Gå til innhold

hvordan er GR kursa?

Fremhevede innlegg

Gjest pauline
Skrevet

jeg skal begynne på grete roede kurs og er kjempespent på om det er vel investerte penger. Lest en del om kalorifokusering, som høres litt kjdelig ut. Leste også om en som mente det ble litt "syklubb"snakk om babyer og gardiner på møtene, og jeg som er singel og barnløs ønsker ikke sånne mtøer. Er jeg forresten for "tynn" til å gå på et sånt kurs? Jeg er 170 høy og veier 73 kilo, tidligere veide jeg 66.

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

For det første, det er jo ikke mange kiloene du vil trenge å gå ned, men du vil ( håper jeg) bli tatt godt imot likevel. Det vil være folk der som kun trenger å gå ned 5 kilo og noen som skal ned 30-40-50 kilo.

Jeg har gått på 3 GR-kurs. Det første var i Kongsvinger og der var det kjempeålreit. Der ble det fokusert på mat, trening og vi snakket selvfølgelig masse om dette. Lederen var kjempemotiverende, og det var også de andre deltagerne.

Etter at jeg flyttet derfra begynte jeg på kurs her jeg bor nå, og det var syklubb delux. Jeg var lite intressert i å høre om skravlekjerringene sine barn og ektemenn, og hun som var leder for gruppa ble fullstendig overkjørt av enkelte av skravlekjerringene. Lederen forsøkte flere ganger å lede samtalene inn på mat og slike ting, men det gikk dårlig hver gang. Tilslutt slutta jeg, for jeg fikk ingenting ut av det.

Når du kommer dit, vil det første dere gjør være å gå på vekta. De andre deltagerne vil ikke få vite hvor mye du veier, men hvor mye du har gått ned.

Ellers så er det jo da som jeg nevnte prat om mat, hva du burde spise, hva du ikke burde spise, om kaloriinntak osv osv.

Det er mye lettere å holde motivasjonen ved like om man går på et kurs, for de vil alltid hjelpe deg, komme med tips til forandringer om vekta står stille og slike ting.

Det eneste jeg ikke liker er den store fokuseringen på kalori-telling, og alt for lite fokusering på trening.

Men dette er forskjellig fra kurssted til kurssted.

Ta kontakt med kursstedet der du bor og spør om du kan komme for å observere en time og se om det er noe for deg før du melder deg på. :blunke:

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei

jeg har nettopp begynt på mitt andre grete roede kurs og har hittil gått ned 8 kg (har 20 kg til som jeg vil bli kvitt).

jeg er 29 år og de fleste på kurset mitt er i alderen 20-35 år, med forskjellige kropper og størrelser.

Langt ifra en syklubb, bare mange jenter som har det samme målet. Jeg gleder meg til kursene, de motiverer og holder meg i tøylene...

Anbefales STERKT!!!

Hilsen en slankere Mie :D

Skrevet

Ja, men bøygen er når en ikke går på kurs mer, det er da det gjelder ... :oops:

Gjest Anonymous
Skrevet
Ja' date=' men bøygen er når en ikke går på kurs mer, det er da det gjelder ... :oops:[/quote']

Så sant så sant. Det vanskeligste er å unngå å legge på seg igjen når man er ferdig på kurs og "utsulta" på all fy-maten..

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg syntes kurskveldene var ufattelig kjedelige. Først var det veiing, og etter det kunne jeg gått hjem uten å gå glipp av stort. Det var en laaaaang runde hvor alle deltakerene fortalte litt om hvordan det gikk med mat, mosjon og motivasjon. Alle hadde lyst på snop, hadde spist for lite, trent for mye, gått opp i stedet for ned og skjønte ikke hvordan de skulle telle kalorier. Så gikk vi hjem. Jeg gikk ned 7 kilo på like mange uker, men det hadde lite med selve møtene å gjøre. Det var mer opplegget som det står om i kursboka som motiverte meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...