Gå til innhold

Masteroppgave-tråden


Pingting

Anbefalte innlegg

Hehe, I wouldn't know! :O Jeg har bare fått grave steinalder, til nå! MEN, i sommer blir det gårdshaug på meg i to uker.

Autokorrektur! Takk for at du minte meg på det, har glemt av den funksjonen xD Det morsomste må jo være å søke opp "afkm" og finne ordprosenten :D

Ooog, haug! Det må være morsomt. Jeg har gravd grav (ikke min egen, høhøhø), men den var pløyd over for lenge siden. Jeg har ikke gravd steinalder jeg da.

Ordprosent? Kan man gjøre det!? :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har telt! :opplyser:

...og til opplysning kan jeg informere om at jeg har skrevet "kulturminne" 739 ganger i oppgaven så langt. Og "faen" én gang. :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe, jeg tror ikke jeg tør gjøre slike tellinger. :fnise:

I morgen skal jeg avgårde på veiledningsmøte, og få høre hva veileder synes om oppgaven min og hva jeg skal gjøre de siste seks ukene. Er veldig spent! Disse dagene fri har vært akkurat hva jeg trengte. Nå har jeg fått slappet av, senket skuldrene og ladet opp til siste innspurt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til i morgen, Tabris! Jeg får stadig noia ved tanke på at jeg har hatt min siste "ordentlige" veiledning. Jeg har jo en til, men den er pga påskeferien bare fem dager før innleveringsdato, og veileder presiserte at han bare rekker en "grov" gjennomgang. Heldigvis tilbød en av mine ferdigstuderte arkeologivenninner (som er supersmart og strukturnazi) seg å lese igjennom den om litt, og sambo og mamma skal også gjøre det.

Kan tenke meg noen fridager har vært nyttig, ja. Jeg synes det er så vanskelig å ta seg fri jeg, særlig hvis jeg har hatt flere dårlige dager i det siste - må jo veie opp! Hva gjør dere andre, er dere strenge på sånt eller småjobber dere litt hele tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til Tabris! Må snart ha veiledningstime vi også, men vi føler at vi henger etter ("status" på oppgaven forandrer seg jaggu meg for når man jobber med masteroppgaven og setter seg fast) så vi har ikke turt å spørre enda. Ettersom begge har to andre oppgaver hengende over oss så blir det enda verre, for vi er redde for å ta vann over hodet.

Pingting, jeg er sånn som småjobber hele tiden når jeg har tid. Men jeg sitter som sagt fast, og i tillegg til det så har jeg hatt en begynnende migrene fire dager i strekk (ikke migrene enda, for jeg kan fortsatt fungere :gjeiper:). Sist jeg hadde migrene var da jeg hadde min første eksamensperiode på mastergraden, og det er en ting jeg aldri vil oppleve igjen. Skremte meg litt at man kan stresse seg opp så til de grader at man faktisk ikke blir funksjonell etterpå. Jeg kunne sitte stille og lese, men hvis jeg reiste meg for å få i meg mat, eller la meg for å sove, så tok hodet mitt nesten livet av meg. Urk.

Og bra at de ringte deg opp igjen Mazilla. Selv om de ikke akkuratt kan gjøre noe med opplevelsen, og synd at det ikke gjør noe med karakteren, så er det i hvert fall greit å få vite at man ikke er helt på jordet når det gjelder hvordan man tror muntlig egentlig skal være. Er du sikker på at du ikke skal klage og se om du kan gå opp en karakter? (Ser du skrev at de trakk for akademiske ting, men man lurer jo...)

dunebuggy: jeg har fått flere tips om kilder og teorier. Jeg har egentlig forventet det også, for jeg har jo funnet meg en veileder som skal kunne dette området bedre enn meg (forhåpentligvis ;)) Har i hvert fall fått en del gode tips. Er egentlig storfornøyd med veilederen vår, men han er også veldig interessert i oppgavene han veileder :) Jeg ville byttet veileder hvis jeg var deg og du er misforøyd. Føler selv at det ville vært en mye mer slitsom prosess hvis jeg hadde følt at veilederen egentlig ikke brydde seg et fnudd om det jeg skrev, og ville vært veldig usikker på hvor mye jobb vedkommende la ned i å gå gjennom det jeg skrev før innlevering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninna mi byttet forresten veileder. Det var veldig lite problemer med det. Hun hadde en som hele tiden var i utlandet som gjesteforeleser, så hun fikk aldri tak i ham. Når hun informerte ham om at hun måtte bytte fordi hun trengte en som var mer "available" fikk hun bare "Hm. OK." tilbake, og så ordnet hun resten med den nye veilederen og masteradministrasjonen. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De siste dagene jeg har ikke turt å besøke tråden, i frykt for at folk er kjempeflinke og har skrevet masse og siden jeg følte at ting gikk veldig i stå for meg her, hadde jeg bare blitt kjempestressa av å lese sånne ting.

I går fikk jeg heldigvis en liten åpenbaring i forhold til den ene teoribiten og fikk rablet ned 3 sider, som gjorde hele oppgaven så mye bedre. Og i dag satt jeg sammen alle delen (slik de er) og fant ut at jeg er innenfor rammene på antall ord!!! Å herre, så glad jeg ble! Selv om en del som er der ikke er gjennomarbeidet, så har jeg alle de viktigste kapitlene og er innenfor den fastsatte grensen. Det vil si om at skulle gå til hælvete de siste ukene nå, så kan jeg faktisk levere oppgaven slik den er nå og mest sannsynlig stå!!! :)

SÅ det betyr at alt jeg gjør fra nå av er å krype opp på karrakterskala. Dette ga litt mer selvtillit må jeg si :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yay, nå er jeg lettet! Jeg har vært på veiledningsmøte nå, hvor vi gikk gjennom hele oppgaven og veileder pekte ut alt han hadde og kritisere og kommentere (dvs, han gikk bare gjennom hovedpunktene, ikke småplukk på språk og slikt). Og det er ingen store endringer, ingen store omskrivinger, slettinger eller fundamentale ting som må jobbes med. Jeg må bare legge til et par setninger der, slette noe her, skrive om noe der... de største tingene jeg skal gjøre er to-tre avsnitt jeg skal forbedre kraftig og sende til ham for ettersyn, men det er snakk om et par siders arbeid, maks. Resten er bare forbedringer og småplukk.

Han hadde ingen som helst tvil om jeg kom i mål, og sa at jeg til og med kunne ta meg fri i påsken. :hoppendeglad:

Endret av Tabris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yay, nå er jeg lettet! Jeg har vært på veiledningsmøte nå, hvor vi gikk gjennom hele oppgaven og veileder pekte ut alt han hadde og kritisere og kommentere (dvs, han gikk bare gjennom hovedpunktene, ikke småplukk på språk og slikt). Og det er ingen store endringer, ingen store omskrivinger, slettinger eller fundamentale ting som må jobbes med. Jeg må bare legge til et par setninger der, slette noe her, skrive om noe der... de største tingene jeg skal gjøre er to-tre avsnitt jeg skal forbedre kraftig og sende til ham for ettersyn, men det er snakk om et par siders arbeid, maks. Resten er bare forbedringer og småplukk.

Han hadde ingen som helst tvil om jeg kom i mål, og sa at jeg til og med kunne ta meg fri i påsken. :hoppendeglad:

Sååå fantastisk! Og FRI i påsken!!! WOW! Da er du virkelig i mål! Grattis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres helt herlig ut, Tabris! Gratulerer :tommelsmil:

Endret av Phaedra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, alle. Jeg er utrolig lettet nå. Stresset er borte, og jeg er motivert til siste innspurt. Det var verd de siste tøffe ukene. :smilbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut nå at jeg kan bruke nesten 10 sider fra en oppgave jeg har skrevet tidligere (metode)! Bare noen finjusteringer og litt som må legges til, så kan jeg lime rett inn i masteroppgaven :danse: Det sparer meg for noen dagers arbeid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kattelatte: hadde samme greia, men kun fem sider. Var fortsatt skikkelig deilig å slippe å gjøre den jobben, ettersom det var "bakgrunnsinfo" for resten av arbeidet mitt, og derfor ville vært utrolig kjedelig å skrive (mye mer spennende å skrive om det jeg forsker på nå :gjeiper:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

UÆH. Nå ble jeg fryktelig usikker på hva jeg skal gjøre ang. trykking av oppgaven. Vi får jo et visst antall oppgaver selv gjennom trykkeriet på Universitetet. I følge nettsidene deres trenger de 3, max 4 virkedager. Da må jeg levere onsdag 27. april for å garantert få det innen mandag 2. mai. Det er også et CopyCat-trykkeri på Blindern, og de kan gjøre det på 24 timer, da må jeg levere på fredag 29. Eller jeg kan gjøre det på mandag, men da risikerer jeg å få den på tirsdag. Og på CopyCat er det DYRT - kommer til å koste over 400 spenn pr. trykk, og jeg må ha tre stk til innlevering på mandagen. Universitetstrykkeriet er "gratis" (bortsett fra at jeg har flere fargesiden enn instituttet dekker).

Også er det jo sånn at vi ikke har mandag 2.mai som endelig frist, kan fint levere senere - men da er vi ikke garantert å få eksamen før sommeren. Jeg har veldigveldig lyst til det, men æææh?

:bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viser seg at jeg ikke kan å regne, prisen blir ikke 400,- pr stk, men 588,- totalt for to (må levere to eks. med en gang), eller 807,- for tre. Fortsatt dyrt. :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På NTNU holder det å levere bekreftelse på at oppgaven er levert til trykking innen innleveringsfristen. Sikker på at det ikke er sånn hos dere også? I så fall er det jo ikke noe å lure på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På NTNU holder det å levere bekreftelse på at oppgaven er levert til trykking innen innleveringsfristen. Sikker på at det ikke er sånn hos dere også? I så fall er det jo ikke noe å lure på..

Det er nok ikke det! Den fristen er jo bare for at de skal ha tid til å finne sensorer og slikt - er sikkert derfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...