Gå til innhold

Arbeids og oppholdstillatelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som vet hvordan jeg må gå frem for å få oppholdstillatelse og arbeidstillatelse for å bo og jobbe i Amsterdam ? Eller om jeg må søke om tillatelser i det heletatt?

Kanskje bare registrere meg hos politiet? Slik som personer fra england gjør.. Bare registrer seg hos politiet, og kan dermed bo og jobbe i norge på ubestemt tid..

På forhånd takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bor i Nederland og det er ikke noe spesielt med Amsterdam.

Norge er EEA og går under EU/EEA reglene. Jeg er student her nede men skal fortsette å bo her. Så langt har min oppholdsgrunn vært at jeg er student, men til sommeren vil det endre seg, da min grunn blir at jeg vil være med familie og jobbe her.

Du må møte med IND.nl, der du må ha med deg fødselsattester, foreldrenavn etc etc, med apostillestempel på. Du ringer de og setter på et møte der du går igjennom noen spørsmål. Om du allerede har fått deg jobb kan du søke om opphold og arbeidsgiver må da skrive at du jobber der.

altså, www.ind.nl det er Immigratiedienst, for immigranter altså.

Lykke til! Ø=

Gjest lostlove
Skrevet (endret)

Jeg bor i Nederland og det er ikke noe spesielt med Amsterdam.

Norge er EEA og går under EU/EEA reglene. Jeg er student her nede men skal fortsette å bo her. Så langt har min oppholdsgrunn vært at jeg er student, men til sommeren vil det endre seg, da min grunn blir at jeg vil være med familie og jobbe her.

Du må møte med IND.nl, der du må ha med deg fødselsattester, foreldrenavn etc etc, med apostillestempel på. Du ringer de og setter på et møte der du går igjennom noen spørsmål. Om du allerede har fått deg jobb kan du søke om opphold og arbeidsgiver må da skrive at du jobber der.

altså, www.ind.nl det er Immigratiedienst, for immigranter altså.

Lykke til! Ø=

Så spennende ;) jeg kunne kanskje også tenkt meg for å bo i Nederland i fremtiden! :ler: