Gå til innhold

Pen gutt i blokka

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor i blokk, og for noen uker siden flyttet den inn to gutter i etasjen under meg. I går så jeg han ene for første gang, og han var ganske så pen! Jeg ser de altså veldig sjelden, da ingen av oss oppholder oss spesielt mye i oppgangen.

Hvordan kan jeg ta kontakt med han? Litt teit å ringe på flere uker etter at de flyttet inn for å si velkommen til bygget.. :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snart kommer sommmeren, og da vil dere sikkert møtes flere ganger... :)

Skrevet

Inviter han med ut på en kaffekopp, rett og slett en date.

Eller vent til våren kommer og man ferdes mer utendørs. Da møtes man oftere og kan finne en passende anledning

Skrevet

Snart kommer sommmeren, og da vil dere sikkert møtes flere ganger... :)

Hvis hun bor i en typisk norsk blokk er ikke det noen garanti.

Et fenomen som er typisk for nordmenn som bor i blokk er f. eks. at folk venter til gangen er tom før de forlater leiligheten :P. Det skjer faktisk. Mange som bor i blokk uten å kjenne naboen.

Nordmenn liker privatlivet sitt, kan man si.

Skrevet (endret)

Hva med å banke på og spørre om å låne litt mel f.eks? ;) Da får du se om han er mer enn bare et syn for øyet, og du vil samtidig sørge for at han vet hvem du er. Om du føler stemningen er god etter dette kan du jo f.eks. invitere han på middag eller fest? :)

Endret av Pinklightning
  • Liker 1
Skrevet

Arranger en fest/vorspill , send ut nabovarsel med en invitasjon til han/dem :)

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Hvis hun bor i en typisk norsk blokk er ikke det noen garanti.

Et fenomen som er typisk for nordmenn som bor i blokk er f. eks. at folk venter til gangen er tom før de forlater leiligheten :P. Det skjer faktisk. Mange som bor i blokk uten å kjenne naboen.

Nordmenn liker privatlivet sitt, kan man si.

Kan hende dette skjer i blokka der jeg bor, men de fleste står faktisk å henger i gangene og skravler ofte :gjeiper: Fester har vi også og i perioder renner vi dørene ned til hverandre.

Men ja du må bare ringe på hos naboen. Finn på noen unskyldninger. Be om hjelp til å henge opp noe på veggen eller noe annet. Det er lov.

Gjest Nigiria
Skrevet

Ohh, spennende! Du kan f.eks. bare hilse på og spørre om du kan få lov til å se hvordan de har det i gangen sin/kjøkkenet, fordi du selv vurderer å pusse opp og har hørt det var fint der. Hos meg har naboer ringt på for å låne bakevarer, spørre om vi skal kjøpe inn ved sammen (alle i blokka - billigere), hørt om jeg kan passe hunden en halvtime, få en forklaring på hvordan fellesvaskeriet fungerer m.m. Har vært koselig og naturlig å prate med naboene i slike situasjoner alle ganger, og synes ikke det virker rart. Forstår ikke helt hvorfor du skal vente til sommeren. Finn på et spørsmål - ring på og skru på sjarmen. Det er nok til å komme på "hei" pluss litt småsnakk, så kan det jo kanskje utvikle seg fra der. Lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...