Gå til innhold

Masteroppgave-tråden

Pingting

Anbefalte innlegg

Å lykke! For en dag! Fikk telefon fra veilederen min som ga meg grønt lys til å levere 16. mai og syntes at jeg hadde løftet oppgaven veldig siden sist han så på den. Han var superfornøyd med innledningen og teoribitene, litt mindre fornøyd med analyse (men absolutt ok) og sa at jeg må selvfølgelig jobbe med konklusjonen (som jeg såvidt har begynt på). Men han mente at jeg absolutt kommer i mål og at oppgaven begynner å likne på noe bra. :rodmer:

Kjenner at jeg trengte denne beskjeden nå. Fikk plutselig masse mer energi og motivasjon for den siste innspurten. Da er det bare jobbe r... av seg de siste ukene så er det OVER OG UT!!! :skya:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner at jeg trengte denne beskjeden nå. Fikk plutselig masse mer energi og motivasjon for den siste innspurten. Da er det bare jobbe r... av seg de siste ukene så er det OVER OG UT!!! :skya:

JAAAA!!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så fantastisk! Jeg har fått akkurat samme tilbakemelding i dag, og er så glad! Jeg dro rett på lesesalen etterpå, proppet med motivasjon :D God følelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for AnonymBruker! :bolledeig:

(HAHAHA, det hadde jeg ihvertfall aldri trodd at jeg kom til å si! :ler:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for oss alle! :hoppendeglad: Jeg fikk også god tilbakemelding på veiledning i dag! Teorikapittelet var veldig bra, analysen er bra og hvis jeg klarte å heve resten opp til det nivået så ville det hele bli ganske så bra! :)

Sitter og pusler med innledningen nå, den blir nok ikke så lang som jeg hadde trodd - men veilederen min sier det er best å gå rett på sak med én gang. Så da så. Har klipt vekk litt fra teorien også, så nå er jeg nede i 58 sider. Men minimum er 54, og i tillegg skal jeg skrive konklusjon. Så da går det vel i boks her i gården også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjelper ikke å ha vært på veiledning når man ikke husker hva veilederen har sagt... :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åneieh? Er det noe stort & viktigTM du har glemt?

Dere som har holdt på med dette en stund: har oppgaven deres endres seg mye? Jeg kjenner nesten ikke igjen min fra prosjektbeskrivelsen. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelper ikke å ha vært på veiledning når man ikke husker hva veilederen har sagt... :tristbla:

Uffa meg. Kjenner til den ja. Må notere med en gang, eller så går det inn i det ene øret og ut av det andre.

Men du kommer helt sikkert på hva hun har sagt, når du begynner å jobbe med det :)

Lykke til med siste innspurten alle sammen! Synes vi er MEGAFLINKE!!!! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åneieh? Er det noe stort & viktigTM du har glemt?

Dere som har holdt på med dette en stund: har oppgaven deres endres seg mye? Jeg kjenner nesten ikke igjen min fra prosjektbeskrivelsen. :ler:

Stort & viktigTM nok! Han sa noe om oppbygging av innledninga mi, og jeg tok notater, men tydeligvis ikke grundige nok. Har skrevet et forslag til innledning, men tror ikke den er akkurat slik han mente den burde være. Æsj. Jeg får Skype ham på mandag og høre. Da blir det jobbing med konklusjonen resten av helga.

Selve oppgaveteksten har ikke forandret seg så mye, men problemstillinga har! Prosjektbeskrivelse skrev jeg aldri, og den har heller aldri vært etterspurt... Hysj, hysj... :fnise:

Endret av KatteLatte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det er så typisk! Jeg har gjort sånn jeg og, skriver noen stikkord og tenker at det skjønner jeg sikkert senere. Neida. :dry:

Ah, vi har PB som eget fag vi da, og det må man få godkjent på før det overhode er snakk om noe oppgaveskriving. Tok en kikk på PB-en min nå, og det var ikke så mye endring som jeg trodde. Bare at jeg har fått mye mer konkrete problemstillinger, men det er vel naturlig etterhvert som man dykker inn i materialet. Kan forsåvidt være greit å ha i bakhodet i forhold til muntlig tenker jeg. Dette er jo en utdannelse, og man skal jo ikke bare legge frem forskningsresultater, men også vise at man har lært noe og utviklet seg.

Selv har jeg en tendens til å tenke at alle har et kjempeklart bilde av hva de skal gjøre og hvordan, og hvilken struktur det skal formidles i. Også setter de seg ned, finner materialet og skriver oppgaven. Og det er jo bare tull. Tror jeg kjenner én person som har gjort det akkurat sånn, men hun er superhyperintelligent OG det var den tredje (!!!) masteroppgaven hennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I dag ble det 4 sider på meg, og i morgen skal jeg få ned hele avslutningen tenkte jeg! Dvs., først skal jeg ta meg en tur ut på jakt etter fine ballerinasko, og SÅ skal jeg skrive.. Viktig å belønne seg selv, er det ikke? :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble det 4 sider på meg, og i morgen skal jeg få ned hele avslutningen tenkte jeg! Dvs., først skal jeg ta meg en tur ut på jakt etter fine ballerinasko, og SÅ skal jeg skrive.. Viktig å belønne seg selv, er det ikke? :gjeiper:

Du er RÅ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser de fleste nærmer seg innlevering her. Deilig :) Jeg har en hel mnd igjen på meg og venter på første tilbakemelding fra veileder (ja, begynte sent og har liten oppgave). Hun er TREIG, og jeg klarer ikke å fortsette mens jeg venter på mail. Er totalt motivasjonsløs før jeg har fått en dytt i en eller annen retning. Hun mente hun skulle få gjort det innen søndag, så håper det tikker inn mail i morgen så jeg får gjort noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? :hakeslepp: Er det bare meg som tar opp veiledningene og transkriberer dem etterpå? Det funker helt fantastisk, får hvert eneste glupe ord og setningsformulering veileder sier uten å stresse med notatskriving. Kjipt med selve transkriberingen, men det funker samtidig også som enhver annen transkripsjon - jeg går gjennom alt en gang til, så det sitter enda bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser de fleste nærmer seg innlevering her. Deilig :) Jeg har en hel mnd igjen på meg og venter på første tilbakemelding fra veileder (ja, begynte sent og har liten oppgave). Hun er TREIG, og jeg klarer ikke å fortsette mens jeg venter på mail. Er totalt motivasjonsløs før jeg har fått en dytt i en eller annen retning. Hun mente hun skulle få gjort det innen søndag, så håper det tikker inn mail i morgen så jeg får gjort noe.

Oisann! Du må ha lykke til!

Kjenner igjen motivasjonsløsheten uten noe press på seg. Men med en måned igjen burde du kanskje ha press nok på deg fra før av... Du kan ikke lese på noe? Jeg synes ofte det er lettere å lese enn å skrive når motivasjonen mangler. Ta med boka ut i sola! :biggrin:

Jeg leverer forresten ikke før 15. juni, så vi får sitte her alene mot slutten mens alle andre er ferdig innlevert for lengst :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hihi, jeg kjenner det kiler i magen på deres vegne. Føler at jeg ville hatt panikk hvis det bare var 16 dager igjen til innleveringa mi (- dagene i trykken) :fnise: Synes dere er utrolig flinke og begynner å stresse selv med å komme ordentlig i gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler at jeg ville hatt panikk hvis det bare var 16 dager igjen til innleveringa mi (- dagene i trykken)

PRØV MED TO DAGER IGJEN, DU! :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg tilbake fra en fantastisk ferie, og er klar for siste innspurt! Tror jeg skal lage meg en ticker også nå, jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen da. Jeg prøver desperat å vri ett av kapitlene mine litt, fordi det ikke svarer på problemstillingen. Jeg har gravd meg ned i en kjempedetaljert analyse av den der kulturminneplanen, men hele poenget er jo at jeg også skal si noe generelt. Og jeg klarer det ikke. Og lar meg distrahere av alt, og er i ferd med å få skikkelig, skikkelig panikk. :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...