AnonymBruker Skrevet 10. februar 2011 #1 Skrevet 10. februar 2011 Jeg vil gjerne ned i vekt, og må bli sunnere og spise litt mindre. Klarer ikke å holde meg unna frokostblaninger(type havre og fitness) med melk og sukker til frokost. men sukkeret ødelegger jo veldig mye desverre :(og fitnessblandingen er jo ikke den sunneste.. Er det bedre med wetabix?klarer ikke å ike ha sukker i melken, og er heller ikke glad i frossenfrukt osv..(((
Gjest navnelapp Skrevet 10. februar 2011 #2 Skrevet 10. februar 2011 Det er vel kanskje ikkje på frukosten du skal gjere det store innhogget i kaloriinntaket ditt? kva med å bruke musli og melonyoghurt eller kirsebæryoghurt? Det blir søtt nok, og veldig godt og mettande.
Lizzee Skrevet 10. februar 2011 #3 Skrevet 10. februar 2011 Kvinneguiden har jo hatt test av frokostblandinger Selv liker jeg den fra Tau Mølle (nr. 2 på testen) - også er jeg glad i havregryn!!
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2011 #4 Skrevet 10. februar 2011 Det er vel kanskje ikkje på frukosten du skal gjere det store innhogget i kaloriinntaket ditt? kva med å bruke musli og melonyoghurt eller kirsebæryoghurt? Det blir søtt nok, og veldig godt og mettande. mener du at jeg burde spise noe annet? hva slags melon eller kirsebyohurt inneholder lite kalorier?:)og hva slags musli ?blr ikke det ca like mange kalorier som frokostblanding?
Lizzee Skrevet 10. februar 2011 #5 Skrevet 10. februar 2011 Det gjør ikke noe om du får i deg litt kalorier om morgenen. Det er i måltidene ut over dagen du på kutte ned på kaloriene. Frokost i magen setter igang forbrenningen,så det er viktig med frokost!!
Gjest navnelapp Skrevet 10. februar 2011 #6 Skrevet 10. februar 2011 Frukostblandingar varierer veldig i kaloriinnhald og næringsinnhald. Nokre er nærast berre sukker og luft, medan andre er fiber, grove kornslag og nøtter, og det søte er t.d. rosiner. Eg brukar berre vanleg tine yoghurt, det finst mange slag som varierer frå butikk til butikk.
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2011 #7 Skrevet 10. februar 2011 Frukostblandingar varierer veldig i kaloriinnhald og næringsinnhald. Nokre er nærast berre sukker og luft, medan andre er fiber, grove kornslag og nøtter, og det søte er t.d. rosiner. Eg brukar berre vanleg tine yoghurt, det finst mange slag som varierer frå butikk til butikk. har du noen gode konkrete du kan anbefale? og en god yogurt UTEN klumper?
LetThemEatCake Skrevet 10. februar 2011 #8 Skrevet 10. februar 2011 Jag vet inte hur det är i Norge, men i Sverige kan man göra egna frukostblandningar på Ica! Jag tycker att det blir kjempegodt. De har tranbär, russin, pumpafrön, linfrön, havre och mycket mycket mer. Man köper det på lösvikt och kan blanda hur man vill.
Jill Skrevet 10. februar 2011 #9 Skrevet 10. februar 2011 Lag selv! 5 dl havregryn 3-4 ss linfrø 3-4 ss gresskarkjerner (dette har jeg aldri, men bruker mandler i stedet for) 3-4 ss solsikkekjerner 3-4 ss kruskakli 3-4 ss hakkede valnøtter 1-2 ss olje 1-2 ss honning Bland sammen på bakepapir på en stekeplate og putt i ovnen på 175 grader i ca 20 min. Rør rundt hvert 5. minutt. Døren kan godt stå på gløtt og pass på for det kan fort bli brent. La det avkjøle seg og bland inn rosiner om du vil. Jeg har drikkeyoghurt over müslien og det er veldig godt
LetThemEatCake Skrevet 10. februar 2011 #10 Skrevet 10. februar 2011 Lag selv! 5 dl havregryn 3-4 ss linfrø 3-4 ss gresskarkjerner (dette har jeg aldri, men bruker mandler i stedet for) 3-4 ss solsikkekjerner 3-4 ss kruskakli 3-4 ss hakkede valnøtter 1-2 ss olje 1-2 ss honning Bland sammen på bakepapir på en stekeplate og putt i ovnen på 175 grader i ca 20 min. Rør rundt hvert 5. minutt. Døren kan godt stå på gløtt og pass på for det kan fort bli brent. La det avkjøle seg og bland inn rosiner om du vil. Jeg har drikkeyoghurt over müslien og det er veldig godt Det låter gott! Men generellt sätt innehåller drickyoghurt mer socker än vanlig yoghurt (de typer jag tittat på) så man bör nog vara lite observant även på det området. Jag älskar mild vanliljyoghurt! En tumregel när det gäller yoghurt är att ju mindre fett det är, desto mer socker är det. Jag rekommenderar definitivt att ta den med något högre fettprocent, den mättar mer och blodsockret blir mer stabilt och risken för att sötsuget ska triggas igång minskas drastiskt! 1
Jill Skrevet 10. februar 2011 #11 Skrevet 10. februar 2011 Det låter gott! Men generellt sätt innehåller drickyoghurt mer socker än vanlig yoghurt (de typer jag tittat på) så man bör nog vara lite observant även på det området. Jag älskar mild vanliljyoghurt! En tumregel när det gäller yoghurt är att ju mindre fett det är, desto mer socker är det. Jag rekommenderar definitivt att ta den med något högre fettprocent, den mättar mer och blodsockret blir mer stabilt och risken för att sötsuget ska triggas igång minskas drastiskt! Det kan godt hende, jeg har ikke sjekket sukkerinnholdet på den jeg drikker. Men all yoghurt funker nok til
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2011 #12 Skrevet 10. februar 2011 Bytt ut sukkeret med Sukrin, og du har gjort mye. 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2011 #13 Skrevet 10. februar 2011 Det gjør ikke noe om du får i deg litt kalorier om morgenen. Det er i måltidene ut over dagen du på kutte ned på kaloriene. Frokost i magen setter igang forbrenningen,så det er viktig med frokost!! Neida, det er bare en myte - man skal gå uten mat mye lengre før det påvirker forbrenningen.
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2011 #14 Skrevet 10. februar 2011 Bytt ut sukkeret med Sukrin, og du har gjort mye. har det virkelig mye aa si? hvor mange sukrinbiter erstatter en spiseskje med sukker?
SmallTalk Skrevet 10. februar 2011 #15 Skrevet 10. februar 2011 Jeg spiser en del puffet havre med melk og bringebærsyltetøy til frokost. En tallerken holder meg mett til lunch (ca 5-6 timer).
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2011 #16 Skrevet 10. februar 2011 Jeg spiser 4-korn. Du kan ha i frukt, nøtter og bruke Biola, vanlig melk osv.
HerbGirl Skrevet 10. februar 2011 #17 Skrevet 10. februar 2011 Havregryn, dryss over litt solsikkefrø og litt linfrø. Evt. litt rosiner eller en halv banan for søtning. IKKE sukker. Usøtet soyamelk (denne er god: http://www.alprosoya.no/vaare-produkter/drikk/flavour/plain/drikk_uten_sukker_og_salt.html?no_cache=1)
Gjest Applecore Skrevet 10. februar 2011 #18 Skrevet 10. februar 2011 Min hjemmelagde frokostblanding: Havregryn Havrekli Linfrø Hakket mørk sjokolade Hakkede valnøtter Rosiner Tranebær Nam.
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2011 #19 Skrevet 10. februar 2011 Min hjemmelagde frokostblanding: Havregryn Havrekli Linfrø Hakket mørk sjokolade Hakkede valnøtter Rosiner Tranebær Nam. er det mindre sukker og kalorier enn fitness da? sjokkis?
Gjest Applecore Skrevet 10. februar 2011 #20 Skrevet 10. februar 2011 er det mindre sukker og kalorier enn fitness da? sjokkis? Aner ikke, men vil tro det er sunnere. Masse fiber, ikke et fnugg med hvitt sukker, og veldig næringsrikt. Rosinene er bare for at det skal smake litt søtt, men kan man jo selv velge hvor mange man vil ha i. Sjokoladen skal uansett helst være 70% kakao, og mørk sjokolade skal jo være kjempesunt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå