og med min 14 dager lange oppsigelse sitter jeg mildt sagt FINT I DET.

Føler jeg løper rundt meg selv som en hodeløs høne... Er det fysisk mulig å få seg ny jobb i løpet av 14 dager?

Jeg har en fordel, og det er at sjefen gir meg frie tøyler til å prioritere å få meg ny jobb istedenfor å faktisk jobbe...

Skrevet

Bump

Skrevet

Nå vet jeg jo ikke hva du jobber som og hvilke kvalifikasjoner du har, men hvis du har muligheten så burde du kanskje legge inn en søknad hos et vikarbyrå (hvis det er noe sånt der du bor)? Da kan du bokstavelig talt kjøpe deg litt tid sånn at du får inntekt mens du søker mer permanente jobber.

I tillegg søker du naturligvis på det du ellers måtte finne av passende stillingsannonser, og du kan evt. drive oppsøkende virksomhet/sende åpne søknader til steder der du kunne tenkt deg å jobbe. Og selvsagt må du melde deg ledig hos NAV så du kan få dagpenger hvis du har opparbeidet deg rettigheter til det. (Alle monner drar.)

Skrevet

Ja, jeg har snakket med vikarbyråer...

Er kun noen få måneder unna å fullføre utdanning som revisor (dermed kan jeg ikke få penger fra nav uten å droppe studiene, og det er ingen god løsning)

Det er jo klart man greier å få seg en jobb, men jeg er så usikker på om man greier det på to små uker :(

Det man egentlig må gjøre er å gyve løs på alle mulige løsninger, men når dette kom litt som lyn fra klar himmel, så endte jeg opp med å gå de første dagene i min egen lille boble :/

Skrevet

Jepp, det blir litt panikk i en sånn situasjon. Skjønner at NAV ikke er løsningen når du er så nær å avslutte utdannelsen. Kan du skru ned forbruket ytterligere og klare deg bare på studielån de siste månedene?

Hvis ikke, så tror jeg faktisk at vikarbyråene er din beste sjanse, men om du får noe på 2 uker er vel mer usikkert.

Skrevet

Nei, jeg eier en leilighet så det er ikke spesielt gunstig å leve på studielån desverre..

Må bare fortsette å kontakte vikarbyråer da, og håpe at det skjer et mirakel!

Noen som har linker til eksempler på gode jobbsøknader da? :/

Skrevet

i disse snart selvangivelsestider burde det vel være mulig å få noen arbeidstimer for en snart revisor. Ring rundt!

Skrevet

Takk for svar!

Må bare samle meg og prøve å innse at verden kanskje ikka har gått under selvom det føles sånn.

Greit å være rolig og fattet når man skal begynne å ringe rundt også ;)

Skrevet

Jeg fikk jobb på dagen når jeg var å snakka med vikarbyrå. Var villig til å ta hva som helst, så da var det ikke noe problem :P

Skrevet

...men, hva om jeg trenger akutt hjelp til å skrive en god søknad da? :O

Skrevet

Jeg fikk jobb på dagen når jeg var å snakka med vikarbyrå. Var villig til å ta hva som helst, så da var det ikke noe problem :P

Høres lovende ut... Hvaslags jobb fikk du?

Jeg er bittelitt kresen selv, men kommer til å bli mindre kresev for hver dag som går!

Skrevet

hvis du ikke finner en jobb som du egentlig ønsker deg kan du jo selv ta kontakt med barnehager/ skoler i nærområde og spørre om de trenger vikarer enten til å være med barna eller som vaskehjelp?

Gamlehjem, omsorgsboliger?

Ring rundt selv, er ikke alle som bruker vikarbyråer..

For å få jobb raskest mulig kan det være lurt å søke etter jobber hvor det ikke er nødvendig med utdannelse og at opplæringstiden er kort - da kommer man raskere i jobb.

Jobber selv i barnehage og vi bruker ikke vikarbyrå, og det ringer innimellom folk og melder seg som vikarer og nå som det er høysesong både for influensa og omgangsyken trenger vi endel vikar hjelp :)

Skrevet

hvis du ikke finner en jobb som du egentlig ønsker deg kan du jo selv ta kontakt med barnehager/ skoler i nærområde og spørre om de trenger vikarer enten til å være med barna eller som vaskehjelp?

Gamlehjem, omsorgsboliger?

Ring rundt selv, er ikke alle som bruker vikarbyråer..

For å få jobb raskest mulig kan det være lurt å søke etter jobber hvor det ikke er nødvendig med utdannelse og at opplæringstiden er kort - da kommer man raskere i jobb.

Jobber selv i barnehage og vi bruker ikke vikarbyrå, og det ringer innimellom folk og melder seg som vikarer og nå som det er høysesong både for influensa og omgangsyken trenger vi endel vikar hjelp :)

Godt tips! Har faktisk jobbet i barnehage i 2.5 år :)) Tusen takk!!

Skrevet

En siste utvei kan kanskje være jobb som renholdsarbeider. Tarifflønna ligger vel på rundt 150 kr/timen og arbeidstidene er vel ganske fleksible.

Skrevet

Eldrehjem eller bo- og behandlingssentere trenger stort sett alltid folk (pleieassistenter), og hvis du er villig til å stå på under opplæringstiden og tar initiativ selv er det mulighet for å få mange ekstravakter :)

Jeg ville laget en god CV, tatt med kopi av attester og vitnemål og møtt opp personlig alle stedene jeg skulle søke :) Lykke til!

Skrevet

Tusen takk for svar!

Akkurat nå skulle jeg ønske det ikke var helg ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...