Gjest Nina Skrevet 10. februar 2011 #1 Skrevet 10. februar 2011 Fikk i dag beskjed av tannlegen min om at jeg må trekke begge visdomstennene mine nede. Ba med en gang om å få narkose når det skjer. Nå har jeg derimot kommet meg hjem og begynt å tenke på om jeg egentlig har råd til å ta det under narkose. Derfor lurer jeg på hva dette koster? Og hva koster det uten narkose? Er student, så jeg håper å uansett få noe igjen fra studentsamskipnaden min og/eller helfo, men må jo vite at jeg har råd til dette uansett om jeg får støtte eller ikke.
Estë Skrevet 10. februar 2011 #2 Skrevet 10. februar 2011 Skal selv fjerne en visdomstann ganske snart, og fikk beskjed om at det ville koste meg ca 2100, og at jeg da ville få med smertestillende og slikt for de første dagene. Jeg sjekket akkurat nettsidene for å se om det sto priser med/uten narkose, og det nærmeste jeg ser er at "enkel tann-/visdomstannfjerning" er ca 900. Må sjekke det nærmere, tannlegen sa at tanna mi hadde vanskelige, krokete røtter og måtte knekkes istykker før de kunne fjerne den, sannsynligvis derfor det ble så mye dyrere... Foreslår at du sjekker nettsidene for tannlegekontoret du besøkte, de pleier ofte å oppgi priser der. Og jeg trodde nå at tannlegen vanligvis ga en liten lapp med "veiledende pris" før du bestilte neste time. Vet ikke hvilken studentsamskipnad du hører til, men mener at de i Trondheim refunderer ca 75% (opp til maks 6000kr) etter at du har betalt egenandelen på 2500, men at de ikke betaler for ting som lystgass og narkose og slikt, det må du dekke selv.
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2011 #3 Skrevet 10. februar 2011 Sjekk med NAV! Tidligere så var det sånn at du fikk dekket en andel ved trekking av tenner! Hvorfor aner jeg ikke...ei aner jeg heller om du får dekket mellomlegget i.o.m at det er dyrere å trekke i narkose... Jeg har trukket to visdomstenner, og betalte 350pr tann... husker ikke hvor mye jeg fikk refundert.. Det var relativt ukomplisert... Jeg har tannlegeskrekk, og ble relativt dopet ned på beroligende medisiner i forkant. masse lokalbedøvelse, og jeg merket ingenting før tanna var ut...da var t.o.m den ene tanna skikkelig kilt oppi kinnet og tannlegen brukte et "spett" for å rikle tanna ut (tok lang tid..)... Jeg tror jeg ville ha prøvd med heftig neddoping før narkose, da narkose i seg selv alltid bringer en viss risiko.
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2011 #4 Skrevet 2. juni 2011 Hvorfor narkose?? Er ikke sprøyter med bedøvelse nok??
sajk Skrevet 2. juni 2011 #5 Skrevet 2. juni 2011 Hos oss tar vi 6000 bare for narkosen også kommer prisen på trekkingen i tillegg da : )
sajk Skrevet 2. juni 2011 #6 Skrevet 2. juni 2011 En ting til, tannlegen din har peiling på om du får noe dekket eller ikke ! det er bare og ringe å spørre ; ) da får du også vite hva du får dekket. Og pris uten narkose kommer ann på om det er en komplisert eller ukoplisert trekking. Hos oss ligger prisen fra 600- 2000
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå