Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har bachelor i sosiologi og det er vel noe av de mest vanskelige å få jobb med(jada, skulle valgt annerledes og alt det der, men var ung og lite karrierbevisst da jeg valgte, og jeg likte faget veldig godt, så det ble nå engang sånn) Noen som har tips eller råd til hvordan jeg kan bli mer aktuell på arbeidsmarkedet, noe mer utdanning jeg bør ta, hva som helst? Er helt rådvill og fortvilet nå

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dessverre er en bachelor verdt mye mindre i dag enn den var for bare noen år siden.

Jeg vil anbefale deg og enten studere videre (master) eller ta en ppu (praktisk pedagogisk utdanning) slik at du kvalifiserer til å jobbe som lærer. :)

Skrevet

takk for svar. Hvis jeg skal ta master i sosiologi må jeg vite at det gir meg mer jobbmuligheter, det er jeg ikke så sikker på, det er vel kanskje så ille at en sosiologiutdanning uansett lengde er veldig vanskelig å få jobb med. Kan jeg feks ta master i et annet samfunnsvitenskapelig fag? Lærer har jeg nok verken evner eller lyst til å være, siden jeg er litt stille og tilbaketrukken. Nok et hinder når man skal ut på arbeidsmarkedet, klarer nemlig ikke det å "selge" meg selv til arbeidsgivere, som det er forventet at man skal kunne klare i dag. Håper bachelorutdanningen kan bli verdt noe igjen, det er jo tross alt en utdannelse som tilbys ved alle norske universitet, slik at den bør jo telle sånn sett. Fikk jo alltid høre at det lønner seg med utdannelse, men når jeg ser på dagens samfunn vet jeg sannelig ikke

Skrevet

Det er mange flere jobbmuligheter med en master enn med en bachelor. I relevante jobbannonser søkes det ofte etter en med 5-års høyere utdanning eller mer. Og jeg tror ikke arbeidsmarkedet for sosiologer og andre med liknende utdanning er så ille som mange skal ha det til. Flere statistikker viser feks at det er blitt et større behov for samfunnsvitere nå enn tidligere!

På UiO vet jeg også at en også kan søke seg inn på master i rettssosiologi med en sosiologi bachelor. :)

#AB1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...