Gå til innhold

28 forsømte hunder

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har lest det ja. Og vanvittig er det!

Men det som er enda mer vanvittig er denne stupide loven. Loven som gjør at de som blir fratatt dyr pga slikt som dette, får bestemme om dyret skal leve eller dø. I mitt hode blir det fulstendig bakvendt, når disse personene fra før har vist seg totalt uskikket til å ha med dyr å gjøre! :kjempesinna:

Jeg mener avgjørelsen om omplassering/avlivning burde blit tatt av fagfolk. Og da mener jeg ikke mattilsynet!

Skrevet

Jeg leste saken tidligere, og fikk vondt i hjerterota. Jeg håper inderlig at denne eieren gir tillatelse til omplassering, og at han/hun mottar straff.

Gjest Caitlin
Skrevet

Dyrene i Norge har ingen rettigheter. Dyrevernsloven er en vits, spør du meg :kjefte:

Skrevet

Helt enig med dere!! At de får lov til å avlive hunder om eieren NEKTER å gi dyrene fra seg?!?! Hva slags lov er det liksom? :kjefte::kjefte:

Skrevet

Men det som er enda mer vanvittig er denne stupide loven. Loven som gjør at de som blir fratatt dyr pga slikt som dette, får bestemme om dyret skal leve eller dø. I mitt hode blir det fulstendig bakvendt, når disse personene fra før har vist seg totalt uskikket til å ha med dyr å gjøre! :kjempesinna:

Jeg mener avgjørelsen om omplassering/avlivning burde blit tatt av fagfolk. Og da mener jeg ikke mattilsynet!

Signerer.

Skrevet

Signerer. Det blir noe slikt som "Skal ikke jeg ha dem, så skal ingen ha dem." Men en må også huske på at noen ikke makter å ha så mane dyr lenger. Om en har blitt psykisk syk, eller fordi en har blitt kraftig ufør.

Gjest Instamatic
Skrevet

Ingen har god grunn til å ha 28 dyr

Skrevet

Det burde virkelig vært større grenser på dyrehold i Norge ja. Dyrevernsloven burde vært fornyet og utvidet mye. I den burde det også vært en lov på hvor mange dyr man kan ha. For jeg er enig med deg Instamatic, ingen trenger 28 hunder. Dette med unntak selvfølgelig. Det krever en spesiell form for omsorg, og medlidenhet i personer som bryr seg sterkt om dyr som det virker som at mange mennesker ikke eier. De personene som har dette genet for omsorg for dyr er i mindretall virker det som, for det tar utrolig lang tid fra forslag på endring av dyrevern til faktisk utførelse.

Jeg skulle ønske at mennesker forstod dyr på samme måte som jeg gjør, og flere andre som interesserer seg for dyr og ser på dyr som en stor ressurs i samfunnet, fantastiske familiemedlemmer og livsvenner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...