Gå til innhold

Hvor mye har klær å si..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hvor mye klær har å si når det gjelder en (evt.) kjæreste. Min bedre halvdel er god og snill, og alt er bra, MEN han eier ikke klesstil.. Hvordan er deres kjærester i klesveien?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

min kjære samboer som jeg elsker over alt på jord og som jeg synes er den vakreste i verden, evner verken å kle seg eller ordne seg noe særlig.

sånn har han vært fra dag én, så jeg visste jo hva jeg gikk til liksom. det har igrunn aldri plaget meg, bortsett fra de gangene vi har vært i litt finere selskaper og han har nektet plent å fikse seg litt. han har tre par bukser som verken ser bra ut generelt eller på han, og han bruker kun t-skjorter. han har kun én ytterjakke og ett par sko (skoa er faktisk ganske fine). han har ingen finklær.

etter en del år sammen har jeg innsett at det er bare sånn han er, og det er ikke noe jeg vil prøve å forandre.

Endret av madison rose
Gjest Bustyvel
Skrevet (endret)

Gubben kledde seg ikke noe særlig fint når jeg ble sammen med han, og han så ikke selv at det ikke så noe særlig bra ut. Så kjøpte en genser der, en skjorte der, en bukse der. Og etterhvert så han selv at det var ganske fint med den tettsittende hvite genseren, eller den olabuksa. Også plutselig hadde han vært på storhandel, og kjøpt kjempemye fine klær til seg selv, som han kledde veldig bra og som var veldig fine.

Vet ikke om han vet "baktanken" bak de plaggene jeg kjøpte til han, men jeg hadde jo kjøpt klær til han uansett. Jeg kjøpte bare ting jeg likte og som jeg viste han ville se heit ut i, i stedet for joggebukse og hettegenser som han ville kjøpt selv.

(Jeg er ikke så opptatt av hvordan han kler seg med tanke på om hva andre syntes om han/oss osv. Men jeg tenner mer på han, og syntes han er mye kjekkere i en fin genser og olabukse enn en joggebukse og svær grå hettegenser. Så på den måten så er jeg opptatt av det. Tror ikke han hadde syntes det var så stas om jeg fløy rundt i en formløs kosebukse og fleece-genser overalt. )

Endret av Bustyvel
Skrevet

Jeg syns det veier veldig lite i et forhold. Jeg har ingen rett til å fikse på hans klesstil.

Gjest Mynona83
Skrevet

Jeg synes klær har en del å si. Jeg liker at mannen har en stil. Det er ikke så farlig hva slags stil, så lenge han har en formening om hva han synes er fint. Jeg kan ikke se for meg at jeg skal finne frem klær til min mann når vi skal pynte oss for en eller annen anledning, det vil jeg at han skal finne ut selv - og selfølgelig spørre om råd hvis han er usikker.

Men det er jo ikke akkurat den kvaliteten jeg setter høyest hos en mann. Det kommer ganske langt ned på lista.

Skrevet (endret)

Jeg synes klær har litt å si.. Men min kjære er dessverre ikke enig! Eller han har rett og slett ikke peiling på hva som passer sammen eller ei.. Han har 3 joggedresser som han går igjen i.. Greit nok, men når han presterer å ha på seg frakk utenpå sin kjære joggedress, DA går det litt for langt..

Han hater klesbutikker, men den ene gangen han var innom en, så kjøpte han seg en GRUSOM brun, vevd jakke.. Den hadde kanskje passet en mann i 70 - årene, men ikke en ung mann!

På 17. mai for et par år siden hadde han planer om å ha på seg shorts og ei gysj beige simpsons t skjorte... (Fikk han heldigbvis på bedre tanker!)

Flesteparten av klærne hans er det jeg som har handlet - og de bruker han, så jeg burde sikkert vært fornøyd, men skulle gjerne ønske at det var mer gjennomtenkt det han har på seg, istedet for å velge den oransje t skjorta øverst i t skjorte hylla, og den røde genseren i genser hylla.. Toppet med den brune utvaska joggebuksa som er altfor kort!

Gleder meg til vi skal flytte sammen snart, da kommer noen av klærne hans til å "forsvinne" ;)

Endret av Sweetpea25
Skrevet

Min kler seg helt OK, ganske anonymt egentlig, han har et par klesplagg som er helt grusomme riktignok og de "glemmer" jeg stadig vekk å vaske. Tror de må ha ligget i vaskedunken i snart et år nå...

Er med ham når han skal kjøpe klær, legger ned veto mot det verste, men stort sett synes jeg det han kjøper er ganske fint, selv om det ikke er helt min stil.

Skrevet

Jeg er litt opptatt av klær og stil egentlig, men det er ikke så viktig for meg at han kler seg bra. Han kler seg ganske kjedelig og vanlig, og kan finne på å se ut som en boms når han skal på jobbmøter, middager og selskap - og da sier jeg fra. Han driter i hva han har på seg, og sier at jeg gjerne må "kle" han, så da gjør jeg det. Vi har sammen ryddet i klesskapet hans, hevet ut forferdelige plagg og gått til innkjøp av en god del nytt tøy, både til hverdags og fest. Han vil gjerne forstå hva som kler han og hva som er pent/kult, så han prøver å sette sammen antrekk når vi skal på festligheter og selskaper og ber meg "godkjenne" eller sette sammen et antrekk. Jeg legger også fram klær til han når han har viktige møter på jobben og pakker kofferten hans når han skal på jobbreiser eller vi skal på ferie.

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes klær har litt å si.. Men min kjære er dessverre ikke enig! Eller han har rett og slett ikke peiling på hva som passer sammen eller ei.. Han har 3 joggedresser som han går igjen i.. Greit nok, men når han presterer å ha på seg frakk utenpå sin kjære joggedress, DA

Ikke værre? ;) Min bedre halvdel kom på besøk hjemme hos meg (når jeg fortsatt bodde hjemme hos foreldrene mine) i penskjorte, utslitte joggebukser og pensko. Mamma mobber han for det den dag i dag, og hun er i utgangspunktet ikke spesielt opptatt av hva andre har på seg. :fnise:

Etter at samboeren ble ferdig med utdannelsen sin og fikk seg konorjobb hvor han må tenke litt på hva han har på seg, så har garderoben hans blitt vesentlig bedre. Og nå har han faktisk større og mer velplukket garderobe enn det jeg har. :)

Gjest Anjelika
Skrevet

Min kjæreste kler seg helt fantastisk, som om jeg skulle gjort det selv :fnise:

For meg betyr stil litt, så jeg har også hatt en tendens til å falle for folk som har det. Jeg har vært borti noen litt mer avslappa, men de har vært veldig mottagelige for tips og et spark i ræva. Hadde jeg falt for en som bare ikke var interessert i det hele tatt så hadde jeg jo klart å leve med det, men det er helt klart en bonus at kjæresten både har interesse for og peiling på klær.

Skrevet

Ikke værre? ;) Min bedre halvdel kom på besøk hjemme hos meg (når jeg fortsatt bodde hjemme hos foreldrene mine) i penskjorte, utslitte joggebukser og pensko. Mamma mobber han for det den dag i dag, og hun er i utgangspunktet ikke spesielt opptatt av hva andre har på seg. :fnise:

Etter at samboeren ble ferdig med utdannelsen sin og fikk seg konorjobb hvor han må tenke litt på hva han har på seg, så har garderoben hans blitt vesentlig bedre. Og nå har han faktisk større og mer velplukket garderobe enn det jeg har. :)

Hehehe :fnise:

Skrevet

Min kjæreste har interesse for klær, men han liker ikke å gå i butikker å handle, så det er mye gammelt i kleskapet hans ja :/

Jeg har noen ganger tenkt; neiii, ikke den skjorta! - men jeg har aldri sakt noe, det er ikke så iktig for meg. Det er viktig at han skal ha sin egen stil.

Det som irriterer meg litt er at han ikke er så flik å kle seg pent til hverdags, når vi er hjemme og slikt. Det blir mye joggebukser og ullskjorter - syns man kan pynte seg litt selv om man ikke skal ut liksom :)

Skrevet

Min sambo är väldigt stilig! Han har alltid kavaj eller väst när vi går på fest och han vill se bra ut. Hemma kan han gå runt i trasiga t-shirtar och kalsonger dock, haha.

För mig är inte stilen så viktig, men mer att det är en sammanhängande klädsel. Jag klarar inte av killar med långt och ovårdat hår tillsammans med utslitna hårdrockströjor som inte sitter bra och jeans som är hämtade från 70-talet.. Så länge killen ser välvårdad ut bryr jag mig inte! :)

Gjest Raindrops
Skrevet (endret)

Han er mer clean og ordentlig i stilen enn jeg er faktisk. Han tenker over hva som passer sammen, hva slags passform klærne har osv. Jeg synes det er veldig greit, jeg liker at han tenker over hvordan han presenterer seg selv for omverdenen. Han har noen såkalte "sosseklær" som jeg ikke er så veldig begeistret for, men han ser bra ut i dem så jeg legger meg ikke borti det. Han er typen som lett kan kjøpe en frakk til flere tusen, fordi den har bedre passform, enn frakken på dressmann til halve prisen.

Når han er hjemme er det rett i joggebuksa å hettegenseren da:p

Hva han gjør sammen med en rock/punk-jente som meg kan man jo lure på :fnise:

Endret av Raindrops
Gjest boblebrus
Skrevet

Samboeren min er veldig praktisk i klesveien, særlig nå om vinteren. Det skal være gode, robuste sko, ullundertøy og ting som holder en varm. Da er ikke stil så fryktelig viktig. Samtidig er han veldig obs på hva som passer sammen, og selv om han ikke liker å pynte seg, så er han veldig oppmerksom på hvilken skjorte som passer til hvilken bukse o.l. når han først skal i selskap. Og han kjøper gjerne få, dyre klær enn mange billige når han først skal handle. Skal være kvalitet som holder ;) (i motsetning til meg, som kjøper masse tull på salg :rolleyes: ) Han er ikke spesielt jålete egentlig, men vet hva han liker og hva som passer sammen. Så lenge han ikke ser helt sjuskete og utstelt ut, så spiller det ingen rolle for meg.

Skrevet

Jeg og min kjære tar turen på H&M 2 ganger i året. Da tar jeg runden i herreavdelingen og velger en masse plagg jeg kunne tenke meg at han gikk i, og så prøver han alt. Vi blir enig om hva som er fint, og så kjøper vi de plaggene. (Jeg er sykt heldig!) :rodmer:

Nå skal det sies at han alltid har vært helt uinteressert i klær, og han synes dette er en utmerket løsning. Jeg synes det er viktig at han ser bra ut i klærne, og han liker at jeg synes han ser bra ut. :lur: Nå har han masse enkle, men fine klær som passer sammen uansett, og jeg synes han ser dritsexy ut hver eneste dag, inkl i joggebukse og arbeidsklær. :rodmer: Enkelt for han siden han ikke bryr seg, og fint for meg å ha en superfin kjæreste med fine klær.

Han har forøvrig flere meninger om mine klær, hva han vil se meg i og sånn, enn om hva han har på seg selv. ;)

Gjest Tigress
Skrevet

Husbonden er ganske så flink med klede, og det har litt å seie - ville ikkje orka å vere saman med ein som dreiv estetisk kriminalitet stadig vekk.

Skrevet

Da jeg først ble kjent med kjæresten min, hadde han helt grusom klesstil! Etter at vi ble sammen, tok jeg ham med ut på en real shoppingrunde og lærte ham opp i hvordan man kler seg! :fnise: Det hjalp virkelig, og nå har han kjempe bra stil og klarer å finne klær selv!

Skrevet

Heller for lite opptatt av klær enn forfengelig.

Jeg synes kjæresten er deiligst i jeans og t-skjorte.

Dress, og spesielt frakk, synes jeg er skikkelig usexy...

Heldigvis brukes det ikke altfor ofte, men han er mer glad i å pynte seg enn jeg er.

Skrevet

Kunne ikke brudd meg mindre. Jeg synes ikke kjæresten kler seg noe spesielt bra, men ikke sånn kjempedårlig heller, men uansett har jeg tidenes snilleste, mest omsorgsfulle, fantastiske kjæreste. Han kan gå i akkurat hva han vil!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...