Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Jeg er som alle andre ungdommer når de ikke vet hva de vil gjøre med fremtiden sin når det kommer til utdannelse og karriere. Og jeg er dessverre fortsatt på det stadiet. Jeg har prøvd ut så mye, jeg har vært i praksis i kles butikk, sykehjem, omsorgsbolig og barnehage. Og bare etter noen dager og uker så blir jeg sinnsykt lei og synes det er kjedelig og slutter. Det er ikke det at jeg liker å jobbe, jeg vil så veldig gjerne ha en jobb hvor jeg kan bli økonomisk selvstendig og føle meg trygg.

Jeg tenker at jeg trenger en jobb hvor det er et vidt spekter av forskjellige daglige oppgaver hvor det ikke bare består av rutiner og av det samme hele tiden.

Jeg trenger også å møte forskjellige mennesker, muligens reise omkring (ikke utenlands, men tanke på at jeg har samboer). Og et behov for en jobb der jeg kan utnytte min hjelsomhet og omsorgsevne, og også oppmerksomhet for detaljer hvor arbeids dagen består av en masse utfordinger.

Er det noen som har noe forslag til hva jeg kan jobbe med, og jeg har ikke all verdns med utdannelse heller.

På forhånd takk :)

Endret av Dreamie89
Skrevet

Trener du?

Skrevet

Jeg tenker at du bare må gjøre som de aller fleste andre voksne mennesker. Nemmlig innse at man kan ikke alltid ha det like gøy, å jobbe må man for å tjene til livets opphold.

Hva lever du på i de periodene du er uten jobb, å hvor gammel er du?

Skrevet

Jeg trenger også å møte forskjellige mennesker, muligens reise omkring (ikke utenlands, men tanke på at jeg har samboer).

Du kan fint reise utanlands sjølv om du har sambuar. Veit ikkje heilt kva du tenker når du seier å reise utanlands. Reiseliv eller flyvertinne kanskje? I mange jobber er det noko utlandsreising, men det er jo fort eit par dager og kanskje opp til 3 veker. Slikt klarer ein fint som sambuar.

Det er vrient å finne ut kva ein ønsker å bli når ein vert vaksen. Eg veit det enda ikkje, og eg har utdanning og vore i full jobb i 2.5 år. :P Lurer enda på kva eg skal bli når eg blir vaksen, men eg veit ikkje.

Skrevet

Det du bør gjøre er å få deg en utdanning slik at du får en jobb som er utfordrende og spennende.

Skrevet

Vanskelig å få variert jobb uten utdanning nå for tiden. Kunne du ikke tenkt deg å tatt en utdanning innenfor noe? Bonus er at du får som regel langt bedre lønn+ jobb trygghet + mulighet for langt flere jobber.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...