Gå til innhold

Noen som leste denne avisartikkelen for noen dager siden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste en artikkel i en avis for noen dager siden, hvor det sto at gjennomsnittsmannen i dette landet hadde ca. 170 000 kr på konto, i rogaland var beløpet 193 000.

Skulle gjerne lest dette en gang til, men finner den ikke. Noen som kan hjelpe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tusen takk, men kan dette virkelig stemme. Ingen jeg kjenner (eller i hverfall ikke mer enn et fåtall) har så mye penger på kontoen...

Skrevet

Husk at dette er gjennomsnittstall.

Det er sikkert mange i aldersgruppen 50-66 år som drar opp

snittet en god del. Da er det ikke sikkert det er så mange i aldersgruppen du sikter til som har så mye.

Noe av forklaringen er nok her.

PS ! Vil de du kjenner virkelig fortelle deg hvor mye penger de har i banken... ?

Skrevet

PS ! Vil de du kjenner virkelig fortelle deg hvor mye penger de har i banken... ?

Det tenkte jeg også på. Jeg får mange spørsmål over hvor mye penger jeg har i banken(har over det dobbelte av gjennomsnittet for min aldersgruppe), fra en venninne, men hun vet ikke nøyaktig, og siden jeg har lån så reflekteres ikke dette i skattelistene heller - men ellers kan jeg tenke meg at ingen vil tro eller tenke seg at jeg har så mye penger uansett.

Skrevet

Husk at dette er gjennomsnittstall.

Det er sikkert mange i aldersgruppen 50-66 år som drar opp

snittet en god del. Da er det ikke sikkert det er så mange i aldersgruppen du sikter til som har så mye.

Noe av forklaringen er nok her.

Det kan være at dette er riktig, har jo aldri spurt om det direkte da... Men ser jo at folk rundt meg tar opp ekstra lån osv... enten for å pusse opp, kjøpe bil el... fortår ikke hvorfor hvis de har 400 000 (for et par) stående i banken... Men som du sier det er nok flere faktorer som spiller inn. Disse tallene er jo heller ikke formue, siden folk flest har mer gjeld enn innskudd.. Bare litt interessant:-)

Skrevet

Disse tallene er jo heller ikke formue, siden folk flest har mer gjeld enn innskudd.. Bare litt interessant:-)

Nettopp. Dette var en innskuddsstatistikk, ikke kombinert gjeld og formue. Som du sier så har nok de fleste gjeld, men som også statistikken viser ; Ola Nordmann har også innskudd i banken.

Skrevet

Hva inkluderer en slik innskuddsstatistikk egentlig? Vanlige kontoinnskudd selvsagt, og jeg regner med at BSU også er inkludert, men mer? Fondssparing? Pensjonssparing?

Skrevet

Hva inkluderer en slik innskuddsstatistikk egentlig? Vanlige kontoinnskudd selvsagt, og jeg regner med at BSU også er inkludert, men mer? Fondssparing? Pensjonssparing?

Jeg er nok en av dem som trekker snittet opp. Jeg har ca 160.000 i BSU, 60000 i fond og 60000 på sparekonto. I tillegg har jeg satt av "mindre" beløp til buffer og ferie, så alt i alt har jeg nok godt over 300000 i banken (og jeg er "bare" 25 år). MEN, jeg har masse gjeld (bolig og studielån), så jeg går i minus jeg også ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...