Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg har bestemt meg for å søke jobb hos ein bensinstasjon. Problemet er at eg ikkje veit hva søren eg skal skrive i søknaden, har ikkje skrevet søknad på fleire år, sist gang var det lærlingsøknad. Eg har aldri jobba på bensinstasjon før, ei heller har eg noen relevant erfaring å vise til. I tillegg har eg ein viss grad sosial angst, men eg er villig til å utfordre meg sjølv og gi meg sjølv eit spark bak for å overkomme angsten og få meg ein jobb. Eg føler det kan hjelpe at det er snakk om vikariat/deltid. Kan noen hjelpe meg med søknadskriving?

Eg har kikka her, har så langt kun klart å skrive ned mitt navn, adresse, email, dato og infoen til bedriften, tittel og har vist til hvor eg fant annonsen. Det eg sliter med er følgende:

# Kort om personalia, det er vanlig å nevne alder.

# Årsaken til at du søker, din motivasjon, hvorfor denne jobben, hvorfor denne bedriften.

# Dine faglige kvalifikasjoner.

# Personlige egenskaper/fortrinn.

Beskriv til slutt hvorfor du mener du kan tilby "det lille ekstra" . Vær selvbevisst. Gi gjerne en kort karakteristikk av deg selv på slutten. Ikke vær for beskjeden, men unngå tirader av selvskryt.

Samt eg er usikker på hva de meiner med attester? Hvilke attester er det snakk om og hvor kan eg få tak i det?

Takk på forhånd for all hjelp.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En attest er et brev som din tidligere arbeidsgiver har skrevet og gitt deg ved arbeidsforholdets slutt, og som omhandler arbeidsforholdet ditt. Noen skriver bare at du har jobbet der, hva du har jobbet som og hvor lenge, andre skriver også om deg som arbeidstaker. Hvis du har hatt jobb før skal du ha fått en attest fra hvert arbeidssted, og hvis en arbeidsplass ber om attestene dine sender du inn en kopi av dem, ikke originalen.

Skrevet

En attest er et brev som din tidligere arbeidsgiver har skrevet og gitt deg ved arbeidsforholdets slutt, og som omhandler arbeidsforholdet ditt. Noen skriver bare at du har jobbet der, hva du har jobbet som og hvor lenge, andre skriver også om deg som arbeidstaker. Hvis du har hatt jobb før skal du ha fått en attest fra hvert arbeidssted, og hvis en arbeidsplass ber om attestene dine sender du inn en kopi av dem, ikke originalen.

Eg har ingen attester då, for det har eg ikkje fått.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...