Gjest kreps73 Skrevet 10. februar 2011 #1 Skrevet 10. februar 2011 Skal gifte oss borgerlig og jeg vil ikke ha brudekjole, men en enkel "vanlig" kjole. Ønsker tips om kjoler og evt hvor den kan kjøpes. (akershus)
Gjest Instamatic Skrevet 10. februar 2011 #2 Skrevet 10. februar 2011 Denne! http://www.media.allerinternett.no/php/obj.phpi?d=x3&o=3811657&w=378&h=505&ee=1297160543&frame=0&nobg=1 Fra H&M kolleksjonen som kommer ut i April! (og så kan du gi den til meg når du har brukt den;) ) 2
Eirie Skrevet 11. februar 2011 #3 Skrevet 11. februar 2011 (endret) http://www.dzage.co.uk/collection-bridesmaid.html EDIT: Du må trykke på pilene bortover, så er det den siste kjolen som er rosa/sort eller hvit/hvit lengst mot høyre. Jeg skal ha denne kjolen, men med champagnefarge under og ikke rosa ^^ Får den i hvitt/ivory også - som er kjempefin! Jeg fant min brukt i en brudesalong, og fikk den for 1500kr! Den sitter godt, med innebygd "korsett" og glidelås i ryggen. Dessuten kan den brukes til andre anledninger senere uten at det ser for "galt" ut Vet ikke om det var noe slikt du tenkte på, men jeg er hvertfall veldig fornøyd med kjolen min. Skal bruke den når vi gifter oss på tinghuset. Endret 11. februar 2011 av Eirie
Gjest kreps73 Skrevet 17. februar 2011 #4 Skrevet 17. februar 2011 Takk for fine forslag. Har funnet en på sparkjøp http://www.sparkjop.no/Sparkjop/Products/cat_23/PID-811372%28SparBase%29.aspx . Hva synes dere om den? Hva med fargen?
Antlers Skrevet 17. februar 2011 #5 Skrevet 17. februar 2011 Denne! http://www.media.allerinternett.no/php/obj.phpi?d=x3&o=3811657&w=378&h=505&ee=1297160543&frame=0&nobg=1 Fra H&M kolleksjonen som kommer ut i April! (og så kan du gi den til meg når du har brukt den;) ) Og så kan du plutselig legge på deg litt, slik at den ikke passer lenger, og gi den til meg Fineste kjolen jeg har sett på lenge. Du vet ikke tilfeldigvis hva den kommer til å koste også? Til TS: Kjolen fra Sparkjøp var pen, men synes fargen blir litt grå og trist til et bryllup (selv om det er borgerlig aldri så mye). Hva med denne i hvitt, sammen med en kort cardigan i en frisk farge? http://www.sparkjop.no/Sparkjop/Products/cat_23/PID-811426%28SparBase%29.aspx Jeg bor rett ved et sted hvor de utfører borgerlige vielser, og de fleste brudene jeg ser har litt enkle kjoler i hvitt eller pasteller, gjerne med litt fargesterkt tilbehør
Gjest Spinell Skrevet 17. februar 2011 #6 Skrevet 17. februar 2011 (endret) Den foreslåtte kjolen (fra kreps73) syntes jeg ikke noe særlig om. Både stoffkvalitet, snitt, sømmer og nagler så ut til å være av lav kvalitet, og jeg mistenker at den ser bedre ut på bilde enn i virkeligheten. Jeg har ikke noe imot billige kjoler, men de bør helst ikke se billige ut. Men jeg likte fargen godt Selv ville jeg nok unnet meg en litt mer "høytidelig" kjole enn den, uten at det trenger å være noen bløtkake av den grunn. Endret 17. februar 2011 av Spinell
Gjest kreps73 Skrevet 17. februar 2011 #7 Skrevet 17. februar 2011 (endret) Antlers: Jeg er enig i det med fargen, dumt den ikke er i hvit. Den du foreslo er jo kjempefin. Takk. Endret 17. februar 2011 av kreps73
kanelsnurr Skrevet 17. februar 2011 #8 Skrevet 17. februar 2011 Jeg er enig med Spinell, sparkjøp-kjolen så akkurat så billig ut som den er, og det er ikke positivt. Jeg skjønner kjempegodt å ikke ville kjøpe seg en brudekjole til 10k, men en litt mer luksus enn det synes jeg du skal unne deg på den store dagen din. Mine forslag; Denne, eller denne. Coast ligger forresten på byporten, mens InWear har butikk på Oslo City.
Mille_ Skrevet 17. februar 2011 #9 Skrevet 17. februar 2011 Jeg synes det er litt vanskelig å gi råd om kjole uten å vite når du gifter deg (årstid), og hvilken stil du er ute etter. Feks vil du ha en lang eller kort kjole, stroppeløs/halterneck/båthals/spagettistropper etc etc, fasong osv. Hvis jeg ikke skulle ha hatt en brudekjole/hvit kjole når jeg giftet meg, hadde jeg nok valgt en kjole i farger som champagne, fersken, lys rosa e.l. Det finnes forøvrig veldig enkle brudekjoler som kanskje kan være aktuelle også? Her er uansett noen forslag: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8,9, 10 Også et eksempel på en sommerlig brudekjole: 1
Gjest kreps73 Skrevet 17. februar 2011 #10 Skrevet 17. februar 2011 Takk for mange fine forslag Mille_. Blir sommerbryllup. Vil at kjolen er lang med enten stropper eller halterneck.
Snuppa Skrevet 17. februar 2011 #11 Skrevet 17. februar 2011 Enig med de andre her om at Sparkjøp-kjolen ikke var noe særlig. Synes ikke noe om det andre forslaget fra Sparkjøp heller. Gå for noe som er enkelt og klassisk. Er jo hyggelig å kunne se på bryllupsbildene om 20 år uten å måtte gremmes over hvor fæl man så ut...... (har sett nok bilder fra 80-tallsbryllup til å vite at det ofte skjer hvis man velger noe veldig motepreget!)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå