MonThe Skrevet 9. februar 2011 #1 Skrevet 9. februar 2011 Hei Kunne sikkert ha posta under "hobby" også, men tenker det er mange her inne som har strikket fine, gode babytepper Svigermor har så lyst til å strikke et teppe til den lille. Hun har allerede strikket dette herlige vognteppet til meg: http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b18&d_id=15&lang=no Noen som har noen forslag til et fint teppe? Type helseteppe/innendørsteppe. Ikke så ivirg på masse mønster.
dreia Skrevet 9. februar 2011 #2 Skrevet 9. februar 2011 Mitt favoritteppe er basert på dette teppet fra Drops, strikket i Merino Extra Fine. Jeg har strikket det både bredere og lengre, og bare mønster M3. Det er skikkelig mykt og godt. Garnet er noe tykkere enn vanlig babyull, men teppet er akkurat passe tykt, spør du meg. Jeg har også strikket teppe med hullmønster, men foretrekker helt klart tepper i rett-og-vrang-mønster. Da vikler nemlig ikke podens fingre seg fast i mønsteret.
Umuriel Skrevet 9. februar 2011 #3 Skrevet 9. februar 2011 Jeg holder på med Mor Signes babyteppe i ull/silke. Det er svært enkelt, og kan strikkes diagonalt eller "vanlig". Jeg strikker diagonalt med hullkant. Google Mor Signe, så finner du mange bilder av det
*Joyce* Skrevet 9. februar 2011 #4 Skrevet 9. februar 2011 Jeg har også strikket to tepper à la Mor Signe. Har strikket i tynn alpakka, et av Drops-alpakka og et av "Tynn alpakka" fra Du store alpakka. Begge har vært masse brukt og brukes innimellom fortsatt. Har også et litt tykkere strikketeppe (merino), men det har blitt mindre brukt hos oss. Syntes at alpakkateppene føyde seg bedre rundt babyen.
MonThe Skrevet 9. februar 2011 Forfatter #5 Skrevet 9. februar 2011 Takk for tips damer! Er helt grønn i garn/strikkeverden, vet ikke hva som er godt/tynt/tykt/"kløete" garn etc, så setter pris på tips!
Gjest pysepusen Skrevet 9. februar 2011 #6 Skrevet 9. februar 2011 Vi har et teppe à la Mor Signe til lillegutt i babyull fra Dale - det er det vi har brukt mest! Vår baby var veldig "klåfingra" som liten så alpakka ble noe tull for han satt heeeele tiden med masse hår i hendene (nå er han ferdig med det og vi kan fint bruke alpakka-tepper ). Neste gang kommer jeg til å lage et likt slik teppe i Drops Baby Merino (legger opp tre masker og øker en maske i begynnelsen av hver pinne til det er stort nok, så feller jeg en maske i begynnelsen av hver pinne til det er tre igjen). Det er det nydeligste garnet jeg noen gang har hatt på lillegutt! Dreia nevner Drops Merino Extra Fine, og det er som det garnet bare litt tynnere
onyx Skrevet 10. februar 2011 #7 Skrevet 10. februar 2011 Jeg har babytepper i alpakka med hullmønster og striper (fra pickles.no) og de er dypt elsket. Det får bare være at hender blir litt hårete og fingrene vikler seg inn i hullene (lite problem uansett) for disse teppene brukes hele tiden. Tynne, lett og varme og myke så de legger seg fint inntil.
MonThe Skrevet 10. februar 2011 Forfatter #8 Skrevet 10. februar 2011 Ok. Prver å sette meg litt inn i garn-verden her nå Alpakka-garn er altså sånn garn som røyter? Ser for meg sikkel/klissete fingre fulle av hår :gjeiper: Har funnet et teppe som jeg synes så veldig fint ut; http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b16&d_id=9&lang=no Lurer på, dette garnet, er det slikt som klør? Får nemlig noia av ting som klør
Gjest pysepusen Skrevet 10. februar 2011 #9 Skrevet 10. februar 2011 Jeg er ikke så fan av Eskimo. Det røyter ihvertfall! Men det går jo an å bruke det mønsteret med en annen tråd (det ville jeg gjort og heller gjort om maskeantallet!)
Umuriel Skrevet 10. februar 2011 #10 Skrevet 10. februar 2011 Jeg syns ull/silke fra Nøstebarn er helt ideellt til type Mor Signe. Det bør strikkes med et tynt garn. Eskimo er altfor tykt, det bruker jeg når jeg hekler luer.
MonThe Skrevet 10. februar 2011 Forfatter #11 Skrevet 10. februar 2011 Okei, takk for tips Bør kanskje bare ta meg en tur innom en garnbutikk og spørre der etter garn, og kjenne på ulike typer!
Gjest pysepusen Skrevet 10. februar 2011 #12 Skrevet 10. februar 2011 Okei, takk for tips Bør kanskje bare ta meg en tur innom en garnbutikk og spørre der etter garn, og kjenne på ulike typer! Det hadde jeg gjort
Jesse Skrevet 10. februar 2011 #13 Skrevet 10. februar 2011 Jeg har Mor Signes babyteppe i nøstebarn ull, og snuppa elsker det! Anbefales
MonThe Skrevet 16. februar 2011 Forfatter #14 Skrevet 16. februar 2011 Var innom en garnbutikk tidligere i uka, og fikk litt hjelp. Er nå litt klokere i garnverden, og kommer til å gå for et teppe strikket i Merino Extra Fine. tror det blir dette; http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b18&d_id=16&lang=no Takk for hjelp og tips damer!
Jesse Skrevet 16. februar 2011 #15 Skrevet 16. februar 2011 Var innom en garnbutikk tidligere i uka, og fikk litt hjelp. Er nå litt klokere i garnverden, og kommer til å gå for et teppe strikket i Merino Extra Fine. tror det blir dette; http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b18&d_id=16&lang=no Takk for hjelp og tips damer! Jeg har det også jeg (har blitt endel tepper gitt ), og det er veldig godt
Gjest pysepusen Skrevet 16. februar 2011 #16 Skrevet 16. februar 2011 Det er jo bare kjempefint og garnet er helt fantastisk!
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2011 #17 Skrevet 16. februar 2011 Jeg synes dette er veldig fint! http://www.pickles.no/pickles/2010/5/3/lun-bris-sommerbabyteppe-breezy-baby-blanket.html Men jeg kan ikke strikke... heldigvis kan svigermor.
MonThe Skrevet 4. april 2011 Forfatter #18 Skrevet 4. april 2011 Kommer til å gå for et teppe strikket i Merino Extra Fine, dette; http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b18&d_id=16&lang=no Da er teppet ferdig (snille, snille svigermor), hun strikket det i lysblått, og det ble helt nydelig!! I tilegg er det veldig mykt og deilig, kan absolutt anbefales!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå