Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

...og DER hadde jeg sendt mail til omtrent halvparten av trykkeriene i Oslo, med forespørsel om de er villige til å trykke på dagen. :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har egentlig litt arbeid igjen på hvert kapittel. Jeg må skrive ferdig analysen samtidig som jeg må strukturere den litt bedre. Det er der størsteparten av jobben ligger, men jeg føler at jeg har god kontroll på den. Teorikapittelet har jeg også litt igjen på, men det er ikke mye. Og Konklusjon/drøfting og innledning. Er så godt som ferdig med innledningen nå, men tror jeg tar konklusjon og drøfting etterhvert som jeg avslutter analysekapittelet. SÅ, det er 'litt' jobb igjen ja. Blir nok å jobbe fra morgen til kveld fremover om jeg skal klare å gjøre dette ferdig. Håper bare at jeg ikke stryker eller får en lavere karakter enn C! Grøss :S

Innspurten er tøff, men dette skal gå bra! :)

Hvor mye har du igjen da SportyShorty? Jeg skal passere 70 sider i dag, det er målet :) Men så skal jeg levere til trykking en uke før dere så sånn sett må jeg snart bli ferdig..

Jeg har igjen mye som skal skrives, men føler likevel det verste er over. Er ferdig med de to første kapitlene, og det som gjenstår er å gjøre ferdig diskusjonen + innledningen og metodekapitlet. Nå har jeg 55 gode sider, og skal ha 25 til. Kommer sikkert til å skrive 10-15 sider til på diskusjonen. Har ikke begynt på innledningen og metodekapitlet enda. Det tar jeg til slutt.

Så hvis man ser kun på sidetallene, ligger jeg ikke så bra an ;) Men jeg vet at det kommer til å gå likevel! :)

Skrevet (endret)

Kirby: Hvis det er trykking på Blindern du snakker om, så kontaktet jeg de i dag og de lovte meg at 4 virkedager var tiden det tok. Jeg kan altså levere oppgaven tirsdag 10.mai, og få den igjen ferdig trykket på dagen den skal leveres, mandag 16.mai.

Åh, takk, det var betryggende å høre! :) Jeg kommer ikke til å sitte til nærmere 16. mai uansett, så det blir trykking på Blindern, såpass strukturert klarer jeg å være!

Kattelatte: Jeg fikk en unnskyldning samtidig, han hadde masse annet å gjøre (3 andre masteroppgaver + doktorgradskapittel osv), så jeg forstår det litt, men er enig i at han burde klare å se over det innen onsdag, det er egentlig bare et revidert kapittel samt konklusjonen. Men om jeg har til tirsdag 10. går det jo bra, får jobbe som bare det de siste dagene før fristen :)

Endret av Kirby
Skrevet

Ping: ta deg sammen! Tenk på det, det er siste helg i ditt liv (mest sannsynlig) at du skal jobbe med en masteroppgave! Nå er det straks over!!! :jepp: Tror det kan være verdt å legge litt en siste innsats og si seg 100% ferdig og fornøyd uansett hvordan det går!

Og nå skal jeg sette i gang med dagens økt. Ja, NÅ! Er i gang med jobb igjen, dessverre, så fra nå av blir det 1 dag jobb og 2 dager master, og sånn helt til slutten. Så det blir en del kveldsjobbing kan man si. Phuu, men men...

Kjenner at jeg er veldig spent og nervøs for morgendagens tilbakemelding. Skal få beskjed av veilederen om det er ok å levere 16. mai eller om jeg må utsette det til 30 juni. Er VELDIG innstilt på å levere 16, men hvis det er noe som er heeelt urimelig i oppgaven, så har jeg sagt meg villig til å utsette den en aller siste gang. Men jeg vil ikke, vil ikke, vil ikke, vil ikke :riste:

Skrevet

Ble veldig lite jobbing på meg i dag. La til litt i teorikapitlet, kommer kanskje til å rette på litt språk og sånt, men er ikke i humør til å skrive på innledninga. Jeg må ha ånden over meg for å kunne skrive noe bra, og den er ikke til stede i dag. Irriterende! Men er jo greit med litt fri innimellom også. Satser på at inspirasjonen er oppladet i morgen :)

Skrevet

Ping: ta deg sammen!

SIR, YES SIR!

*tar seg sammen*

Skrevet

SIR, YES SIR!

*tar seg sammen*

HA HA, uffameg.

Ma'am da i så fall ;)

Stå på! Du er ferdig om noen dagen!!! :bolledeig:

Herregud for en fantastisk følelse det må være... :)

Skrevet

HA HA, uffameg.

Ma'am da i så fall ;)

Stå på! Du er ferdig om noen dagen!!! :bolledeig:

Herregud for en fantastisk følelse det må være... :)

:fnise:

Helt ærlig: dte er skremmende. Nå har jeg liksom holdt på med den i to år (er solid på ettertid, ja... noe av det skyldes riktignok overlapp med annen utdanning, men likevel). Også skal jeg straks være ferdig. Det er rart. Og skremmende. Og veldig fint.

Skrevet

:fnise:

Helt ærlig: dte er skremmende. Nå har jeg liksom holdt på med den i to år (er solid på ettertid, ja... noe av det skyldes riktignok overlapp med annen utdanning, men likevel). Også skal jeg straks være ferdig. Det er rart. Og skremmende. Og veldig fint.

Samme her. Har hatt den i tankene og en del i fingrene i snart 3 år. Det blir nesten rart og ikke kjenne noe trykke på samvittgiheten en varm sommerdag på brygga når man tar seg den 5. ølen :gjeiper: HOHO, gjett om jeg gleder meg!!!

Skrevet

Samme her. Har hatt den i tankene og en del i fingrene i snart 3 år. Det blir nesten rart og ikke kjenne noe trykke på samvittgiheten en varm sommerdag på brygga når man tar seg den 5. ølen :gjeiper: HOHO, gjett om jeg gleder meg!!!

Jeg har hatt min i tankene og fingrene siden januar. Muligens en hastverksoppgave, men vi får nå se. Skal på veiledning kl. 13.00 i dag, da skal han ha lest hele oppgaven min. Burde være opplagt for en god arbeidsdag nå siden jeg har sovet 10 timer i natt... :sovne:

AnonymBruker
Skrevet

Min er også en hastverksoppgave. Selv om jeg begynte i fjor høst så vimset jeg vekk 4 måneder og startet for alvor i desember, og det er grunnen til at jeg sitter og peser over den i disse dager. Jeg har fått veiledning i dag, selv om veilederen min egentlig var fullbooket, så jeg er veldig spent på hva hun har å si om det siste kapittelet. Hvis det er bra (nok) kan jeg gå rett på avslutningen, men hvis ikke.. Blir det en kjip helg :/

Skrevet

Bahaha! Jeg sendte mail til rundt ti trykkerier i går, og spurte om de kan trykke på dagen, og prisen for å trykke. Mulig de fleste tar seg mer betalt for å trykke på dagen, men her er altså tilbudene jeg har fått så langt:

1650,- (to eks, innen kl 13, men jeg mistenker at dette var med fancy innbinding)

1200,- (tre stk, innen kl 14)

...og

360,- (tre stk, innen kl 11)

Gjett hvilken det blir a? :laugh:

Skrevet

Bahaha! Jeg sendte mail til rundt ti trykkerier i går, og spurte om de kan trykke på dagen, og prisen for å trykke. Mulig de fleste tar seg mer betalt for å trykke på dagen, men her er altså tilbudene jeg har fått så langt:

1650,- (to eks, innen kl 13, men jeg mistenker at dette var med fancy innbinding)

1200,- (tre stk, innen kl 14)

...og

360,- (tre stk, innen kl 11)

Gjett hvilken det blir a? :laugh:

:hakeslepp:

Vanvittig prisforskjell! Trykkeriene i Oslo vet å ta seg godt betalt. Jeg betaler ca. det samme som den billigste, trykkes i Drammen. Lurt å undersøke litt, ja...

Jeg skal ha åtte eksemplarer og betaler ca. 1100 kr. totalt, avhengig av antall sider jeg ender på, og hvor mange av dem som skal være i farger. Håper jeg også kan trykke på dagen. Skulle ringe onsdagen før (skal leveres på fredag) og avtale.

Skrevet

I dag var jeg på blindern ganske tidlig, men kjenner at jeg klarer ikke å konsentrere meg om oppgaven. Sjekker nettet annen hvert sekund (ja, for å få se på alle kjolene i bryllupet) og venter spent på mailen fra veilederen. Æsj..blir lite jobbing ut av sånt...

Skrevet

I dag var jeg på blindern ganske tidlig, men kjenner at jeg klarer ikke å konsentrere meg om oppgaven. Sjekker nettet annen hvert sekund (ja, for å få se på alle kjolene i bryllupet) og venter spent på mailen fra veilederen. Æsj..blir lite jobbing ut av sånt...

Om en halvtimes tid får vi se kjolen over alle, da blir det nok en TV-pause her også :)

Skrevet

SÅnn, da er et av årets begivenhetene unnagjort. :bryllup: Fantastiske Kate i en NYDELIG kjole og den stygge prinsen med måne :gjeiper: STakkars jente, hvordan liv har hun valgt...

Nå gjenstår det bare emailen til min veileder (med positiv respons), så blir dagen fulkommen :)

Skrevet

Mon tro om det er mer slitsomt å være kongelig enn å skrive masteroppgave? :klo:

Skrevet

Mon tro om det er mer slitsomt å være kongelig enn å skrive masteroppgave? :klo:

HAHA,godt spørsmål Ping ;)

Kanskje det er mer slitsomt å skrive oppgave, men så vet du at du blir ferdig med den og kan leve lykkelig resten av livet...

Det er verre med å være kongelig sånn sent. :gjeiper:

Skrevet

Nettopp! :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...