Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hater humaniora. Det har ødelagt hele livet mitt. 

Anonymkode: 354b0...a1e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg holder også på med masteroppgaven.. Skal levere om en måneds tid..  Har innledning, resultat og metode kapittel sånn halvveis ferdig... Har endelig funnet en teori å bruke, og har noen gode ideer om hvordan jeg kan sy alt sammen i drøftingsdelen.. Men er i full jobb så det blir nok å holde hardt om jeg skal klare det.... Satser allikevel på å levere innen fristen - vil bare bli ferdig!! 

Anonymkode: c0112...75f

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Står på vippen til å bestemme meg for om jeg skal ta en master eller drite i det. Jo mer jeg leser om det, jo mer i tvil blir jeg. Er det overhodet noen som har likt å skrive master? Som syntes det var givende og overkommelig? Eller det det bare angst, kaldsvette og stress?

Anonymkode: 32684...228

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Bare et tips: Analyse + diskusjonen er den viktigste delen av masteroppgaven da det er her funnene deres presenteres - og viktigst: hva de betyr.

Burde bruke mest tid i disse delene nå, og ta lettere deler, slik som metode og teori, etterpå. Ofte er det slik i kvalitative studier at man finner teori etter man har funnene foran seg også. Litt rart og bortkastet og bruke veldig mye tid på teori før du vet hva du skal bruke det til  

Anonymkode: 4722f...209

Anbefaler å ikke undervurdere metodekapittelet! Det er nok også avhengig av fagområde (jeg er innen realfag), men det er ofte på metode og diskusjon at de store problemene dukker opp, er min erfaring. Dvs at metode ikke er en godt nok beskrevet, og at diskusjonen er overflatisk og rotete. 
Et tynt teorikapittel gir også et dårlig førsteinntrykk. 

Hilsen veileder og sensor 

Anonymkode: 1486e...15a

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Står på vippen til å bestemme meg for om jeg skal ta en master eller drite i det. Jo mer jeg leser om det, jo mer i tvil blir jeg. Er det overhodet noen som har likt å skrive master? Som syntes det var givende og overkommelig? Eller det det bare angst, kaldsvette og stress?

Foreløpig mye stress, frustrasjon og kaldsvette - men for min del er det økt lønn som frister i andre enden. :) nå har jeg sendt inn til veiledning, alt minus diskusjon. Er så rotete der, så vil helst ikke veileder skal se ennå. Tenker jeg må klare å få den ferdig til fristen i mai - orker ikke ha den hengende over meg til september! 🙈

Anonymkode: f45d3...d7d

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

For meg var det mye stress og kav, med full jobb ved siden av. Samt mann og barn... Høyere lønn var ene og alene drivkraften. Kom meg i mål for cirka 3 år siden. Fikk D. Greit nok - gjenspeiler innsats og resultat egentlig. Arbeidsgiver har ikke brydd seg et døyt om karakteren, bare at jeg nå har master. Gikk opp cirka 100 000 i årslønn. 

Anonymkode: 52f2e...587

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

For meg var det mye stress og kav, med full jobb ved siden av. Samt mann og barn... Høyere lønn var ene og alene drivkraften. Kom meg i mål for cirka 3 år siden. Fikk D. Greit nok - gjenspeiler innsats og resultat egentlig. Arbeidsgiver har ikke brydd seg et døyt om karakteren, bare at jeg nå har master. Gikk opp cirka 100 000 i årslønn. 

Anonymkode: 52f2e...587

Jeg må også ta det ved siden av full jobb. Ungene er heldigvis ganske store. Drivkraften min er også lønn, selv om lønnsøkningen er liten. Med en master er jeg itillegg aktuell for andre jobber, og det er bittelitt motiverende. Kjenner det sitter langt inne da..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...