Gå til innhold

Anbefal meg en frokostblanding

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil gjerne ned i vekt, og må bli sunnere og spise litt mindre.

Klarer ikke å holde meg unna frokostblaninger(type havre og fitness) med melk og sukker til frokost. men sukkeret ødelegger jo veldig mye desverre :(og fitnessblandingen er jo ikke den sunneste..

Er det bedre med wetabix?klarer ikke å ike ha sukker i melken, og er heller ikke glad i frossenfrukt osv..:((((

Videoannonse
Annonse
Gjest navnelapp
Skrevet

Det er vel kanskje ikkje på frukosten du skal gjere det store innhogget i kaloriinntaket ditt? kva med å bruke musli og melonyoghurt eller kirsebæryoghurt? Det blir søtt nok, og veldig godt og mettande.

Skrevet

Det er vel kanskje ikkje på frukosten du skal gjere det store innhogget i kaloriinntaket ditt? kva med å bruke musli og melonyoghurt eller kirsebæryoghurt? Det blir søtt nok, og veldig godt og mettande.

mener du at jeg burde spise noe annet? hva slags melon eller kirsebyohurt inneholder lite kalorier?:)og hva slags musli ?blr ikke det ca like mange kalorier som frokostblanding?

Skrevet

Det gjør ikke noe om du får i deg litt kalorier om morgenen.

Det er i måltidene ut over dagen du på kutte ned på kaloriene.

Frokost i magen setter igang forbrenningen,så det er viktig med frokost!!

Gjest navnelapp
Skrevet

Frukostblandingar varierer veldig i kaloriinnhald og næringsinnhald. Nokre er nærast berre sukker og luft, medan andre er fiber, grove kornslag og nøtter, og det søte er t.d. rosiner. Eg brukar berre vanleg tine yoghurt, det finst mange slag som varierer frå butikk til butikk.

Skrevet

Frukostblandingar varierer veldig i kaloriinnhald og næringsinnhald. Nokre er nærast berre sukker og luft, medan andre er fiber, grove kornslag og nøtter, og det søte er t.d. rosiner. Eg brukar berre vanleg tine yoghurt, det finst mange slag som varierer frå butikk til butikk.

har du noen gode konkrete du kan anbefale?

og en god yogurt UTEN klumper?

Skrevet

Jag vet inte hur det är i Norge, men i Sverige kan man göra egna frukostblandningar på Ica! Jag tycker att det blir kjempegodt. :) De har tranbär, russin, pumpafrön, linfrön, havre och mycket mycket mer. Man köper det på lösvikt och kan blanda hur man vill.

Skrevet

Lag selv!

5 dl havregryn

3-4 ss linfrø

3-4 ss gresskarkjerner (dette har jeg aldri, men bruker mandler i stedet for)

3-4 ss solsikkekjerner

3-4 ss kruskakli

3-4 ss hakkede valnøtter

1-2 ss olje

1-2 ss honning

Bland sammen på bakepapir på en stekeplate og putt i ovnen på 175 grader i ca 20 min. Rør rundt hvert 5. minutt. Døren kan godt stå på gløtt og pass på for det kan fort bli brent. La det avkjøle seg og bland inn rosiner om du vil. Jeg har drikkeyoghurt over müslien og det er veldig godt :)

Skrevet

Lag selv!

5 dl havregryn

3-4 ss linfrø

3-4 ss gresskarkjerner (dette har jeg aldri, men bruker mandler i stedet for)

3-4 ss solsikkekjerner

3-4 ss kruskakli

3-4 ss hakkede valnøtter

1-2 ss olje

1-2 ss honning

Bland sammen på bakepapir på en stekeplate og putt i ovnen på 175 grader i ca 20 min. Rør rundt hvert 5. minutt. Døren kan godt stå på gløtt og pass på for det kan fort bli brent. La det avkjøle seg og bland inn rosiner om du vil. Jeg har drikkeyoghurt over müslien og det er veldig godt :)

Det låter gott! Men generellt sätt innehåller drickyoghurt mer socker än vanlig yoghurt (de typer jag tittat på) så man bör nog vara lite observant även på det området. Jag älskar mild vanliljyoghurt!

En tumregel när det gäller yoghurt är att ju mindre fett det är, desto mer socker är det. Jag rekommenderar definitivt att ta den med något högre fettprocent, den mättar mer och blodsockret blir mer stabilt och risken för att sötsuget ska triggas igång minskas drastiskt! :)

• Liker 1
Skrevet

Det låter gott! Men generellt sätt innehåller drickyoghurt mer socker än vanlig yoghurt (de typer jag tittat på) så man bör nog vara lite observant även på det området. Jag älskar mild vanliljyoghurt!

En tumregel när det gäller yoghurt är att ju mindre fett det är, desto mer socker är det. Jag rekommenderar definitivt att ta den med något högre fettprocent, den mättar mer och blodsockret blir mer stabilt och risken för att sötsuget ska triggas igång minskas drastiskt! :)

Det kan godt hende, jeg har ikke sjekket sukkerinnholdet på den jeg drikker. Men all yoghurt funker nok til :)

Skrevet

Bytt ut sukkeret med Sukrin, og du har gjort mye.

• Liker 1
Skrevet

Det gjør ikke noe om du får i deg litt kalorier om morgenen.

Det er i måltidene ut over dagen du på kutte ned på kaloriene.

Frokost i magen setter igang forbrenningen,så det er viktig med frokost!!

Neida, det er bare en myte - man skal gå uten mat mye lengre før det påvirker forbrenningen.

Skrevet

Bytt ut sukkeret med Sukrin, og du har gjort mye.

har det virkelig mye aa si? hvor mange sukrinbiter erstatter en spiseskje med sukker?

Skrevet

Jeg spiser en del puffet havre med melk og bringebærsyltetøy til frokost. En tallerken holder meg mett til lunch (ca 5-6 timer). :)

Skrevet

Jeg spiser 4-korn. Du kan ha i frukt, nøtter og bruke Biola, vanlig melk osv.

Gjest Applecore
Skrevet

Min hjemmelagde frokostblanding:

Havregryn

Havrekli

Linfrø

Hakket mørk sjokolade

Hakkede valnøtter

Rosiner

Tranebær

Nam.

Skrevet

Min hjemmelagde frokostblanding:

Havregryn

Havrekli

Linfrø

Hakket mørk sjokolade

Hakkede valnøtter

Rosiner

Tranebær

Nam.

er det mindre sukker og kalorier enn fitness da? sjokkis?

Gjest Applecore
Skrevet

er det mindre sukker og kalorier enn fitness da? sjokkis?

Aner ikke, men vil tro det er sunnere.

Masse fiber, ikke et fnugg med hvitt sukker, og veldig næringsrikt.

Rosinene er bare for at det skal smake litt søtt, men kan man jo selv velge hvor mange man vil ha i.

Sjokoladen skal uansett helst være 70% kakao, og mørk sjokolade skal jo være kjempesunt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...