Gå til innhold

Masteroppgave-tråden

Pingting

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg trenger noen oppmuntrende ord her, aller helst trenger jeg egentlig folk som har igjen så mye som meg sånn at jeg ikke føler meg alene :P Jeg mangler 15 sider, og skal levere 9.mai!!!! UÆÆH!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg trenger noen oppmuntrende ord her, aller helst trenger jeg egentlig folk som har igjen så mye som meg sånn at jeg ikke føler meg alene :P Jeg mangler 15 sider, og skal levere 9.mai!!!! UÆÆH!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke alene, tro meg! I morgen håper jeg at jeg får tilbakemelding fra veilederen min på en kjempefeil jeg fant i påska, og da skal jeg sette i gang med å gjøre om analysen min.... Og jeg skal levere 16 mai.... Og etter det har jeg fortsatt deskripiv analyse kap (som jeg skjønner ikke noe av...) Og seff deler av innledningen og hele konklusjonene... JIPPI:....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer ikke å komme i gang i dag... Klokka er 10.30 og jeg har fremdeles ikke åpnet Word... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer ikke å komme i gang i dag... Klokka er 10.30 og jeg har fremdeles ikke åpnet Word... :sjenert:

Du er ikke alene om det, gitt ;)

Men jeg har akkruat stått opp, så kanskje ikke så overraskende her.Pleier å bruke litt tid før hjernen min er i gang... :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg synes jeg hører noen som gråter litt forsiktig et eller annet sted på lesesalen, jeg. :( Masterinnspurt er pokker'n ikke lett - det skal være sikkert og visst!

Edit: eh, når jeg tenker meg om kan det også høres ut som latter.

Endret av Pingting
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får håpe det er latter og ikke gråt. Selv om sannsynligheten for det siste riktignok vil være større i disse dager... Med mindre noen ler av oppgitthet? :)

To sider igjen (regner jeg med) av analysen nå, så er den klar til å sendes til veiledning! Da gjenstår konklusjon (hvor lang konklusjon er vanlig i en oppgave på 60 sider?), noe av innledningen (hvor jeg blant annet skriver om problemstillingen), forord og sammendrag. Og selvfølgelig en del forandringer og forbedringer på det jeg allerede har. Det burde vel gå greit? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æh, det var latter. Noen hadde funnet en YouTube-video. :dry::fnise:

Så supert, KatteLatte! :tommelsmil: Tror det varierer litt etter innholdet i konklusjonen. Hvis det bare er en oppsummering og samling av tråder, så bør den ikke være mer enn 5 sider, tenker jeg. Jeg har tillatt meg selv å skrive litt mer, siden jeg har endel bemerkninger til hva oppgaven egentlig har gitt svar på, hvor det trengs mer forskning etc. etc.

Endret av Pingting
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg satt alt stoffet mitt inn i DUO-malen (unntatt konklusjonen som skal skrives idag/imorgen), og sidetallet og alt ser bra ut, heldigvis :) Men mangler også tilbakemelding på diskusjonskapittelet mitt, er spent på hvor mye retting det blir på det... Nå ser jeg lyset i enden av tunnelen, dere! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra Kirby, du har kommet langt til å ha så "mange" dager igjen!

Jeg tenkte egentlig bare et par sider til konklusjonen... Analysen blir ca 9,5 side (inkl. et par bilder), og det meste blir sagt der. Det blir, som du sier Pingting, bare å trekke sammen trådene. Videre forskning er det ikke så mye å si om, det som er har jeg vel tatt opp i analysen. Får se hva veilederen min sier, da.

Gleeeeeder meg til å bli ferdig!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at folk begynner å se lyset i tunellen..

Og ang. det med youtube videoer, kunne nesten vært meg det der... :blush: Pleier å koble av med å se på noe tull på youtube :popcorn:

Tro det eller ei, så ser jeg også lyset i slutten av tunellen, selv om jeg er litt usikker på om det er toget jeg ser eller faktisk slutten på dette hælvete. Har ventet hele dagen på at veilederen min skulle gi meg beskjed om hva jeg skal gjøre med analysen (konkret beskjed), men det eneste jeg fikk i mailen fra han, er allerede det jeg har kommet fram til selv... :roll: Han svarte ikke på min konkrete spørsmål, og har heller ikke sett på det det lille utkastet jeg sende til han på min noe misforståtte analyse...

Sende en mail til og presiserte om han kunne svare konkret på et par spørsmål, men har ikke hørt noe fra han siden.... UAAAAA :kjefte:

Hva faen skal jeg gjøre da?! Jeg kan jo ikke mase på han 100 ganger ila en dag heller. Og siden jeg er godt på overtid, har han egentlig ingen juridisk forpliktelse til å følge meg opp heller... Jaja, får bare vente. Kanskje det kommer noe ila dagen.... :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at folk begynner å se lyset i tunellen..

Og ang. det med youtube videoer, kunne nesten vært meg det der... :blush: Pleier å koble av med å se på noe tull på youtube :popcorn:

Tro det eller ei, så ser jeg også lyset i slutten av tunellen, selv om jeg er litt usikker på om det er toget jeg ser eller faktisk slutten på dette hælvete. Har ventet hele dagen på at veilederen min skulle gi meg beskjed om hva jeg skal gjøre med analysen (konkret beskjed), men det eneste jeg fikk i mailen fra han, er allerede det jeg har kommet fram til selv... :roll: Han svarte ikke på min konkrete spørsmål, og har heller ikke sett på det det lille utkastet jeg sende til han på min noe misforståtte analyse...

Sende en mail til og presiserte om han kunne svare konkret på et par spørsmål, men har ikke hørt noe fra han siden.... UAAAAA :kjefte:

Hva faen skal jeg gjøre da?! Jeg kan jo ikke mase på han 100 ganger ila en dag heller. Og siden jeg er godt på overtid, har han egentlig ingen juridisk forpliktelse til å følge meg opp heller... Jaja, får bare vente. Kanskje det kommer noe ila dagen.... :blink:

Var spent på hvordan det skulle gå med deg i dag! Jeg ville ringt veileder. Selv om du er på overtid sånn at han egentlig ikke MÅ veilede deg lenger, tilsier jo all normal folkeskikk at han faktisk hjelper deg nå - særlig siden han også har vært med på å overse denne feilen tidligere. Ring first thing tomorrow om han ikke svarer deg i dag.

LYKKE TIL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i siste taler! Bør kunne stille opp nå som du er midt i innspurten!

Jeg har sendt avgårde to kapitler til språkvask. Kapittel 3 er forhåpentligvis ferdig i morgen kveld, så kan jeg sende avgårde det og! Så skal jeg begynne på innledningen og metodekapitlet. Puh. Siste veiledning 3. mai!

Har forresten vært i kontakt med andre trykkerier. Tror ikke jeg kan satse på å være ferdig slik at jeg kan levere oppgaven til trykkeri hos de på Blindern. De skal ha 5 virkedager på seg! Noe som er brutalt, da jeg skal levere 18. mai, og 17. naturlig nok utgår. 16 er en inneklemt dag, og 14. og 15. er helg! :hakeslepp:

Har avtalt med CopyCat om å få den trykket den 16. Sender fila på formiddagen, så kan jeg hente mine eksemplarer på ettermiddagen! Godt å faktisk få de ekstra dagene på seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Så bra at folk har en god dag i dag! Jeg henger meg med for jeg har skrevet 7 sider i dag, altså halvparten av det som gjenstod i går kveld når jeg la meg :danse:

GOD FØLELSE!!!!

Mangler bare å kaste piler på et bilde av min utro eks nå så er dagen komplett.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har avtalt med CopyCat om å få den trykket den 16. Sender fila på formiddagen, så kan jeg hente mine eksemplarer på ettermiddagen! Godt å faktisk få de ekstra dagene på seg :)

He, CopyCat på Forskningsparken? De ville ikke inngå sånn avtale med meg. :dry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og DET bør ikke være så vanskelig ;)

Flink du er! Dette får du massevis igjen for senere! Stå på :):duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at folk har en god dag i dag! Jeg henger meg med for jeg har skrevet 7 sider i dag, altså halvparten av det som gjenstod i går kveld når jeg la meg :danse:

GOD FØLELSE!!!!

Jeg er imponert! Kan du skrive sju sider for meg også?

Jeg trenger et realt spark bak... Kan noen gi meg et? Har brukt en time på ett avsnitt nå. Eller, jeg har brukt 55 minutter på det store Internettet og 5 minutter i Word.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er imponert! Kan du skrive sju sider for meg også?

Jeg trenger et realt spark bak... Kan noen gi meg et? Har brukt en time på ett avsnitt nå. Eller, jeg har brukt 55 minutter på det store Internettet og 5 minutter i Word.

:balltre: Hjalp det ? hehe

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:balltre: Hjalp det ? hehe

:kose:

Jaaa! Takk! :takke:

Fullførte akkurat siste setning på analysen min! :mrgreen: (har ikke lest igjennom da, men den er i hvert fall skrevet, og alle løse notater er samlet opp!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaa! Takk! :takke:

Fullførte akkurat siste setning på analysen min! :mrgreen: (har ikke lest igjennom da, men den er i hvert fall skrevet, og alle løse notater er samlet opp!)

Haha, se her ja! :fnise:

Da vet vi hva som er oppskriften på å "sparke folk i gang" er... :jepp:

Jeg har på min side har redigert mine kapitler som jeg anser som ferdige, pluss at jeg faktisk har skrevet 3 sider på mitt siste oppsummeringskapittel. Selv om analysen ikke er ferdig, kan jeg oppsummere det som kommer før den (teori, noe analyse osv). Prøver å gjøre noe, selv om det er noe annet jeg egentlig burde ha gjort... Men redigeringen må jo gjøres uansett, så jeg anser det som ikke bortkastet arbeid..

Og i morgen tror jeg skal gå innom veilederen på morningen og spørre han rett og slett om de spørsmlålene jeg lurer på... Gidder ikke sitte og vente mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...