Gå til innhold

Kan barn være ute å leke en liten stund ved lav feber(38-38,5)

Kan barn være ute ved lav feber?  

29 stemmer

1. 1. Lar du ditt barn være ute å leke en liten stund ved lav feber(38-38,5) - når barnet ellers har bra almenntilstand?

Anbefalte innlegg

Kan barn være ute å leke en liten stund viss de har lav feber( 38-38,5), men ellers har bra almenntilstand? Eller vil dette bare gjøre vondt verre og forlenge sykdomsforløpet

Hva gjør dere andre mødre?

Fortsetter under...

Synes ikke 38,5 er lav feber, men uansett; mine barn får ikke være ute så lenge de har feber. Den kan _kanskje_ få være med på en kort butikktur dersom almenntilstanden er bra, men det er sjelden de får lov til det også.

• Liker 1

Jeg holder de inne. Har de feber betyr det at kroppen jobber for å bli frisk og da er det best å ta det med ro.

For å ikke snakke om at det er en grei regel at har man vært hjemme fra skole/barnehage pga sykdom så må man være hjemme resten av dagen. Det skal være kjedelig å være syk :gjeiper:

Eg sender mine ut for å leke, selv om di har litt feber, (så lenge di ønsker det og almenntilstanden er god.)

Men eg ser jo vær og vind ann., og kler di godt. De er heller ikke så lenge ute om gangen, siden man skal ta det litt rolig når feberen trenger på. :)

Gjest Annaires

Synes ikke 38,5 er lav feber,

Det er jo først når tempen er over 38-38,5 man har feber da, så for meg er dette lite feber.

Ts: når barnet er febril bør det være inne, og helst ta det med ro. Det er jo kroppens måte å si i fra at alt ikke er som det skal.

TS her! Ser ut til at de fleste mener nei, slik som jeg også gjør:) Måtte bare spørre da det var en slektning som mente bestemt noe annet og da ble jeg usikker på om jeg tok feil. Jeg mener også at et barn bør være inne ved feber. Godt å få det bekreftet!:) Takk alle sammen:)

Annonse

Det er jo først når tempen er over 38-38,5 man har feber da, så for meg er dette lite feber.

Ts: når barnet er febril bør det være inne, og helst ta det med ro. Det er jo kroppens måte å si i fra at alt ikke er som det skal.

Veeel. Normaltemperatur er ca 37,5 - så strengt tatt er det vel feber hvis det er over det. Men alle reagerer forskjellig på feber. Hadde jeg hatt 38,5, ville jeg ha ligget totalt utslått på sofaen (jeg har normaltenmperatur på 36,5)og vært dritdårlig.

Når det er sagt, holdt jeg alltid sønnen min inne og i ro når han hadde feber - uansett.

Sier ja, eller det blir vell alt etter hva temperaturen vanligvis ligger på.

Og sålenge barnet er oppbegående osv.

Alle har bare godt av frisk luft når dem er syke.

Så sender heller barnet ut godt påkledd i 20-30 minutter, enn å holde det inne hele dagen.

Noen ganger blir de faktisk fortere friske når de får litt frisk luft :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...