Nuith Skrevet 9. februar 2011 #21 Skrevet 9. februar 2011 Jeg ville iallefall møtt opp på jobb i morgen, så ingen fikk anledning til å snakke bak ryggen på meg. Og lykke til, det ordner seg nok 1
Gjest leser Skrevet 9. februar 2011 #22 Skrevet 9. februar 2011 om man går inn på detaljer for meldingen kan man se når meldingen ble sendt fra di telefon (om problemet var at den kom så sent), da kan han bevise at det var tull på nettet som forårsaket forsinkelsen.
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2011 #23 Skrevet 10. februar 2011 Kunne han ikke baare vist meldingen til kona så hadde hun sett at den var jobbrelatert og ikke noe farlig? Får du noe dritt av de andre på jobb så er det bare å vise dem meldingen og forklare hva som skjedde. 1
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2011 #24 Skrevet 10. februar 2011 HAN burde jaggu være flau over situasjonen. Tenk å bli driti ut så jævlig forran sine ansatte.. Du har ikke gjort noe galt. Overhodet. Legg det fra deg og fortsett som før. Om dette gjentar seg har du full rett til å eksplodere. Sier siom runekki; cheers!
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 10. februar 2011 #25 Skrevet 10. februar 2011 Bare lest åpningsinnlegget. Du har ingenting å være flau over! Sjefen, og kona til sjeen, derimot, bør være ganske flaue nå.. Du sendte et referat, og dama gikk bananas og overtolka det. Det skal ikke gå ut over deg at hun er paranoid! Så her er det strengt tatt hun som har oppført seg uproft. Bare møt opp på jobb, og ta et tar-tre ord med sjefen din. Det burde holde med "hei, håper det ordna seg med kona di, og at vi kan legge dette bak oss.".
Gjest mistenkelig Skrevet 10. februar 2011 #26 Skrevet 10. februar 2011 Slapp av. Sjefen din vet akkurat hva du meldte han. Du leverte nøyaktig det han hadde bestilt. At sms-trafikken var dårlig var ikke din feil. Han har ei sjalu kone som elsker han. Det er temmelig slitsomt, men også litt godt. Det er hans problem. Og sjefskona sitt problem. Gå på jobben du, og vær fornøyd med at du gjorde det du skulle. Å, jeg tror at dette er en kon som har opplevd at mannen har vært utro tidligere og at det er grunnen til at hun er sjalu nå. Men TS har ingen grunn til å ha dårlig samvittighet for noe, hun har bare informert sjefen.
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2011 #28 Skrevet 10. februar 2011 den mannen er flau ja.tenk å ha en kone som ringer kolegaer på jobb og beskyller dei for å vere utro med hennes mann! han har nok mista litt av sin status som sjef ja! vis mld til damene i resepsjonen og be dei skrive det og henge det opp på pauserommet med historien din under.kommer til å blir morro den dagen der på jobb da! stå på på jobb du har ikkje gjort noe galt og det vet du!
:-) anna Skrevet 10. februar 2011 #29 Skrevet 10. februar 2011 Jeg synes du skal sende en kort mail til ham. Grunnen til det er at det så langt bare er snakk om telefonisk kontakt. Om du sender en mail om dette, så vil du "formalisere" at noe har skjedd, uten at det betyr at andre involveres. Det vil gjøre det vanskeligere for ham å bevisst eller ubevisst forskjellsbehandle deg senere. Jeg hadde skrevet følgende. Viser til samtale med deg xx februar, i forbindelse med at jeg ble oppringt av din kone xx februar. Som sagt i samtalen med deg har jeg opplevd hele situasjonen som svært ubehagelig. Etter min oppfatning har all kontakt mellom deg som sjef og meg som ansatt i forkant av denne situasjonen, vært helt normal og profesjonell, og jeg ønsker at det skal fortsette på denne måten. Min forståelse av situasjonen etter samtalen med deg er at du ikke har noe å utsette på meg som ansatt og samarbeidet oss i mellom, og at du beklager at jeg fikk denne telefonen. Det setter jeg pris på. Og som sagt på telefon forventer jeg forventer at dette ikke kommer til å få konsekvenser for min arbeidshverdag eller min fremtid i firmaet. Jeg ønsker ikke på noen måte en arbeidssituasjon der andre elementer enn de som har med arbeidssoppgaver og interne forhold skal påvirke samarbeidet og arbeidshverdagen. Med dette anser jeg denne saken som ute av verden. 8
Gjest norah Skrevet 10. februar 2011 #30 Skrevet 10. februar 2011 (endret) Jeg synes du skal sende en kort mail til ham. Grunnen til det er at det så langt bare er snakk om telefonisk kontakt. Om du sender en mail om dette, så vil du "formalisere" at noe har skjedd, uten at det betyr at andre involveres. Det vil gjøre det vanskeligere for ham å bevisst eller ubevisst forskjellsbehandle deg senere. Jeg hadde skrevet følgende. Viser til samtale med deg xx februar, i forbindelse med at jeg ble oppringt av din kone xx februar. Som sagt i samtalen med deg har jeg opplevd hele situasjonen som svært ubehagelig. Etter min oppfatning har all kontakt mellom deg som sjef og meg som ansatt i forkant av denne situasjonen, vært helt normal og profesjonell, og jeg ønsker at det skal fortsette på denne måten. Min forståelse av situasjonen etter samtalen med deg er at du ikke har noe å utsette på meg som ansatt og samarbeidet oss i mellom, og at du beklager at jeg fikk denne telefonen. Det setter jeg pris på. Og som sagt på telefon forventer jeg forventer at dette ikke kommer til å få konsekvenser for min arbeidshverdag eller min fremtid i firmaet. Jeg ønsker ikke på noen måte en arbeidssituasjon der andre elementer enn de som har med arbeidssoppgaver og interne forhold skal påvirke samarbeidet og arbeidshverdagen. Med dette anser jeg denne saken som ute av verden. dette er det mest fornuftige svaret du har fått til nå. du gjorde ingenting galt ved å sende sms - dette er en helt normal kommunikasjonsmåte i dagens arbeidsliv. du må overhodet ikke ta kontakt med kona - hun har ingenting med deres arbeidsrelasjon å gjøre, og du må til enhver tid oppføre deg profesjonelt. det som nok har skjedd er at han har ei ekstremt sjalu kone av gode eller dårlige grunner, som ikke eier impulskontroll - og han har blitt ekstremt flau av hva som har skjedd. ser for meg at hun har skjelt ham ut - sagt at hun har ringt deg, og han har da lurt på hvordan i alle dager han skal kunne fremstå som en profesjonell leder etter dette....derav hans unnskyldende telefonsamtale til deg. han er garantert veldig, veldig pinlig berørt av dette. og helt sikkert red for at dette får konsekvenser for ham som leder. det er nok ingen på jobb som har snakket om deg - det er nok heller din sms som har kommet på et veldig dårlig tdspunkt(de har sikkert kranglet rett før).... jeg ville organisert meg straks, slik at du får en organisasjon å forholde deg til fremfor konas venninne. send mailen i kopi til dem, slik at de er orientert om saken. ikke bytt jobb - behold den, og vis at du ikke lar deg affisere av dette. Endret 10. februar 2011 av norah 1
I Grosny Skrevet 10. februar 2011 #31 Skrevet 10. februar 2011 Jeg synes du skal sende en kort mail til ham. Grunnen til det er at det så langt bare er snakk om telefonisk kontakt. Om du sender en mail om dette, så vil du "formalisere" at noe har skjedd, uten at det betyr at andre involveres. Det vil gjøre det vanskeligere for ham å bevisst eller ubevisst forskjellsbehandle deg senere. Jeg hadde skrevet følgende. Viser til samtale med deg xx februar, i forbindelse med at jeg ble oppringt av din kone xx februar. Som sagt i samtalen med deg har jeg opplevd hele situasjonen som svært ubehagelig. Etter min oppfatning har all kontakt mellom deg som sjef og meg som ansatt i forkant av denne situasjonen, vært helt normal og profesjonell, og jeg ønsker at det skal fortsette på denne måten. Min forståelse av situasjonen etter samtalen med deg er at du ikke har noe å utsette på meg som ansatt og samarbeidet oss i mellom, og at du beklager at jeg fikk denne telefonen. Det setter jeg pris på. Og som sagt på telefon forventer jeg forventer at dette ikke kommer til å få konsekvenser for min arbeidshverdag eller min fremtid i firmaet. Jeg ønsker ikke på noen måte en arbeidssituasjon der andre elementer enn de som har med arbeidssoppgaver og interne forhold skal påvirke samarbeidet og arbeidshverdagen. Med dette anser jeg denne saken som ute av verden. Jeg tror ikke slikt brev er nødvendig. Det blir litt kaldt og kantete. Og du har jo egentlig ikke behov for å overtydeliggjøre grensesetting her. Men jeg er enig i Anna med at det er greit å organisere seg. Jeg gjør iallfall det når jeg lukter mulige problemer. Don`t worry- be happy.
La Guapa Skrevet 10. februar 2011 #32 Skrevet 10. februar 2011 WOW! Ubehagelig situasjon! Møt på jobb du. Du har ikke gjort noe som helst feil! Sjefen din sin oppgave er å ta dette opp med deg igjen slik at dere begge kan fortsette sambarbeidet på best mulig måte for firmaet. Du har ikke ansvaret for dette- det er det han som har. Han er sikkert panser-flau nå, og har mistet mye integritet som leder. La ham komme til deg og ta det opp....hvis du klarer å vente. Jeg holder med alle de som anbefaler deg å organisrere deg. Noter datoer og hva som ble sagt mellom deg- kona hans- og sjefen din.+ Ordne utskrift av meldingen du sendte. Tro meg, det lønner seg. Det kan virke paranoid nå men: Jeg takket Gud for at jeg var organisert og at jeg hadde tatt vare på SMSer, mailer samt. notert utsagn kronologisk den dagen sjefen min plutselig ville si meg opp. Enden på visa var at jeg beholdte jobben og hun som hadde vært uærlig i sitt spill med flere ansatte enn meg fikk sparken. Hvis sjefen din får kniven på strupen av en sjalu kone, vet man aldri hva som kans skje. Jeg går ut i fra at du fortsatt er i prøveperiode? Organiser deg og dokumenter om du er glad i jobben din. Sjefen din trenger ikke å få vite at du er organisert! Lykke til 2
:-) anna Skrevet 10. februar 2011 #33 Skrevet 10. februar 2011 Jeg mener det vil være lurt å formalisere det gjennom en slik mail, fordi det plutselig kan komme noen konsekvenser. Hva skjer den dagen sjefen skal på messe et sted og skal ha med seg en ansatt, det mest naturlige ville være at du var med, men ettersom han vet det vil medføre bråk med kona så velger han en annen. Eller hva om du og sjefen har behov for å jobbe tett sammen i forbindelse med et prosjekt. Vil han da sette noen andre på prosjektet, fordi han vet at kona vil henge seg opp i antallet timer du og han jobber sammen. Plutselig så blir du forbigått på grunn av ting som har vært helt utenfor din kontroll. Har du sagt fra om at dette er noe du frykter, så vil han vanskeligere kunne gjøre det. (Bevisst eller ubevisst) 2
Lillemeg25 Skrevet 10. februar 2011 #34 Skrevet 10. februar 2011 Er da ikke DU som skal føle deg teit i denne situasjonen. Jeg hadde vært utrolig flau hadde min livspartner ringt til en på jobbe/en kollega/en av mine ansatte og anklaget oss for å ha et forhold! Signerer denne! Herregud du har ikke gjort noe galt! Det må være slitsomt å ha en så sjalu kone
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2011 #35 Skrevet 10. februar 2011 Jeg syns du skal lytte til Anna - veldig veldig lurt å kontakte fagforbund (om ikke lokalt - så fylkeskontakt kanskje) og den mailen ville jeg nok ha sendt! Bare for å få ting på den rette siden. Gå på jobb med rak rygg - du har ikke gjort noe galt. 1
Cata Skrevet 10. februar 2011 #36 Skrevet 10. februar 2011 Du har ikke gjort noe galt, så gå på jobb i morgen og lat som ingenting. Synes imidlertid :-) Anna og La Guapa har gode forslag, så hør på en av dem og ta vare på litt dokumentasjon om hendelsen i fall du skulle få bruk for det i ettertid.
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2011 #37 Skrevet 11. februar 2011 God ide: Siden kona til sjefen er venn med hu i resepsjonen! Så be samboeren din komme på jobben din med "matpakka du hadde glemt" om et par uker eller no..Nusse på deg osv! Eller be samboeren din sende deg blomster på jobb f.eks... Hun i resepsjonen har nok såppass "skravletekke" at hun sprer det videre til kona til sjefen..Da blir det HUN som føler seg dum!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå