Adrenalina Skrevet 10. februar 2011 #1 Skrevet 10. februar 2011 Jeg vil svært gjerne at dere tar en titt på bloggen min http://hudpleieforvoksnejenter.blogspot.com Ønsker helst at damer fra 30 + og oppover skal uttale seg. Kom gjerne med synspukter og ønsker.
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2011 #2 Skrevet 10. februar 2011 Behagelige farger, men savner litt mer farger/bilder/brytninger i lange tekster. Positivt at det er en blogg for godt voksne damer
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2011 #3 Skrevet 10. februar 2011 Det skal ikke være mellomrom før punktum... 5
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2011 #4 Skrevet 10. februar 2011 Det skal ikke være mellomrom før punktum... Eller før komma. 3
CafeLatte Skrevet 10. februar 2011 #5 Skrevet 10. februar 2011 UPERSONLIG. Jeg liker å lese blogger der hovedpersonen viser seg selv litt mer og ikke bare klipper og limer fra alt og ingenting. 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2011 #6 Skrevet 10. februar 2011 Etter at jeg har lest her at det er bårde upersonøig og dårlig spræk, gidder jeg ikke å klikke meg inn engang. Og er damer over 30 "godt voksne damer"?
Honesty Skrevet 10. februar 2011 #7 Skrevet 10. februar 2011 Det at du har en Decleor-illustrasjon som header, signaliserer for meg at du (bevisst eller ubevisst) fokuserer spesielt på merkene som Dermanor distribuerer, og da mister jeg litt interessen. Det er mange nok som skriver om Decleor, MD Formulations osv i Norge. Egne bilder er også et pre, helt klart.
Jade Skrevet 10. februar 2011 #8 Skrevet 10. februar 2011 Synes bloggen var litt rotete. Spesielt avsnittene. Ikke ha linjeskift etter hver setning, det er fryktelig slitsomt å lese med den høyremargen du har. Husk også stavekontroll. Husk å ha undertitler litt mer markerte. F.eks. undertitlene inne på "hudtyper" er jo samme størrelse som resten av testen. Det blir fryktelig tungt å lese. Det er mye tekst der, og pga høyremargen, manglende avsnitt og all teksten ser lik ut, så orker jeg ikke lese mer enn et par linjer en gang. Tenk på hva som er interessant å lese. Det er ikke noe interessant å lese at du har venter på 3 pakker, og at du ikke husker hva du har bestilt. Vent heller til pakkene kommer. Ta bilder, prøv produktene, ta mer bilder og skriv omtaler. Ikke ha punktum etter menyvalgene. Beklager, jeg abonnerer på mange blogger, men denne vekket ikke min interesse. Og jeg er over 30! (men ikke godt voksen :D) 2
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2011 #9 Skrevet 10. februar 2011 Nok en hudblogg? Hvor mange slike trenger vi? 1
LetThemEatCake Skrevet 10. februar 2011 #10 Skrevet 10. februar 2011 Om jag ska vara helt ärlig så är layouten katastrofal! Bilden i headern kan väl åtminstonde passa ramen? Hela bloggen känns faktiskt ganska rörig. Om jag vore du så skulle jag ägna ett par timmar åt att titta på populära bloggar och fundera över designen på dem. Att bara ha vit bakgrund bli väldigt kjedeligt, jag skulle hellre göra en ram till hela texten. Bilderna är alldeles för små också. Stora bilder lockar mer! Det är lite för många grejer under inläggen också (sätta betyg, reaktioner, dela inlägget osv) som rör till det ännu mer. Det ska vara vackert och behagligt för ögonen! (Ändra headern helt och hållet! Ta en egen bild och kom på en passande text)
Gjest Nanne70 Skrevet 10. februar 2011 #11 Skrevet 10. februar 2011 Enig i endel av det som de andre nevner. Du må legge litt mer innsats i rettskriving, tegnsetting osv. Det er kanskje ikke så viktig hos de yngre bloggerne, men ettersom du markedsfører deg som en blogg for voksne damer, er faktisk dette viktig! Som Jade skriver, tenk på hva som er interessant å lese. Det finnes veldig mange andre som blogger om sminke og hudpleie og kan mye om dette, så du må finne noe som skiller deg ut. Så langt synes jeg vel kanskje ikke at det i stor nok grad kommer fram at bloggen er rettet spesielt mot aldersgruppen 30+. Et forslag kan være å skrive innlegg om hudpleie og make-up for aldersgruppen 30+, 40+ og 50+, gjerne med produktanbefalinger og tips til hva man spesielt bør passe på for hver aldersgruppe. Ikke skriv alt i ett langt innlegg, men del det opp i flere, f.eks. lag separate innlegg for hudpleie, daglig make-up og kvelds/festmake-up for hver aldersgruppe. Når du får spørsmål på bloggen om å anbefale produkter, er det fint om du anbefaler flere enn ett produkt og gjerne skriver litt om de spesifikke egenskapene for de ulike produktene. God produktkunnskap er viktig for å skrive denne typen blogg. Les og kommentèr på andres blogger, det vil som regel føre til økt trafikk på bloggen din, pluss at det er mye inspirasjon å hente hos andre bloggere. Husk at selv om du "bare" har bloggingen som hobby, så krever det en viss innsats dersom du ønsker lesere og kommentarer. Hvis du ønsker noen tips og råd til hvordan du blir en bedre blogger, finnes det masse stoff å hente på nettet, f.eks. her. Lykke til videre!
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2011 #12 Skrevet 10. februar 2011 Måten du skriver på appellerer ikke til meg, smileansikter overalt og "he he" minner meg om en fjortisblogg, dessverre. Det jeg liker i blogger er egenskrevne tekster med god oppbygning, klar argumentasjon og en konklusjon som kommer naturlig fra det som allerede er skrevet. En blanding av fakta (ikke klippet direkte fra produsenten) og egen erfaring er fint, med vekt på det siste. Ikke la en omtale være syv linjer, hvorav fire går på hvordan produktet skal påføres. Og som flere har sagt: Pass på staving og tegnsetting. Ikke bruk stor bokstav der det ikke skal være, ikke del ord som ikke skal deles, ikke del opp avsnitt etter hver setning og ikke ha mellomrom der det ikke skal være. Kvinner du ønsker å ha i målgruppen er mer opptatt av slike ting enn tenåringer, og jeg (og sikkert flere andre) leser faktisk så mye dårlig tekst på jobben at jeg ikke orker å gjøre det på fritiden også. 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2011 #13 Skrevet 10. februar 2011 Jeg synes i utgangspunktet at temaet for bloggen er interessant, men med dårlig språk, svake innlegg og rotete design så kommer jeg nok ikke til å følge den. Lykke til! 2
Gjest BabyBlue Skrevet 11. februar 2011 #14 Skrevet 11. februar 2011 Etter at jeg har lest her at det er bårde upersonøig og dårlig spræk, gidder jeg ikke å klikke meg inn engang. Og er damer over 30 "godt voksne damer"? De andre bloggerne er da tenåringer - i 20 årsalderen, så hun er da en god del eldre enn de andre skjønnhetsbloggerne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå